Jeti Knájt-fíling
Mostanában volt szerencsém kipróbálni az Enclave nevű játékot, amely annak idején nagyon felizgatott (2002-2003-as játék). Miért? Mert hack 'n' slash-nek jelölte meg szaksajtó. Azokra meg izgulok, alaposan. Meg ugye ebben is lehet sötét vagy jó oldalt választani (persze csalódásomra eleinte még nem). S akkor már jó a játék XD. Nagyon. (Na, jó, nem is.)
Ezt a játékot ugyanazok fejlesztették, akik a Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay-t, illetve a Knights of the Temple nevű felejthető RPG-t (asszem, RPG volt - de majd úgyis beszóltok, ha nem XD). Na, nem azért mondom ezt, mert olyan rohadt jó is lett, mint a Riddick-es, de hangulatos, és látszik, hogy azért vannak jó pillanataik a fejlesztőknek.
Mit titkoljam: A GameStar-tól van meg a teljes játék (s az sem titok: én szeretem a GS-t is - remélem, ezért nem BAN-olnak LOL), meg is örültem neki, mikor kibontottam a magazin februári számát. Régóta meg akartam már kóstolni, mi is ez.
Leginkább a Rune-hoz hasonlít. Gondolom, semmit nem mond ez sokaknak. Akit érdekel, mi ez, az nézzen el ide. (Annyit dióhéjban, hogy ez egy vikinges hack 'n' slash, mely hangulatos volt a maga korában nagyon - meg tiszta felüdülés, mert akkoriban ilyenekkel nem voltunk eleresztve PC-n).
Na, de hagyjuk az unalmas tényeket. Kipróbáltam, és nekem leginkább a Jedi Knight-okhoz hasonlít. Az irányítás is egy az egyben olyan, s a kaszabolás is ugyanolyan "éredekes", mint abban a játékban (bár ugye a JK-ban is fel lehetett fedezni, hogy van értelme a harcrendszernek). Meg kb. azt kell csinálni, amit a JA-ban: kapunk egy térképet, azon vannak küldetések, azok közül meg választunk egyet, és megyünk gyakni. Körülbelül ennyi. Persze nem olyan egyszerű az egész, hiszen menteni azt nem lehet. De jó! Nem is tudom, mit szívott az, aki kitalálta játékokban, hogy ne lehessen menteni. Jó, vannak checkpoint-ok, de én őszintén szólva hányok a checkpoint-rendszertől is. Mert az egy dolog, hogy elmenti valahol, de pl. a Far Cry-ban is volt úgy eleinte, hogy egy nehéz résznél nem volt sokáig ellenőrzési pont, így egy kis hülye hiba (pl.: hátrafelé futás, osztom ezerrel az ellent, erre egy fákjúbics szakadékba bezuhanok - thx :S) miatt kezdhetem elölről, egy óra játékom meg elveszik. Na, itt még hülyébben van megoldva, mivel több ilyen pontot is adnak, de, ha elhasználod őket a pályák bizonyos részén, kezdheted elölről, onnan. Ez különösen "élvezetes" olyan küldetéseknél, ahol az idióta NPC-ket kell kisérgetni...
De ezen kívül szerintem fasza játék! Nagyon intenzív, az akció nem nagyon áll, rombolni kell előre keményen. Színtiszta hack 'n' slash, na. Bár azért intelligensebb harcrendszert is létrehozhattak volna. Mert az egér bal gombjának nyomogatásán kívül sokmindent nem kell csinálni. Lehet védekezni is, meg pajzs is van, de nem láttam értelmét, mert még közepes szinten is 3 ellenfelet szétütsz úgy, hogy csak mész ész nélkül. Italok meg vannak, amikkel azonnal feltöltöd az életerőd. A nehézséget inkább a checkpoint-ok jelentik, illetve az olyan hülye halálok, mikor a harc hevében véletlenül félrelépsz, lezuhansz, és kb. 20% élettel ezt nem éled túl XD. Egy élmény!
Szóval én tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti az ilyen kaszabolósdit. Állítólag a játék második felétől lesz több választható kaszt is, meg gonosz oldal is. Bár a Severance: Balde of Darkness nálam az etalon még az ilyen kaszabolós játékok között. De tiszta Jedi Knight, szóval aki azt szerette, ezt is fogja.