A PC Guru 2013/12-es számában megválasztottuk az általunk legjobbnak ítélet 2013-as játékokat, döntésünk pedig végleges. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nektek, olvasóknak nem lehet véleményetek a tavalyi esztendő kínálatáról. Úgy döntöttünk, hogy ha a lapban nem is, itt, a PC Guru Online-on hallathatjátok hangotokat, megszavazva a 2013-as év legjobb videojátékait.
A szavazási kategóriákat igyekeztünk a lehető legszűkebbre venni, hogy ne bonyolítsuk túl az életet -- platformoktól függetlenül kezeltük a játékokat, csak a legfontosabb műfajokat vettük szemügyre, és nem tettünk különbséget az akció-, illetve a meglehetősen tágan értelmezhető akció-kalandjátékok stílusjegyei között sem.
Minden kategória öt nevezővel indul, nektek mindössze annyi a dolgotok, hogy kiválasztjátok a díjazásra legérdemesebbnek tartott címet. A szavazás a cikk élessé válásától kezdve vasárnap délelőtt 10 óráig tart, az eredményt pedig még aznap kihirdetjük. Győzzenek a legjobbak!
Fontos: a szavazás eredménye nem a PC Guru magazin szerkesztőségének véleményét, hanem olvasóink álláspontját tükrözi!
![](/uploads/gallery/mid/call-of-duty-ghosts-jatekkepek-9e6c9926783913ce7903-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/assassins-creed-iv-black-flag-jatekkepek-44cd32ba1ee57023d811-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/forza-motorsport-5-jatekkepek-394d9ee715247a253306-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/cognition-an-erica-reed-thriller-jatekkepek-99ff1d074df49d1713ce-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/dota-2-jatekkepek-f87ef5b77594060e2954-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/path-of-exile-jatekkepek-765f06af4e0dbc8a86c5-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/total-war-rome-ii-jatekkepek-972448814fe826236e77-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/crysis-3-jatekkepek-7f66b42f336a5ec6fa9f-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/the-last-of-us-jatekkepek-75be92a2d16988c9d30e-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/gears-of-war-judgment-jatekkepek-cde72bd7248b9d127be8-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/starcraft-ii-heart-of-the-swarm-jatekkepek-72565c0f7fb74a23e520-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/ryse-son-of-rome-jatekkepek-53d2dce83e0e9eb20985-mid.jpg)
![](/uploads/gallery/mid/grand-theft-auto-v-jatekkepek-56da5eeac44b5119567f-mid.jpg)
Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Kérlek...
A másik gyakori kérdés a Killzone-nal kapcsolatos. A Ryse és közte vacilláltunk, végül Ryse lett, mert az összkép látványosabb, talán az ókori Rómát idéző art dizájn miatt. (Bár szerény véleményem szerint nem is kellett volna beszámítani a nextgeneket, kb. egy tucat olyan olvasó van errefelé, akik birtokolnak efféle masinát).
Legpuska: Nem hülyézett le senki, de azért elég furcsa, hogy egy CoD-nál is gyengébb és unalmas, monoton játékmenettel kínzó játék legyen egyáltalán listás, nemhogy GOTY. A TLoU-ban azért mást is kellett csinálni, nem csak halomra lőni ezer ugyan olyan embert minimálisan eltérő fegyverekkel, tök lineáris pályákon.
Tök jó a design meg a sztori (aki nem nézett soha Fringe-et, mert ha igen, érezni a totál koppintás szagát), de a játékmenet brutálisan megöli a játékot. Az első két részt pont előtte játszottam végig is őrületes a különbség. Turretek, fejlesztések, értelmes képességek, lopakodás, változatos fegyverek, bejárhatóbb világ ahol nem csak sóért meg kajáért járkál az ember, hanem lőszerért, aminek akkor még volt valami értelme.
A Bioshock Infinite a hype után legnagyobb csalódás volt az évben számomra. A GOTY címre pedig még távolról sem esélyes. Az viszont egyértelmű, hogy az a marketing kampány ami a játékvilág művészi, csodálatos, önzetlen csodagyermekeinek állította be a fejlesztőket a játékot pedig annak, amire a 14 évesek hivatkoznak, mikor már beléptek abba a korszakba, mikor a Cod gáz, ezzel pedig fikázva a 12 éves kölköket, mondván "bezzeg a bájosokk mennyire művészi, te nem is éjtheted". A Bioshock Infinite valahogy beleásta magát a köztudatba mint valami tökéletes csoda, ami elvakít bármilyen objektív értékelést (ezért pedig csillagos ötös a marketingeseknek). Tudom hogy most kapom majd a fikát, hogy hogy vagyok képes ilyen csúnyát mondani a játékvilág üdvöskéjéről, Levine miracle-childjáról, de nem, ez nem GOTY-material.
Viszont ezek később jelentek meg ezek a játékok és régen a stratégia sokkal inkább olyan volt min a Starcraft, szóval ez már igy alakult hogy az EU félék lettek egy külön stílus.
???????
Nekem is fáj a Cognition 1%-a, mivel számomra ez volt a tavalyi év legjobb kalandja, de ez szubjektív. Másrészt azt is meg kell érteni, hogy a látogatóink kis százaléka játszik kalandokkal, így aki nem ismeri a felhozatalt, az nyilván a legismertebb / legjobban hype-olt címre szavaz, az pedig a Wolf Among Us (amivel persze nem azt mondom, hogy ez nem jó játék). És ez nyilván minden kategóriában így van, a stratégiánál 10 olvasóból talán ha 2 ismeri/szereti az EU szériát, a többieknek a kínálatból az SC az, ami még mond valamit. Egyébként is, a grand strategy erősen rétegjáték, nem mindenkinek van türelme/ideje "társasozni" vagy belemerülni egy mély szabályrendszerbe -- a látványosabb, könnyebben tanulható, átlátható, játszható (hogy azt ne mondjam, "casualosabb") címek egyre nagyobb réteget vonzanak, márpedig ez az ilyen olvasói szavazásokon (és a hozzá érkező kommenteken) is meglátszik.
?????????