A PC Guru 2013/12-es számában megválasztottuk az általunk legjobbnak ítélet 2013-as játékokat, döntésünk pedig végleges. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nektek, olvasóknak nem lehet véleményetek a tavalyi esztendő kínálatáról. Úgy döntöttünk, hogy ha a lapban nem is, itt, a PC Guru Online-on hallathatjátok hangotokat, megszavazva a 2013-as év legjobb videojátékait.
A szavazási kategóriákat igyekeztünk a lehető legszűkebbre venni, hogy ne bonyolítsuk túl az életet -- platformoktól függetlenül kezeltük a játékokat, csak a legfontosabb műfajokat vettük szemügyre, és nem tettünk különbséget az akció-, illetve a meglehetősen tágan értelmezhető akció-kalandjátékok stílusjegyei között sem.
Minden kategória öt nevezővel indul, nektek mindössze annyi a dolgotok, hogy kiválasztjátok a díjazásra legérdemesebbnek tartott címet. A szavazás a cikk élessé válásától kezdve vasárnap délelőtt 10 óráig tart, az eredményt pedig még aznap kihirdetjük. Győzzenek a legjobbak!
Fontos: a szavazás eredménye nem a PC Guru magazin szerkesztőségének véleményét, hanem olvasóink álláspontját tükrözi!













Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Kérlek...
A másik gyakori kérdés a Killzone-nal kapcsolatos. A Ryse és közte vacilláltunk, végül Ryse lett, mert az összkép látványosabb, talán az ókori Rómát idéző art dizájn miatt. (Bár szerény véleményem szerint nem is kellett volna beszámítani a nextgeneket, kb. egy tucat olyan olvasó van errefelé, akik birtokolnak efféle masinát).
Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Viszont ezek később jelentek meg ezek a játékok és régen a stratégia sokkal inkább olyan volt min a Starcraft, szóval ez már igy alakult hogy az EU félék lettek egy külön stílus.
???????
Nekem is fáj a Cognition 1%-a, mivel számomra ez volt a tavalyi év legjobb kalandja, de ez szubjektív. Másrészt azt is meg kell érteni, hogy a látogatóink kis százaléka játszik kalandokkal, így aki nem ismeri a felhozatalt, az nyilván a legismertebb / legjobban hype-olt címre szavaz, az pedig a Wolf Among Us (amivel persze nem azt mondom, hogy ez nem jó játék). És ez nyilván minden kategóriában így van, a stratégiánál 10 olvasóból talán ha 2 ismeri/szereti az EU szériát, a többieknek a kínálatból az SC az, ami még mond valamit. Egyébként is, a grand strategy erősen rétegjáték, nem mindenkinek van türelme/ideje "társasozni" vagy belemerülni egy mély szabályrendszerbe -- a látványosabb, könnyebben tanulható, átlátható, játszható (hogy azt ne mondjam, "casualosabb") címek egyre nagyobb réteget vonzanak, márpedig ez az ilyen olvasói szavazásokon (és a hozzá érkező kommenteken) is meglátszik.
?????????