Mostanra elég sok olyan videójáték megfordult a kezeim között, amely képes volt megérinteni érzelmileg (Life is Strange, The Last of Us, Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077, hogy csak néhányat említsek), ám az eredetileg PlayStation 4-re megjelent Detroit: Become Human még így is dobogós helyen van ezen a listán. A Quantic Dream 2018-as kalandjátéka (pontosabban inkább interaktív filmje) egy tragédiákkal teli történetet mesélt el arról, hogy milyen androidnak lenni 2038 Detroitjában, a (mai napig) gyönyörű grafika, a fenomenális színészi alakítások és a nagyszerű előadásmód mellett pedig a döntések fontossága sem holmi üres marketingfogás volt csupán, így aztán nem meglepő, hogy ennyire sikeres lett a program. A szolid értékeléseken (78 ponton áll Metacriticen a PS4-es verzió) túlmenően a közösség is imádja Markus, Connor és Kara szívszorító sztoriját, nemrég pedig kiderült, hogy eladások terén sincs miért szégyenkeznie az opusznak, sőt.
Az egy ideje már a NetEase szárnyai alá tartozó stúdió vezérigazgatója, Guillaume de Fondaumière egy X posztban osztotta meg a követőivel, hogy a szóban forgó alkotás 10 millió példányban talált gazdára a megjelenése óta, ami óriási eredménynek mondható annak fényében, hogy nem mindenki van odáig ezért a zsánerért. „Büszkén jelentjük be, hogy a Detroit: Become Human mostanra több mint 10 millió (fizetős) példányban kelt el PlayStation és PC platformon. Rendkívül hálásak vagyunk mindenkinek, aki játszott a játékkal. Ti jelentitek számunkra a világot, és nem tudtuk volna elérni ezt a hihetetlen mérföldkövet a ti segítségetek nélkül nélkül!” – olvasható a CEO bejegyzésében. Innen is gratulálunk a csapatnak a bravúros teljesítmény miatt, és bízunk abban, hogy a nehézségek ellenére még a mi életünkben napvilágot lát az évekkel ezelőtt bejelentett Star Wars Eclipse.
A borítóképek forrása: Steam