No igen, a Fallout: New Vegasban volt ilyen bug
Gyakran merül fel kritikaként, hogy a fejlesztők az Alpha Protocolt leszámítva csak folytatásokat készítenek, amit nem is igazán lehet megcáfolni. Személy szerint én ebben nem látok olyan nagy problémát, mivel úgy érzem, hogy eddig mindig sikerült javítaniuk az alapjátékon. Első feladatuk a Bioware remekművének számító Knights of the Old Republic folytatásának elkészítése volt. A KotoR készítői megmutatták, hogyan lehet egy komoly RPG-t a Star Wars világba ültetni, magas volt tehát a léc a második rész előtt. Sokan osztják azon véleményem, hogy az Obsidian egyik erősége a jól megírt történetetek, karakterek kidolgozása, melyek fontos szerepet töltenek be a szerepjátékoknál. A fejlesztők e képessége megmutatkozott a Kotor 2 esetében is, az Erőről alkotott képet például eléggé a feje tetejére állították benne. Előrelépés volt az első részhez képest, hogy most már pozitív vagy negatív kapcsolatot is kialakíthattunk az NPC-kel, ami befolyásolta a történetet, párbeszéd lehetőségeket. Ma ez már alapvetőnek számít, annak idején azonban még nem sokan alkalmazták ezt a játékelemet. A játék egyetlen komoly hibája az volt, hogy a rövidre szabott fejlesztési idő miatt meg kellett vagdosni a sztorit, így kicsit kurta véget ért a történet.
Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords
Az Obsidian következő feladata szintén egy Bioware játék, a Neverwinter Nights újabb részének elkészítése lett. Az a NWN, ami a Dragon Age 2 megjelenéséig a kanadai stúdió leggyengébb játékának számított. Főleg az egyjátékos módban voltak hiányosságai a programnak, viszont a multiban rejlő lehetőségeknek köszönhetően egy aranybánya volt a program a közösség számára. Érkezett tehát az Obsidian, ami új életet lehelt a D&D-s alapokon nyugvó játékba. Végre volt rendes csapatunk, tudtuk irányítani a karakterek, kezükbe vehettük a fejlesztésüket, ellentétben az első résszel. Az alapjáték története nem volt nagy dobás, de a célnak megfelelt. Érkeztek azonban a kiegészítők, amik igazán naggyá tették ezt a NWN2-t. A Mask of the Betrayernek egyetlen hibája volt, hogy csak expanzióként, és nem teljes értékű játékként látta meg a napvilágot, egyébként valószínűleg az elmúlt 10 év legjobb RPG-i között tartanák számon. Lebilincselő történet, érdekes játékmechanizmus („lélek evés”, és nagyon jó szerepjáték lehetőségek (dialógusokkal, képességekkel megoldható feladatok) jellemezték. A többi kiegészítőben is voltak újdonságok, főleg a Storm of Zehirben, bár a gyengébb történet miatt ez nem hagyott mélyebb nyomott a közösségben.
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Ennyi lenne a második rész, hamarosan következik a záró bejegyzés.
Mindenesetre egyetértek, RPG-knél az összetettség miatt nagyobb a rizikófaktor, kevés olyat tudtak letenni mai napig az asztalra, ami nagyon összetett és bugtalan. Sőt, talán nincs is ilyen.
Csak hát tényleg az Alpha Protocolért kár... PC-n. De ezt már leírtam az előző postnál.
Remélem, hogy a jövőben is megörvendeztetnek címekkel az Obsidianosok. Akár sajáttal, akár folytatással. (Jó lenne mondjuk, ha elkészítenék végre az első saját igazán átütő játékukat. )