Mercenaries 2 - Irány a Black Soap Sziget
Mit kapunk ha egy GTA-t keresztezünk valami háborús konfliktus súlytotta szigettel? Az egyenlet megoldása Mercenaries.
Már anno ezt megkaphattuk konzolon, most a 2. egyenletmegoldósdi rész nem csak konzolokra csapódott be, hanem PC-nkre is.
Miután túl estünk az igényesen kialakított menürendszeren, egyből a kampányt elindítva (akár többen is! - Online) kiválaszthatjuk karakterünket. Miután a "a mindent túlélek pár hp-val" karakterünket kiválasztottuk, kezdődik is a játék. Ami a legszenbetűnőbb ilyenkor az a grafika, amit már pár perc játék után észrevehetünk, az a kidolgozottság; - Karakterünket még az igényes munkához sorolhatjuk, sőt még a legtöbb épületet, effektet, de például a zseleszerű vízeffektes H2o-nk, elég hülyén lett ki dolgozva, node semmibaj úszni azért tudunk benne.
Megfizetsz!!
Nem elég, hogy kifizettük a játékot, még meg is kell fizetni egy két rossz fickónak, akik bumbomosdit játszanak a szigeten. Természetesen az elején van egy jóarc haverunk, aki összehoz egy menőmanó féle vezető féleséggel és egy-két piti feladatot végrehajtva, jól el akar majd tenni láb alól. Innen evidens, hogy mi a célunk.. Ezt a zakós "úriembert" Solano-t murdeljük meg. Rengeteg minden lesz segítségünkre "szent küldetésünk" beteljesítéséhez; legyen szó frakciókról, ilyen olyan megvásárolható stuffokról ( haló Bomba-Hutt? Egy szőnyegbombázást rendelnék a Petőfi utca 7 alá!), stb.. A rendelésről jut eszembe, a pénzrendszerünk kicsit levan egyszerűsítve, hisz itt nem csöves 100 $-osokat számol a gép hanem rögtön, ezerben, úgy, hogy a legkisebb érték 1000$ lesz (1k). Idővel egyretöbb féle frakcióval businesselhetünk, a business annyiból áll, mi teljesítünk pár küldit, ők óccóban adják a légitámogatást, ilyen olyan muníciós cuccokat vagy járműveket és szuvenírba kilövik helikopterünket, ha elszállunk bázisuk fölött. (lehet mert nem szövetséges a jármű) Hamár rombolás, itt jön szóba a fizika, ami elég jól ki lett dolgozva, a kocsik robbanáskor azonos erejű szelet hoznak létre, az épületek *gyakrabban* teljesen lerombolódnak, mi 4-5 KM magasból is túléljük a zuhanást (hm, minek ejtőernyő??) és még sorolhatnám. Természetesen a fizika ránk is hatással van, úgy, hogy készüljünk arra, ha egy dombon elesünk csak akkor kelünk fel, ha teljes lesiklottunk róla, vagy valami keményebb ponton meg nem állunk.
The enemy behind this house!!
Miért van az, hogy a játék egyik fő negatívuma a sok debil akció mellé az AI gondolkodása, amit Kissel Tündével hoznék egy szintre.. Nem elég, hogy olyan hülyén lettek scriptelve a katonák beszólásai, hogy még csöndben is ENEMY!!-ket ordibálnak ( biztos az üldözési láz), ehhez párosul az érdemlésre nem méltó harcrendszer, a verekedés két támadásból áll, vagy a fegyver végével behúzól egy ÚÚDE kemény maflást vagy jóól pisipumpán rúgod.. A fegyver néha leragad egy célponton ( Auto-aim...) pedig ha, minden igaz szabadon lehet mozgatni a célkeresztet. A rakétavetővel való lövés, nos hát, ez is kicsit bonyolult nem voltam katona, de tudtommal egy ki lőtt rakéta általában valamennyire egyenes úton terjed és 10-15 méterrel arréb nem térül el 40-50 fokot.. ezzel jól kikerülve célpontunkat. A járművek viszont nekem nagyon tetszettek, hisz tényleg olyan, mintha kormányoznánk őket, igaz a motor az valami brutális vicc - nem tud eldőlni, csak mi tudunk róla leesni... Viszont például a tankok egész jól össze lettek tákolva. A hajók is elég jól üzemelnek, még a helikopter irányítással sincs semmi probléma. Élvezetes vezetni, végre valami jó Ide kapcsolódik a járműfoglalási animációsorozat - Egy civiljármű elfoglalása egyszerű emberkiráncigálással lett elintézve, az összes katonai jármű-re szinte egy-egy animációt készítettek, ez a rendszer a Fahrenheitből jól ismert listen and push rendszeren alapul (most találtam ki a nevét, jó mi? ), magyarra fordítva különböző mozgási ikonok villanak fel bizonyos akciós helyzetekben és, akkor nekünk addig kell őket nyomni amíg az animáció véget nem ér. Persze gyakran sok gombos kombóból áll ez a procedúra, legyen szó egy tankról, amire a gépágyúst kilőve a tank csövén felmászva a vezetőt szétkungfúzva és gránáttal vagy a nyitófedéllel elintézve szerezhetjük meg az irányítást. Ekkor indúlhat a pusztítás.. De azért óvatosan, a civil emberek életének kioltásáért 10k-t levon a játék!
Enemy or Ally?
Már természetesen szót ejtettem a frakciókról, viszont részletesebben kell róluk beszámolni, mert végülis egész jól ki lettek találva. A játék elején még csak 1-2 ilyen csoportosuláshoz társulhatunk (gyakran ezek egymás ellenségei), aztán a játék előre haladtával már szerzünk egykét + ellenséget és persze ezt ellensúlyozva szövetségest. Ha beteszünk egy már abba a frakcióba csatalkozott bandának, akkor azok miután gyakran önként osztjuk az észt meglátnak minket, szinte egyből ellenségünké fognak vállni. Úgy, hogy csak okosan.. No miután ezt át tárgyaltuk jőjjenek a barátok, akik a (PUNK esetében) eleinte egy nőből állnak. Későbbiekben csatalkozik hozzánk egy helikopter pilóta übercsávó és egy részeg veterán repülős.
Itt a vége fuss el végre..
Miután elég szegényesen sikerült reálisan, mondom reálisan értékelni a játékot, arra a következetésre jutottam, hogy az év csalódásai kategóriába keveredik a játék, habár én szeretem, mégis ezen negatívumokon átrágódva már nem olyan telt mosoly virít az arcomról.. Az értékelést saccolom kb 80%-ra.
Köszönjük Emese!
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#1
Zeroo93
2008. szeptember. 16. 15:27
No C0mment