Az eddig írt hozzászólásaim alapján, gondolom mindenki számára világossá vált: nem vagyok egy nagy Diablo fanatikus, sőt megmondom őszintén, az eddig megjelent részeket a Blizzard leggyengébb szellemi termékei közé sorolom.
Diablo + Hellfire
'96-os mű, amely egyáltalán nem remek. Kissé röhejes, hogy pont azért nem szeretek egy játékot, amiért az adott műfajba tartozik. A mára szokásossá vált alapfelállás: harcos, rugó, (igen, WoW-os vagyok) és mágus elindul, hogy megmentse a világot. Nahát, csak nem? De. Még mielőtt az olvasó már kapná fel a követ, és hajítaná felém; bővebben kifejteném a problémámat. A kissé kopottas, sötét megjelenés bejött...eleinte. Butcher legyőzésénél, kifejezetten örültem, hogy végre nem csak a négy alapszín keverésével festett objektumokat találtam monitorom kijelzőjén, hanem végre ráleltem egy véráztatott szobára. A repetitív játékmenettől egy-két órán belül megfájdult a fejem. Ölj, kaszabolj, hentelj, fényévenként pedig: egy szörnyből loot-old ki ezt-azt. Tehát a démonok uráig csak menetelünk, amputálunk, és nyugtázzuk, hogy a képernyő fényerősségét folyamatosan feljebb kell tolni, hiszen a szintek sokszor csak kontrasztban különböznek (a végén ugye már láva is van, hála istennek). A játék 98%-a ebből áll, a maradék kettő pedig a portálok nyitogatásából. Köszönöm szépen. Ebből nem kérek.
Diablo II + Lord of Destruction
Szintén érdekes, hogy a Diablo második részét is vegyes érzelmekkel fogadtam. Hiába orvosolták a problémákat, melyek miatt minden reggel keserű szájízzel ébredtem. A hangulat fényévekkel veri az első részt, a grafika jobban megfogott, a a felfedezésre váró környezet pedig hiába volt véletlengenerált; sokkal jobb volt elmerüni a játék örömeiben. Végre, a napra kilépve nem takartam órákig a szememet, hiszen volt itt minden: dzsungel, romos város, barlangok, sivatag, etc. Ezek miatt be is soroloható a játék az A kategóriába, persze messze áll a tökéletestől. Az ok igen egyszerű. Az ember azt hinné, hogy a több loot-hoz, megfelelő mennyiségű táska jár. Szép álom, de nem. Blizzard elintézte nekünk, hogy a szokásos öt perc helyett, 2 percenként kelljen nyitogatni a portálokat az aktuális fővárosba, táskaürítés végett. A zsákmányt eladjuk pénzért, mely már az első fejeztben elértéktelenedik. A legalább a játék nem ismétli önmagát (pontosabban olyan mértékben nem, mint az első epizódban), ám a rendszer átgondolatlan. A save siystem miatt is a hajamat téptem, de ezt inkább ne feszegessük; mert a játék multira fejlesztett mivolta miatt elfogadható. Hangulatosabb lett (rá is fért, hiszen az első rész végigjátszása közben gyakran fejeltem le a klaviatúrát), jobb lett, és valamivel szebb, és úgy érzem a kiegészítővel sikerült a Blizzardnak egy kiváló játékot készítenie.
Elvárások
Végezetül, pedig a szavazásra reagálva: kissé felháborított, hogy egy illető szánalmasnak titulálta azt, hogy a voksolók harmadát nem érdekli a sorozat, vagy éppen nem hallott a játékról. Én amondó vagyok, hogy mindenki egyszer megtanulta, ki az Peter Molyneux, esetleg mely kiadó nevéhez fűződik a Baldur's Gate. Persze, a fiatalabbat könnyebb kioktatni, de gondoljunk bele, hogy az illető nem élhetett, abban az időben, mikor a játékipar emberei azon törték a fejüket, hogy a vektorok közti űrt, hogyan töltsék ki színnel. Az én álláspontom pedig: Várom az ördög történetének folytatását, hiszen úgy néz ki, végre azok a hibák orvoslásra kerülnek, amelyek miatt annak idején gyakoroltam a monitor falhoz csapkodását 100 méteren...
Kezdeném azzal, hogy felháborítónak tartom a diablo 1-et "röhejesnek" nevezni. Már elnézést kérek de azért egy műfajt teremtett meg nem?! Az való igaz, hogy mai szemmel a játék már nagyon messze áll a jótól de azért akkoriban szerintem egy zseniális game volt.
Abban is igazad van, hogy grafikában se a legjobb de 1996-ban a többi játék se volt sokkal szebb. Amit pedig a játék kontrasztjáról írtál: ember ekkora idétlenséget én még nem hallottam, vegyél egy rendes monitort és utána nézd meg megint. Lehet, hogy mégse kellet volna a monitor a falhoz csapkodni? Igaz, hogy a színvilága kissé szegényesebb az átlagnál na de a kontrasztos dolog? Na mind1.
A diablo 2-vel kapcsolatban:
először: az inventory valóban elég kicsi és kezdetben elég gyakran kell az aktuális városba visszamenni, azonban később a játék előrehaladtával a kis ésszel rendelkező játékos is rájön, hogy mely cuccokért adnak az árusok sok aranyat, és hogy csak azt kell összeszedni.(meg persze amire szüksége van).Az mondjuk igaz, hogy később a tároló elég szűkössé válik a rúnák és az ékkövek miatt.
másodszor: A játék pedig nem csak a clickelésből áll: egy tapasztaltabb játékos a játék során rengeteg skill-t használ. Továbbá véleményem szerint az teszi zseniálissá a játékot, hogy bár "csak" 7 kasztot tartalmaz, ezeket rengeteg irányba tudod fejleszteni és ezek mindegyike más-más élményt nyújt. És még szó sem esett a tárgyak sokaságáról.
Azonban ezen a téren aláírom, hogy elég bajos a program ugyanis a drop elég szegényes. Azt is aláírom, hogy korántsem tökéletes a játék pl. a 800*600 felbontás ma már kevés, és a történet se a legtökéletesebb. Azonban akár tetszik, akár nem ennek az alkotásnak a legnagyobbak között van a helye, nem véletlenül van az a rengeteg rajongó.
Ezért volt kezdetben is az a problémám mikor a cikket olvastam, mert látom, hogy nem sok közöd van a diablo-hoz, sírsz itt a mentésrendszer miatt, pedig szerintem a dio1-hez képest lényegesen jobb ez a mentésrendszer, és ez is hozzájárul, hogy annyi időt el lehet tölteni vele. (a multiplayer-ről nem is beszélve de erre rájöttél magadtól is).
Tehát máskor kérlek olyanról nyilváníts véleményt amihez értesz valamelyest.
Én se írok szakácskönyvet csak mert tudok rántottát csinálni.
De a legfontosabb különbség az, hogy én nem szidom azokat a dolgokat amiről fogalmam sincsen.
Még milyen jó, hogy nem vagyunk egyformák.
Engemet megfogott az összes rész, remélhetőleg a 3. rész is megfog...
Persze, nekem is sokkal jobban tetszett, mint bármelyik hack'n'slash, mármint a második rész, de kicsit túlzásnak tartom, amit művelnek körülötte. Minden Blizzard-os hírben, Diablo III-mat kértek, és komolyan mondom, amiatt is örülök a bejelentésnek, mert nem látom mindig a sok kommentet, amelyekben egy harmadik részért imádkoztak. Valaki egyszer frappánsan megfogalmazta, hogy " ha sokat akarok kattintani, akkor felmegy a clickclickclick.com-ra".
Viszont:
"Végezetül, pedig a szavazásra reagálva: kissé felháborított, hogy egy illető szánalmasnak titulálta azt, hogy a voksolók harmadát nem érdekli a sorozat, vagy éppen nem hallott a játékról. Én amondó vagyok, hogy mindenki egyszer megtanulta, ki az Peter Molyneux, esetleg mely kiadó nevéhez fűződik a Baldur's Gate. Persze, a fiatalabbat könnyebb kioktatni, de gondoljunk bele, hogy az illető nem élhetett, abban az időben, mikor a játékipar emberei azon törték a fejüket, hogy a vektorok közti űrt, hogyan töltsék ki színnel"
Bár az tényleg erős kifejezés, hogy szánalmas, de egy erős szemöldökráncolást azért megérdemel. Nem hinném, hogy mentség lenne, hogy valaki nem élt a játék megjelenésekor. (Ráadásul a 10 évesnél idősebbek már éltek akkor ). A játékokat be lehet pótolni, hiszen ma is megszerezhetők. Bezzeg a mai, 80%-ban átlagos és mindenféle újdonságot nélkülöző játékokat istenek ugyanezek a játékosok. Hát ez már lehet, hogy szánalmas egy kicsit.
Ez tetszik. :-)
Na igen. Én pl. imádom Diablot, de azért nem hinném hogy fanatikus lennék. Én előbb játszottam Diablo 2-vel, mint az egyel. A Diablo 2 jóval túlszárnyalja az egyet. Nekem legalábbis jobban bejött.
A Diablo 2-ben ami nagyon idegesített, az az inventory volt. Sose volt elég hely, mint ahogy azt említetted. De ezt a dolgot pl. WoW-ban tökéletesen megoldották táskákkal. Folyton dobálni kellett le a földre cuccokat, aztán olyan is volt, hogy nem volt nálam portal. Na az kegyetlen. Ugyan a LoD-ban megpróbálták megoldani ezt a helyzetet egy nagyobb ládával, de még az sem volt tökéletes. Pedig elég lett volna, hogyha minden egyes cucc egy helyet foglal.. máris mennyivel kevesebb gond lett volna.
Abban egyetértek, hogy egyik sem tökéletes. De azt is vegyük figyelembe, hogy még mindig a Diablo 2 hack'n'slash játékok királya. Azért érdemes ezt is figyelembe venni.
Engem az egész Diablo-ban a random generált pályák, szörnyek, lootok, és a tápolás az, ami úgy igazán megfogott. Talán még egy kicsit a történet is, bár az igen csak eltörpül pl. egy Warcraft univerzum mellett. Összeségében Diablo egy nagyon jó kis játék, de nálam a WoW a favorit.
Majd meglátjuk mi fog kisülni a 3-ból.. csak évek kérdése.