Azt hiszem abban mindannyian egyetértünk, hogy mindenki jogosult saját véleményt alkotni, és ezek a vélemények szubjektívek általában. Lehet, hogy az általam az alábbiakban elmondottakkal nem fogtok egyetérteni, de nem baj. Az a ti véleményetek, ez pedig az enyém.

Szóval, épp az imént jártam a Kotaku oldalán (az egyik legnagyobb gamer hírportálról van szó), és láttam, hogy megírták a 2011-es VGA díjak jelöltjeit. Aki nem tudná, a VGA az egyik legismertebb, legnagyobb felhajtással kísért díjátadó a játékiparban, tulajdonképpen az itteni Oscar. Általában nem figyelek oda rá, hogy miket jelölnek, és mi nyeri a díjakat, mert többnyire tele vannak tucatjátékokkal a listák, amiket még bottal sem piszkálnék meg. Na persze, mert egy nagy kiadó áll mögöttük, jelölik őket, a birkák (a játékosok, akinek nem inge...) meg szavaznak rájuk. Ennek ellenére nem bírtam legyőzni a kíváncsiságomat, és megnéztem a jelölteket. És kellemeset csalódtam. Ahogy mentem végig a listán, nagyon sok helyen egyetértettem velük, mert valóban az általam is elismert játékokat rakták rá.



Aztán elérkeztem a szerepjáték kategóriába. Elkezdtem nézni a jelölteket:

Dark Souls. Helyes, nagyon helyes, ez a konzol exkluzív akció-rpg megérdemli, hogy itt legyen. Nagyszerű hangulat, remek harcrendszer, pofás grafika, nagyfokú kihívás.

Következő jelölt a Deus Ex: Human Revolution. De még mennyire. Apró hibái ellenére nagyon jó RPG lett, hajrá.

Elder Scrolls V: Skyrim. Nem igazán csípem az Elder Scrolls játékokat, meg úgy általában a nyílt világú RPG-ket, de elismerem, aki oda van ezért a stílusért, annak a Skyrim biztos sok örömet okoz. Itt a helye.

Utolsó jelölt: Dragon Age II.



Hehe, biztos félreolvastam a címet. Megzavart a II-es a végén. The Witcher 2 akar az lenni, csak már fáradt vagyok, rosszul láttam. Na mégegyszer. Dragon Age II.



Hm. Szóval a Dragon Age II. A Bioware féle Dragon Age II, ha valaki nem tudná. Gondoljuk át ez újra. A Dragon Age II-t jelölték az év RPG-je díjra.



A Witcher 2 pedig nincs ott.



Nem, nincs ott az ötödik jelölt helyén, mert csak négy jelölt van. Márpedig a negyedik a Dragon Age II. Huh. Végülis oké, lehet megérdemli, foglaljuk össze, hogy mit is tudunk a Dragon Age II-ről. Azt, HOGY AZ EGYIK LEGNAGYOBB IPARI HULLADÉK, AMIT AZ ELMÚLT ÉVEKBEN SZEREPJÁTÉK CÍMÉN PIACRA DOBTAK!!!!!!



Egy katasztrófa, amit kivételesen még a kritikusok is felismertek, és a szokásosnál alacsonyabbra értékeltek. Nem elég alacsonyra, ha engem kérdeztek. Hogy állhat 78%-on a Gamerankings értéke? Rejtély. Egy jóindulatú 70-es jobban mutatna.

Igen, dühös vagyok. Dühös vagyok a Dragon Age II-re, dühös vagyok a Bioware-re, dühös vagyok az EA-ra, dühös vagyok az VGA munkatársaira, akik kiválasztották a játékokat. Emlékszem, mennyire meg voltam elégedve a Dragon Age: Origins-szel annak idején. Nem volt BG szintű, de jó úton járt a Bioware, azon az úton, amelyről letért a Mass Effect fejlesztése során. A legjobban az dobott fel, hogy úgy éreztem, a Dragon Age II el fogja érni a Baldur's Gate szintjét. Mert meg volt a pofás grafikus motor, megvolt a kidolgozott világ, most már csak meg kell fogadni a kritikákat, ki kell pofozni a DAO hibáit, és a következő rész már tökéletes lesz. Igazi SZEREPJÁTÉK!



És mi történt?



Jött EA bácsi, és azt mondta: nem elég nekünk a DAO sokmilliós eladása, mi a Call of Duty játékosokra hajtunk, csináljunk nekik "RPG-t". Szóval vágjuk ki a karaktergenerálás egy részét, változtassuk meg a látványvilágot (értsd: basszuk el), vágjuk ki a szerepjátékos elemeket, butítsuk le a párbeszédrendszert, tákoljunk össze egy történetet, amit jól lehet reklámozni, de prezentáljuk szarul, tegyünk a játékba elf puncit, szexet, csak hogy minden igényt kielégítsünk. Ja és a legfontosabb, kell egy AWESOME BUTTON is, hogy susulyka akciódús legyen a játékmenet. Fröcsögjön a vér, robbanjanak a hullák. Hopp, van egy kis gáz, nincs elég időnk a fejlesztésre. Nem baaaaaaj, használjuk fel újra a pályákat, így újra és újra ugyanazon a helyszínen kell kalandozzunk. Ezt ne úgy tessék érteni, hogy átemeltek elemeket a pályákból. KOMPLETT labirintusokat, katakombákat emeltek át egy az egyben, csak néha lezártak egy-két folyosót.



Tököm kivan, csak még jobban felidegesítem magam. De nem baj. Ja igen, ami az első rész taktikus játékmenetét illeti. Pffff, az minek, 2011-et írunk vazzeg. Folyamatos akció kell, nem taktika. Nem mintha lehetne taktikázni az elöleltkameranézet miatt, na meg az ellenfelek is folyamatosan a levegőből potyognak le újabb és újabb hullámban. Nyomd csak az AWESOME BUTTONT!!!! A A A A A A A A A



És igen, tudom, ha önmagában nézzük a Dragon Age II-t, akkor egy korrekt játék, és nem egy kupac szar. Azt hiszitek nem tudom? De nem akarom, és nem is fogom önmagában nézni. A Dragon Age Origins folytatása? Igen. Bioware szerepjáték? Igen. Akkor elnézést, ha vannak bizonyos elvárásaim. Ennél nagyobb csalódás csak a Majesty 2-vel ért engem, de azt legalább valami isten háta mögötti orosz fejlesztő készítette, nem egy ilyen nagynevű stúdió.

És akkor a Witcher 2, ami szinte minden szempontból zseniális lett a maga nemében, még jelölést sem kap? Kiváló grafika, kiváló hangok, nagyszerű küldetések, sztori, kellő kihívás, feljavított harcrendszer. Ejj-ejj CD Projekt, miért nem küldtetek egy kis pénzt a VGA szervezőknek? Nem tudtátok, hogy így megy ez?

Nos, úgy kb. ennyit akartam mondani. Sokkal jobban érzem magam, hogy ezt kiadtam magamból.
TL;DR: A VGA egy szar, a Bioware elásta magát, a Dragon Age II meg egy hulladék szerepjáték. Elegem van az egészből, inkább hazamegyek.