Nem alszanak a kutyák
A játék alaptörténete nem bonyolult: főhősünk Wei Shen egy beépített nyomozó, aki csatlakozik a hong kongi Triád egyik klánjához, a Sun On Yee-hez, hogy az ott szerzett befolyásával és információval lekapcsolja az alvilági mozgalmat a városállamban. Felettesei abban a tudatban engedik el őt, hogy „munkahelyi kötelességből” vállalja el a feladatot, ám valójában személyes sérelmek vezérlik, amiről később megtudunk egyet, s mást, ám ezt a szálat kifejezetten elhanyagoltnak érzem, mivel semmi érdemlegeset sem tudunk meg a dologról. Hogy lássátok a komplexitást csak annyit mondok: egyetlen mondatban össze tudnám foglalni, hogy miért akar bosszút állni Wei a maffián.
Egy régi kung-fu mozi élményét nyújtja az egész történet, ahol a jófiú rájön, hogy a világ nem fekete-fehér: akiket gonosz, rossz embereknek gondolt valójában nem is álnokok - vagy legalább is nem mind -, valamint azok, akik a jó szerepét töltenék be mégsem annyira angyaliak, mint azt hitte. A fő szál igazi erőssége a drámában rejlik, amiből nincs hiány; Trónok harca módra hullnak a karakterek, akiket vagy megszerettünk vagy éppen megutáltunk a küldetések teljesítése alatt. Weit szíven üti néhányuk elvesztése, viszont nem kell attól tartani, hogy „átáll a sötét oldalra” és antihős válik belőle ezzel pedig nem árultam el nagy titkot. Főhősünk végig protagonista marad, még akkor is, amikor úgy tűnik, hogy fordul a kocka, ellenben az is igaz, hogy a törvényszegést és az igazságtalanságot nem hagyja szó nélkül. Eszközei nem egy esetben nyúlnak majd túl az igazságszolgáltatás berkein kívülre. Innentől számítva a Sleeping Dogs kegyetlen módon begyorsít és száguldó iramban pörgeti az eseményeket, így a játékosnak esélye sincs unatkozni a végigjátszás során.
Még részegesebb a karatemester
Az akcióban dús és adrenalinban gazdag sztorihoz tökéletesen passzoló játékmenet tartozik. Szerencsére a Sleeping Dogs nem a megszokott lövöldözős TPS sandbox játék, mint mondjuk amilyenek a nagy öregek, a GTA vagy a Saints Row, azonban ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem kapunk fegyvert a kezünkbe. Éppen ellenkezőleg; a sztori vége felé túlnyomó részt a célzási képességeinket kell megcsillantunk és a játékba beépített fedezékrendszert kihasználnunk. Utóbbi működését leginkább a Gears of Waréhoz hasonlítanám. Valahányszor mozgó járművekből szórjuk az ólmot vagy fedezékből pattanunk elő a játék CoD-szerűen belassul ezzel megsegítve a célzást és a fraggelést. Az autókból, motorról való lövöldözés viszont koránt sem sikerült élvezetesre, még controllert használva is gondjaim akadtak vele, mivel a billentyűleosztás közel sem sikerült tökéletesre. Ez nagyjából úgy néz ki, hogy nyomod a jobb ravaszt (így adsz gázt), közben lenyomod a bal gombot (LB), a jobb stickkel becélzod az ellenfeled, aztán jobb gombbal (RB) lősz. Közben nem árt figyelni arra sem, hogy hova mész, mert ha motoron akciózol és netán beleszaladsz az előtted haladóba lezakózol a járgányról akkor újra kell kezdened a legutóbbi a checkpointtól a küldetést.
Ha már Hong Kong és akció filmek akkor elmaradhatatlan a pusztakezes harc. Wei a harcművészet mestere, aki két kezének segítségével több tucat ellenséges gengsztert is a földre tud küldeni. Ezek a legélvezetesebb részei a játéknak és nem kifejezetten azért, mert annyira király lenne a combo rendszer. Ellenfeleinket megragadhatjuk és a környezetünkben található vörösen villogó objektumokat használva brutális kivégzésekkel tehetjük el őket az útból melyeket Environmental killnek nevez a program. DLC-ként érkezett még pár olyan csomag, amikkel bővíthetjük harci mozdulataink repertoárját. Az egyik ilyen eltölthető tartalom például feleleveníti a Jackie Chan karrierjét elindító Részeges karatemester című filmhez köthető. Nekem megvan és poén, ahogy a counterek bevitelekor pont úgy mozog, mint ahogy azt a filmben láthattuk.
Elég nagy az arcod?
Egy nézd a hátam, szabadon mászkálós (TPS, sandbox) játék nem is lenne az igazi itt-ott elszórt mellékküldetések nélkül. Ezt a fejlesztők is nagyon jól tudták, ezért több tucatnyit kaptunk a nyakunkba minden fajtából.
Az elsőben a drogelhárításban segédkezünk azzal, hogy az utcán randalírozó gengsztereket helyretesszük, majd meghackeljük a közelben lévő biztonsági kamerát, aztán hazatérve a tévénkről rácsatlakozunk és lefüleljük a beszállítót. A másodikban autóba vagy motorra pattanva versenyezhetünk városszerte. A harmadikban Harcosok klubja módjára körökön keresztül kell leszámolnunk a növekvő számú ellenfelekkel. A negyedikben fejvadászkodhatunk. Az ötödikben kijelölt járműveket kell ellopnunk és leszállítanunk a megrendelőnek a lehető legkevesebb sérüléssel, hogy a misszió végén minél több pénzt kaphassunk. És végezetül ott vannak még az úgynevezett arc küldetések, ahol bajba jutott embereken segíthetünk. Személyes kedvencem az a fickó, aki nem tud vezetni, a többit a fantáziátokra bízom. Ezen mellékküldetések elvégzésével plusz tapasztalati pontokat gyűjthettek, amivel plusz tárgyakat (ruhákat, járműveket) és kombókat oldhattok fel.
A szokásos plusz feladatokon felül ott vannak továbbá az elmaradhatatlan gyűjtögetni valók. Mialatt Assassin’s Creedszerűen végigparkourözünk a városon (limitáltan ugyan, de ezt is lehet) összeszedhetünk dobozokat, elköthetünk pénzszállítókat, megtalálhatjuk régi edzőnk a kínai horoszkóp 12 jegyét ábrázoló jáde szobrait, gyújthatunk meg füstölőket a kijelölt helyeken vagy végezhetünk el véletlenszerűen generált küldetéseket. Egy GTA-ból nyert ötlettől vezérelve csajozhatunk is; a barátnős feladatok elvégzésekor jutalomként megjelennek a collectable tárgyak a képernyő sarkában található térképünkön, de csakis akkor, ha a közelünkben vannak. (Achievement vadászoknak meleg szívvel ajánlom.)
Készül a folytatás!
2013 októberében hivatalosan is bejelentették a Triad Wars névre keresztelt játékot, amelyről még egyelőre nem lehet tudni, hogy teljes értékű folytatás lesz-e, spin off vagy esetleg egy abszolút új szál, azonban az már 100%, hogy a Sleeping Dogs univerzumában fog játszódni. Idén további információkra számíthatunk United Front Gamestől, akiknek az SD-t is köszönhetjük, ám hogy mikor az továbbra is kérdéses. Remélhetőleg az E3 után okosabbak leszünk.
U.I.: úristen, ugyan abban a stílusban írok blogot, mint cikket…
Egyébként mindig is megakartam kérdezni, milyen egy női játékos számára, irányítani egy férfi karaktert, akivel csajozni kell?
Egyébként mindig is megakartam kérdezni, milyen egy női játékos számára, irányítani egy férfi karaktert, akivel csajozni kell?
Ezt leszámítva hibátlan ;)
Ezt leszámítva hibátlan ;)