Addmusic revX tutorial
Pár napja (kb. egy hete) néztem különösebben utána, hogy hogyan lehet az Addmusic revX programmal zenét beilleszteni egy SMW hackbe. Egész gyorsan megtanultam, habár angolul volt, és az angol még nem nagyon az erősségem, de sikerült. Gondoltam is, mi lenne, ha leírnám nagyjából ugyanezt, csak magyarul? És a tervből cselekedet lett, pár napja megírtam a magyar tutorialt, és a feltöltés után kb. fél órával már el is fogadták SMW Centralon, szóval megvolt az első feltöltésem ezen az oldalon!
Most ide nem azért fogom bemásolni, hogy azonnal csináljátok meg, csak hogy nagyjából érezzétek (nem is muszáj az egészet elolvasnotok), hogyan is történik ez, és mennyire nehéz művelet.
Most ide nem azért fogom bemásolni, hogy azonnal csináljátok meg, csak hogy nagyjából érezzétek (nem is muszáj az egészet elolvasnotok), hogyan is történik ez, és mennyire nehéz művelet.
Addmusic revX leírás
Ennek a tutorialnak a segítségével megtudhatjátok, hogy hogyan lehet a lehető legkönnyebben beilleszteni custom zenét egy SMW hack-be.
Mire van szükséged:
1) Lunar Magic szerkesztőprogramra (letöltheted innen )
2) egy TISZTA (csak most tesztelésre, amúgy nem szükséges tisztának lennie) Super Mario World smc fájlra
3) és az Addmusic revX nevű programcsomagra (letöltheted innen )
Egy nagyon fontos dolog: a ROM (vagyis az smc fájl) mindig legyen egy könyvtárban az Addmusic revX-szel!
Nyisd meg ezt a könyvtárat: C: /Windows /System32
Itt találsz vagy egy CMD.bat vagy CMD.exe fájlt. Ezt másold be az Addmusic revX könyvtárába! Ez is nagyon fontos, hogy egy könyvtárban legyen a ROM-mal.
Nyisd meg a CMD-t, és írd be ezt:
Addmusic (itt a ROM fájl neve, amit adtál).smc INIT
Nagyon fontos mindegyik szó, csak ha pontosan írod be, akkor fogja elfogadni. Természetesen nem azt írod be, hogy (itt a ROM fájl neve, amit adtál), hanem ténylegesen a könyvtárban lévő ROM fájl nevét.
Ezután Entert ütsz. Ha ezt látod a sok-sok kód alján, akkor jól dolgoztál:
( Level music )
Insertion has been successful!
Remek, most már bezárhatod a CMD-t.
Most már csak custom zenére van szükségünk. Az SMW Central custom music részlegében rengeteg zene közül válogathatsz. A teszt kedvéért most töltsük le a Super Mario Land 2: The Star custom zenét. Csomagold ki a fájlt. Miután ezt megtetted, láthatod, hogy igazából két fájlt töltöttél le: egy txt fájlt és egy spc fájlt. Igazából a txt fájl a lényeg, az spc csak egyfajta „bemutatásra” jó, hogy meghallgathasd, milyen is a zene. Ezt egy külön SPC lejátszóval nyithatod meg.
Az Addmusic revX könyvtárában láthatod, hogy van egy LEVEL és egy OW nevű alkönyvtár. Fogd meg a letöltött txt fájlt, és másold be
1. az OW mappába, ha Overworld (vagyis ami a térképen van) zenét szeretnél csinálni
2. a LEVEL mappába, ha pálya közbeni zenét akarsz
Természetesen át is nevezheted a txt fájlt, sőt, talán egyszerűbben használható, ha ilyen hosszú címeknél lerövidíted, pl most SML-re.
A következő lépés az, hogy az Addmusic revX könyvtárában található Addmusic.ini fájlba belépsz. Ekkor elvileg a jegyzettömbnek kellene előjönnie különös kódokkal.
(Overworld)
##=
##=
(Misc)
##=
##=
(Level)
##=
##=
A ## mindig egy hexadecimális (16-os számrendszerű) számot jelent.
Most például egy pálya közbeni zenét szeretnénk. A LEVEL szekció alatt egyelőre nem találsz semmilyen beillesztett zenét. Ide kell beírnod a kívánt zene txt fájljának nevét. Így:
##= (ide írod a txt fájl nevét, amit bemásoltál az adott könyvtárba).txt
Természetesen ha Overworld zenét szeretnél, akkor az Overworld szekció alá írod be.
Ezek után nagyjából így kell kinéznie az Addmusic.ini fájlnak:
(OVERWORLD)
0A=
0B=
0C=
0D=
0E=
0F=
10=
11=
12=
13=
14=
(MISC)
09=Mario Died.txt
0A=Game Over.txt
0B=Passed Boss.txt
0C=Passed Level.txt
0D=Have Star.txt
0E=P-switch.txt
10=Into Keyhole.txt
11=Zoom In.txt
13=Welcome.txt
14=Done Bonus Game.txt
15=Rescue Egg.txt
(LEVEL)
20= SML.txt
21=
22=
23=
24=
25=
26=
27=
28=
29=
2A=
Remek. Bezárhatod az Addmusic.ini-t, de csak ha előtte ELMENTETTED, mert különben nem fog történni semmi.
Jegyzet: A szekcióban láthatod az amúgy játékba beillesztett egyéb zenéket. Ha esetleg ezeket akarod megváltoztatni, akkor egyszerűen csak kicseréled a MISC könyvtárba bemásolt txt fájlra.
Most jön a neheze, de egyben a végső (vagyis majdnem végső) lépés.
Nagyon fontos! Ha az Addmusic revX könyvtár a winchestereden olyan könyvtárakban van, ahol a könyvtárak neveiben elődordul szóköz, akkor ezeket cseréld le, nevezd át, vagy másold át az Addmusicot egy másik mappába! Például: Ha itt helyezkedik el az Addmusic revX
C: /jatekok /mario /addmusic
akkor nincs gond.
De viszont ha például így:
C: /jatekok mappaja /mario /addmusic
AKKOR MÁR NEM JÓ!
Ugyanis a következő program nem tud elfogadni szóközös mappákat.
Ezért nevezd át a könyvtáraidat pl. ilyenre:
C: /jatekok_mappaja /mario /addmusic
Vagy pedig teljesen másra, a lényeg, hogy ne legyen benne szóköz. Ajánlatos még ékezetek nélküli könyvtárakat létrehozni, és rövid nevű könyvtárakat, mert huszadik zenebeillesztésre már unalmas lesz állandóan bepötyögni azt a hosszú nevet.
Végre nekiállhatunk a következő programnak.
Az Addmusic revX nevű könyvtárban találsz egy AMX.bat fájlt. Ezt nyisd meg.
Az első képernyőn először nyomd meg az s gombot. Üss Entert. Ilyenkor kiírja a képernyő tetjén, hogy „showing”. Jó. Ezután megnyomod az f gombot. Üss Entert. Ezután kijön egy másik képernyő, ami ezt írja: „Please type in the path to your ROM”. Ekkor be kell írnod az smc fájl pontos címét. Például nekem így néz ki:
C: /Mario /smw /add /smw.smc
Nagyon egyszerűen megnézheted Total Commanderben, vagy a Sajátgépben, hogy hol található a ROM-od, ezt kell beírnod.
Ha ezzel megvagy, üss Entert. Az első képernyőt látod újra. Üsd le az X+Enter billentyűkombinációt.
Ezután megint furcsa kódok jönnek elő. Ha a végén ezt írja ki: "The insertion has been succesful!", akkor jó, máskor nem! Ha bármi más van a végén, de ezt nem látod, akkor valamit elrontottál, olvasd el még egyszer és kövesd pontosan az utasításaimat.
Ezután bezárhatod ezt a programot, majd csak legközelebbi zenebeillesztésnél lesz rá szükséged.
Nyisd meg a Lunar Magic-et. Ezen belül nyisd meg a ROM-ot, amibe beillesztetted előbb a zenét. Rögtön kiadja a 105-ös pályát kezdésnek. Egyelőre használjuk ezt a teszt kedvéért.
Az eszköztárban különböző ikonok vannak. Van egy olyan, ami egy hangjegyet ábrázol, a neve Bypass Music and Time Limit Setting. Kattints rá. Előjön egy párbszédablak, ahol egy gördítősávot látsz. Gördítsd le a beillesztett zenéig (jelenleg a huszasig), majd OK. Mentsd el a pályát, majd nyisd meg a játékot emulátorban. Ahogy belépsz a 105-ös pályára, ha jól dolgoztál: TA –DAMM, hallod a beillesztett zenét!
Remélem sokat segített eme kis tutorialom, igyekeztem a lehető legérthetőbben magyarázni.
Ugye nem is volt olyan nehéz?
Ha tetszett az írásom, nem kell érte fizetni, inkább csak használd.
Írta: Hadron (alias Zigil, sigma, miegyéb )
Kapcsolat:
e-mail cím: akalvinzigil@gmail.com
SMW Central profilom (PM-et küldhetsz! )
Köszönet Jirachi-nak az eredeti angol leírásért, tőle tanultam meg mindent, amit itt leírtam!
Végül, magát a dokumentumot letöltheted innen.
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#2
zigil93
2009. február. 10. 22:15
Nem azért tettem be, hogy segítsek valakin, hanem csak érdekességképpen, hogy hogyan is néz ki ez a dolog.