5. AZ EMBEREKNEK NEM TETSZIK A SURVARIUM
A GSC Game World csapata sokáig ígérgette, hogy biztosan el fog készülni a S.T.A.L.K.E.R. 2, tavasszal azonban kiderült: a játék fejlesztése leállt, s biztosan nem fog elkészülni a várva várt folytatás. Az eddig elkészült elemek egy új játék, a Survarium című online FPS-be kerültek át, ami a GSC-ből kinőtt Vostok Games berkeiben készül. A játékot finoman szóval nem tárt karokkal fogadták a rajongók.A bejelentést követően sok közösségi tag a Vostok Games és a Survarium ellen fordult, mondván ők ezt nem akarják, nem is fogják megvenni a játékot, sőt egyenesen azt kívánták, hogy menjen csődbe a cég. A sok negatív komment természetesen nem maradt szó nélkül, s maga a közösségi koordinátor fakad ki a rajongói tábor ellen: üzenetében Joe Mullin csalódottságát fejtette ki a rajongók visszajelzéseivel kapcsolatban, és ő szégyelli magát a játékosok helyett is.
Mindeközben a S.T.A.L.K.E.R. jogai máig a levegőben lógnak. Több alkalommal is felmerült, hogy a Bethesda vette meg a licencet, de ezt minden egyes alkalommal cáfolta a birtokos Szergej Grigorovics. Legutóbb azt hallottuk, hogy a bitComposer Entertainment csapott le a névre, de ez sem volt igaz.
A bitComposer Entertainment volt a kiadója a a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyatnak néhány régióban.
4. AZ ASSASSIN'S CREED-PER
Az Assassin's Creed sorozat a jelenlegi konzolgeneráció elején látott napvilágot, s teljesen új szellemi tulajdonként gyorsan nagy népszerűségre tett szert. Pályafutása során a Ubisoft eddig öt asztali konzolokra és PC-re elkészült játékot, illetve egy sor kisebb, hordozható konzolokra írt programot adott ki, a képregényekről és a könyvekről nem is beszélve. Furcsa tehát, hogy John Beiswengernek csak 2012-ben jutott eszébe, hogy a Ubisoft munkája hasonlóságokat mutat az ő, 2003-ban megjelent könyvével.Beiswenger állítása szerint a Link című könyvében megjelent Link Machine és az Animus ugyanaz, illetve, akárcsak az Assassin's Creedben, az ő alkotásában is vallási témák köré felépülő történetet élvezhetünk egy halom gyilkossággal. Az író azt kérte a bíróságtól, hogy a Ubisoft fizessen kártérítést és szüntessék be a sorozatot és annak további terjesztését, továbbá bizarr módon beperelte a Gametrailerst is a játékkal kapcsolatos videók miatt.
A pereskedés végül azzal zárult, hogy a GT peren kívül kártérítést fizetett, a Ubisoft elleni küzdelem pedig félbeszakadt, miután Beiswengernek nem maradt elég pénze ügyvédekre. Később a Ubisoft ellentámadásba lendült és beperelte az írót, azt követelve, hogy fizesse ki a perköltségeiket, s a bíróság tekintse alaptalannak a követeléseit. Természetesen a játékosok is beszálltak az ügybe, alaposan lepontozva a Link című könyvet.
A Ubisoft Brazil ügyvezetője azt nyilatkozta, hogy az Assassin's Creed sorozat következő része Brazíliában fog játszódni.
3. A 47-ES ÜGYNÖK BAJBA KERÜLT A SZEXI APÁCÁK MIATT
A Hitman: Absolution megjelenéséhez közelítve a Square Enix több videót is kiadott, az emberek emlékezetében azonban minden bizonnyal csak az Attack of the Saints fog megmaradni. Ez egy pár perces, játékmenet-jeleneteket nem tartalmazó reklám szexi latexruhába bújtatott bérgyilkos nők főszereplésével.A trailer megjelenésének pillanatában nagy balhé kerekedett ki a látottak miatt, az érzékenyebb emberek szemében ugyanis kiverték a biztosítékot az apácák. Persze nem az volt a baj, hogy a 47-es ügynök hidegvérrel, módszeresen végzett velük, hanem a ruhájuk volt kifogásolható, ami sokak szerint szexista, a nőket lealacsonyító.
Az IO Interactive bocsánatot kért azért, ha valaki megsértettek volna a promóciós anyaggal, viszont hozzátették, hogy meglepetésként érte őket ez az egész botrány -- a céljuk az volt, hogy magához a játékhoz és a sorozathoz hűen kissé hihetetlen jelenetet teremtsenek meg. Később leszögezték, hogy az apácáknak a látottaknál komolyabb szerepe van a játékban, nem csak a látvány miatt vannak ott, sőt még egy werkfilm is készült, amiben az osztaggal és a színészekkel ismerkedhetünk meg.
A Square Enix marketingosztálya nincs a topon, ugyanis egy Hitman Absolution Facebook-alkalmazással is mellényúltak.
2. LARA CROFT ÉS A NEMI ERŐSZAK
A Tomb Raider széria legfrissebb újragondolása egy eredettörténet, melyben azt láthatjuk, hogy Lara Croft az átélt veszélyek közepette hogyan vált azzá a félelmet nem ismerő kalandorrá, akit olyan jól ismerünk. Hősünk azonban a játék kezdetén még egy tapasztalatlan fruska, aki egy barátságtalan szigeten kénytelen dacolni az elemekkel és az életére törő banditákkal.A Kotaku által készített egyik interjúból kiderült, hogy a játéknak otthont adó sziget egyáltalán nem gyerekjáték, hiszen Larára folyamatos veszély les, sőt egy alkalommal még meg is akarják erőszakolni. Ezt a játék gyártásvezetője, Ron Rosenberg nyilatkozta az E3 során, a szavai hatására pedig gyorsan botrány alakult ki, a sajtó ugyanis allergiás erre a témára, főleg, ha az játékokkal kapcsolatban jelenik meg.
Az esetet több nagyobb portál is felkapta, a hír körbejárta az internetet, miközben a Crystal Dynamics vadul próbálta menteni a menthetőt. A játék tervezője, Darrell Gallagher tagadta, hogy bármiféle nemi erőszak szerepelne a játékban, s elmondta, hogy csupán egy olyan helyzetet kívántak teremteni, ami gyors döntéshozásra kényszeríti Larát: vagy megöli a támadóját, vagy ő hal meg. A csapat semmilyen mértékben nem akar foglalkozni a nemi erőszak témájával, s már sajnálják, hogy ezt a szót használta Rosenberg.
Az új Larát az angol színésznő, Camilla Luddington alapján modellezték le.
1. A MASS EFFECT 3 BEFEJEZÉSE
A Mass Effect 3 megjelenésekor még nem gondoltuk volna, hogy ekkora balhé lesz, hiszen a kezdeti értékelések ódákat zengtek a BioWare munkájáról -- csakhogy aztán hangot adtak a rajongók is: az embereknek egy cseppet sem tetszett a trilógia befejezése, az elégedetlenség pedig odáig fajult, hogy tavasszal másról nem is volt szó, csak a Mass Effect 3-ról.A nagy probléma azzal volt, hogy a finálé nem tükrözte a korábbi játékokban megtapasztalt szabadságérzetet: mindösszesen három választási lehetőségünk volt, amelyek lényegében nem különböztek egymástól, csak a színük volt más. Ezen felül a befejezés rengeteg kérdőjelet hagyott maga után, s olyan lyukakat szaggatott a történetbe, ami miatt egyesek teljesen elveszették a BioWare-be vetett bizalmukat.
A befejezés megváltoztatásának érdekében petíció indult, volt, aki süteménnyel próbálta jobb belátásra bírni a fejlesztőket, sőt még a fogyasztóvédelmi hatóságnál is feljelentették a céget, mondván, megtévesztő volt a Mass Effect 3 reklámja. A fejlesztők egy ideig persze kiálltak a munkájuk mellett, de végül beadták a derekukat, s nyáron kiadtak egy, a finálét kiegészítő DLC-t, azzal a céllal, hogy elvarrjon néhány szálat és lecsillapítsa a játékosokat.
A BioWare már nekilátott a sorozat következő részének fejlesztéséhez, amivel kapcsolatban még csak annyi biztos, hogy Shepard nem lesz benne.
Szerinted egy megkötözött, kiszolgáltatott fiatal lány megerőszakolása természetes kifejeződése a faji reprodukciónak? Ha igen, azt javaslom, látogass el egy pszichiáterhez.
De ha már botrány és még "vérre menő" is, akkor az ArmA körüli hiszti biztos megért volna annyit, mint Larás szösszenet.
"csupán egy olyan helyzetet kívántak teremteni, ami gyors döntéshozásra kényszeríti Larát: vagy megöli a támadóját, vagy ő hal meg."
Szóval a reprodukció iránti valós vágyra allergiásak, de az élettel össze nem egyeztethető sérülések okozásával nincs baj.
Volt egy réteg aki a Happy End hiánya miatt rinyált, de a többségnek azzal az értelmetlen videóval gyűlt meg a baja a játék végén.
Nekem tetszett az EC, és a Leviathan. mivel NORMÁLISAN (ahogy a legtöbb filmben, játékban, könyvben szokás) a tudtunkra adják, hogy mi is volt az színes baromság a sima kiadásban (ki ez a Catalyst, stb.). Nekem így már semmi bajom nincs, a ME3 befejezésével.
A ME3 végével pedig (ezzel valószínűleg egyedül vagyok) semmi baj nem volt. Szokatlan az tény, megértem, hogy sokaknak nem tetszett a happy end hiánya, de ennyi erővel beperelhetném a Lucasfilmet mert mi az már, hogy Darth Vader meghalt.
ME3-al a szar plot a baj, nem pedig a befejezés.
Aki pedig nem értette, annak ott az EC és/vagy a Leviathan DLC (ennek az utolsó 15 perce szerintem többet ér, mint az Extended Cut )
A többi meg nudli...