Max Payne 3 váró
Már régóta várom a folytatást, hiszen nagy rajongója vagyok az első két résznek, de amit találtam a neten az új résszel kapcsolatban (nem sok minden) az aggódással tölt el. Azért azt az elején szögezzük le, hogy a Rockstaros srácok nem nagyon tudnak hibázni. A játék nyilván játszható lesz, csak az a kérdés, hogy megtudja e tartani az előd hangulatát, játékélményét, vagy csak a cím lesz azonos az elődökkel.
A minap gondolkoztam el azon mit is várnék el az új epizódtól. Elő is vettem a két játékot és hát mai szemmel sem találni bennük sok hibát. A grafika a maga idejében szép volt, mind az első mind a második részben. A történet kiváló volt, maga az elmesélése a képregényes betétekkel pedig zseniális, sajátos hangulatot kölcsönzött a játéknak. A hangok szintén kiválóra sikerültek, a város zaja, a fegyverhangok, mind- mind a helyükön voltak. A játék zenéjéről nem is beszélve, aki játszott vele annak idején szerintem a mai napig fel tudja magában idézni a dallamot. Az egyedüli baj a mesterséges intelligenciával volt, bár ezt ellensúlyozta az, hogy hihetetlenül nagyot sebzett az ellenfél, ha eltalálta Maxet, úgyhogy nem is volt nagy baj hogy butuskák voltak. Néha azért megmosolyogtató volt amit műveltek. Vagy egyből rátámadtak Paynere ,vagy két meghatározott pont között futkároztak ide oda. Míg utóbbi akkor volt mókás, ha egy helyben álltunk a karakterünkkel és figyeltük ahogy az éppen előttünk lévő gaz ellen fáradhatatlanul szlalomozik ugyan azon az útvonalon akár órákon keresztül. Előbbit ki lehetett használi, hogy minimális életveszteséggel kerüljünk ki a buliból. A vetődjünk be a gengszterek látóterébe, majd gyorsan vissza az addigi rejtekhelyünkre taktika kiválóan működött legtöbbször. Szépen jöttek libasorban, hogy lelőhessük őket. De lehet ez nem az AI hibája volt csak nem bírtak ellen állni a Maxen lévő új Axe hatásnak. A legviccesebb az volt amikor valamelyik ellenfélnél gránát is volt, mert ugyan ezzel a módszerrel azt eredményezte, hogy lőnünk sem kellett. A felénk szaladó, illatunktól megbabonázott srácok alá került a gránát és szépen meghaltak... vagy mágneses részecskék voltak az új dezodorunkban, vagy féltékenységből intézte el a gránátos a többi hódolót. Szóval ezek után mit is várnék el az új résztől? Mai kornak megfelelő grafikát, az előzetes képeket nézegetve ezzel nem is lesz probléma. A mai szemnek kellemes mozgás animáció. Van egy olyan érzésem, hogy itt sem lesz probléma. A jó történet és hangulat illetve egy normális AI. Ezek közül igazából a sztoriért és a játékmenetért aggódom leginkább. Elvesznek vajon a sorozatra oly jellemző képregényes mesélések? A hangulat biztosan elvész hiszen ekkora környezet változást nem tud majd követni a sztori nem lesz meg ugyan az az érzés ami nem baj nem kell mindegyik Max Paynenek totál depressziósnak lenni. Ami viszont szerintem bukta lehet, bár ezt csak mint keményvonalas rajongó mondom, ha elvész a klasszikus játékmenet és a bosszú sztori. A játékmenettel kapcsolatban olvastam olyan híreket, hogy lesz fedezék rendszer, meg ha elhalálozás közeli állapotba kerülnél, mint a COD multiban a last stand, még lesz esélyed visszatérni az élők közé. Azt a fedezék rendszert remélem nem erőltetik túl, senkinek sem hiányzik szerintem egy Gears of Payne. Falhoz tapadás és onnan kikukucskálás még abszolút belefér, sőt a mai kor már meg is kívánja, hiszen milyen játék az ahol 2012-ben nem lehet interaktivitást létrehozni a környezettel. Azonban a fedezékből lövöldözés, már szerintem nem hozná az előző részek élményét, nem véletlenül volt mindkét játékban az a lényeg,hogy minden ismeretlen sarokba bevetődtünk bulett time-al. A halálozás meg ugye a másik... vissza térhetsz az utolsó pillanatban a halálból. Ehhez a rendszerhez a painkillerek teljes elvetését és ma trendinek számító, búj el 2-3 másodpercig és felgyógyulsz rendszert vizionálom. A játékhoz pedig hozzá tartozik hogy taktikázz és takarékoskodj a painkellerekkel, amik ugye az életet töltötték vissza. Persze pörgősebb lenne a játékmenet az automatikus regenerálódással, de ugye nem Call of Maxnak hívják a játékot. Ami másutt jól működik az Max világába nem passzolna. A sztori miatti aggodalmamat egy filmes párhuzammal tudnám legjobban kifejezni. Szerény véleményem szerint a játékvilág Kill Billjéhez van szerencsénk amikor a Max Paynekkel játszunk és milyen lenne már ha a Kill Bill 3-ból kimaradna a bosszú sztori. Jelenleg olyan elképzelésem van a játék sztorijával kapcsolatban, ami szerint a film így folytatódna: Bill (mivel tudja, hogy Beatrix meglátogatja és azt is tudja, hogy miért) végrendeletében hagy egy üzenetet megmaradt rossz arcú ismerőseinek, hogy mindenképpen végezzenek Kiddoval. Ez ugye nem passzolna annyira az előzményekhez, az értelmetlen harc és lövöldözés attól még kitenne egy látványos akció filmet. Azonban mennyivel jobb lenne ha a bosszú film, bosszú sztorival is folytatódna. Kiderülne. hogy Billnek van egy (iker)testvére és amiért Beatrix megölte a testvérét ő a film elején megöli a gyerekét, amiért aztán Kiddo ismét bosszút állhatna. Mindent egybevéve remélem mindezek csak félelmek maradnak és megéri várni az új részre. Aki tud valami részletes infót esetleg a játékkal kapcsolatban annak várom az üzenetét.
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.