Na akkor, szerencsétlenségemre, a 22 óra 00 perckor kezdett postom, 0:22 perckor semmissé vált, ugyanis az utolsó szavak beírásókor, a szövegdoboz eltűnt és csak az utolsónak beírt szó maradt meg a mentés felirat helyén (Valami nagyon hülye betűkombinációt nyomhattam le, mert emlékszem, a Ctrl-en volt az ujjam) így se visszavonni, se menteni nem tudtam sajna, ezét kezdhettem újra... mindegy, megtanultam, többet kell mentsek...
Na akkor, kezdjük el az én ez évi játék díjosztásaimat!
Első és legnépszerűbb(?) kategória:
FPS (Firt person Shoter, Magyarok belső nézetes lövöldének ejtik) nekem nem személyes kedvencem ez a kategória, de azért játszok vele!
Ez évben jó pár FPS megjelent: Brothers in Arms Hells Highway, Crysis: Warhead, S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky, Left 4 Dead, Far Cry 2, Call of Duty: World at War, Crysis Warhead, Frontlines: Fuel of War, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2, Turok.
És ki a befutó?
Brothers in Arms Hells Highway. Lenyűgöző, szívszorongató, megrázó, megfogó történet, az első pályától az utolsó jelenetekig ver minden játékot nálam FPS kategóriában, tökéletesen bemutatja a lelki hadviselést! Egyszerűen gyönyörű!
TPS (Third Peson Shoter, Magyarul nekem csak Harmadik szemlélőjű lövölde)
Itt is voltak szép számmal!
Assassin's Creed, a sokaknak az optimalizálási problémák miatt csalódást okozó Grand Theft Auto IV, Devil May Cry 4, Dead Space, The Club, Lost Planet: Extreme Condition, Mercenaries 2: World in Flames, Alone in The Dark 5 (2008) a 007-es Quantum of Solace nevű játékadaptációja is említésre méltó!
Az abszolút befutó pedig a Devil May Cry 4 Dante és Nero szövege, stílusa, mozdulatai azonnal elvitték a trófeát, de nem csak ez sorolható fel a játék pozitívumai ként, hiszen a grafika gyönyörű, DX10 támogatása is van! A történet is remek, van benne szerelmi szál, tökéletes arányban a harcokkal, a beszólások, a karakterek, a tájak, a hangulat, szóval minden tökéletesen elvan találva!
RPG (Role Playing Game, Magyarul legyen csak annyi: Szerepjáték) Na végre a kedvenc stílusom, szerepjátékok terén sem volt szegényes ez az év, hiszen megkaptuk PC-re a Mass Effectet, kijött a Fallout 3 is, lett egy S.T.A.L.K.E.R. kiegészítő lemezünk, azaz a Clear Sky, de vegyük figyelmembe Witcher barátunk kiegészített verzióját, a The Witcher Enhanced Editiont is.
Az RPGk befutója pedig a Mass Effectet A Mass Effect univerzuma azonnal megfog, beszippant és nem is enged el soha. Csodálatosan van kidolgozva a történet, minden faj rendelkezik történelemmel, a bolygók az univerzum, egyszóval MINDEN. Olyan tudományos alapokat is felhasználó dolgokon alapul, hogy egy szinte teljesen reális jövőképet ad... Egyszerűen lenyűgöző, alig várom a folytatást, de egy dologban biztos vagyok, minden egyes másodperc megéri!
RTS (Real Time Strategy, Magyarul Valós idejű stratégia)
Ebben az évben nem volt valami sok RTS, de azért felsorolhatunk kettőt, ami a Command & Conquer 3: Kane's Wrath és a Command & Conquer: Red Alert 3.
Ebből a szegényes listából a pálmát abszolút a Command & Conquer 3: Kane's Wrath viszi!
Ez a szerintem kiegészítő lemeznél valamivel több RTS móka Grafikailag megfelelő. Történetben, nos... az írók nem izzadtak meg, legyen ennyi elég, viszont ott van egy örülten jó karakter! Kane mester, a NOD karizmatikus vezére, aki segít a sárga és vörös zónában élőknek, akiknek nincs pénzük a kék zónákban élni!
Év modja.
Hát... itt nincs lista, de egy nevet megkel említeni, ami nálam vitte a díjat is, a Portal: Prelude , az igazi Portal feeling megmaradt, jó fejtörők, hosszúságát is megkel dicsérni!
Év kiegészítője.
Nos, itt is van azért egy pár név! Megjelent fehér hajú barátunk kiegészített változata, a The Witcher Enhanced Edition, Sykes őrmester is tiszteletét tette nálunk a Cryis Warhead-ben, Shepard is kapott új küldetést a Bring Down the Sky-al, de ne felejtkezzünk el a Csernobili kalandokról sem, hiszen megjelent a S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky is
Na de ki a befutó? Sykes őrmester és a Cryis Warhead, nem rajongok a Crysisért, de Psycho karaktere tetszik! plusz a Magyarok is kitettek magukért, hiszen nem kicsit volt benne Magyarok munkája a Warheadben!
Különdíjasok
Quantum of Solace. Nem vártam, hogy ennyire jó lesz, hangulatos, izgalmas, ötletes, nem utolsó sorban szép grafika! Kicsit sajnáltam, hogy rövid és sok dologba csak belekóstolást enged a játék... Hiszen annyi jó ötletet olyan gyorsan lezártak... Lehetett volna benne több BOSS fightos kattintgatós verekedés, több üldözős rész.... De végső soron, ami benne volt, az is remekké tette!
Fallout 3. Remek játék! Óriási hangulat, megfogó gyönyörű! vannak szegénynek hiányosságai, de nem stílusban és végképp nem hangulatban!
Left 4 Dead. Óriási CO-OP móka! Barátokkal az igazi! Mindenkinek ajánlani tudom, főleg, hogy a VALVE nem felejtkezik el a játékosairól, lesz DLC meg minden finomság, ráadásul PC-n várhatóan ingyen!
Alone in the Dark 5 (2008). Szidták ezt a játékot, pedig szerintem, még ha nem is váltott be minden ígéretet, nagyon jó, hangulatos és ötletgazdag játék lett!
Nos, sajna a következő kategóriában is vannak:
Év csalódásai
CoD 5 (World at War). A COD4-nek sokkal jobb a hangulata/története, a legtöbb pálya úgy kezdődik, hogy elvagyunk foga, a társakat éppen kivégzik és mielőtt a átékos(ok)ra kerülne a sor, jön a felmentő sereg! Ami nem rossz ötlet egyszer, talán kétszer ne hagy isten háromszor, de ennyiszer...
NFS Undercover. Az emberek szidták a PS-t, nekem akkor sem volt vele bajom, most sincs, na de az Undercover?
Az EA nyitott egy új stílus felé, nem azt mondom hogy azonnali sikerrel, de a Pro Street hibáiból tanulva, egy remek játékot kaphattunk volna a következő NFSben, de... az EA megijedt és elővett egy régi, jól bevált receptet, illetve két finomságból csinált volna egyet, azaz a Most Wanted és a Carbon voltak azok... Csak a jó receptet tudni kéne megsütni.... Sajna az Undercover nem váltott be minden ígéretet, ez szomorú és nekem kicsit csalódás... A játék játszható, de nagyon úgy fest, az utolsó új NFS volt....
Én azt mondom, a Carbonnal lekellet volna zárni az NFS-eket, vagy továbbmenni a Pro Steet vonalán és annak hibáiból tanulva csinálni kellett volna egy jobb NFS-t, hiszen az alapötlet jó volt...
Év kiadója/játékgyártója
Kik a lehetőségek? Ubisoft, EA, EIDOS, VALE, Take-Two, Bethesda Softworks, Capcom, BIOWARE, CDprojekt, ATARI, Gearbox Software, activision-blizzard, Rockstar Games
Év kiadója nem más mint a: CDprojekt, a döntésem egyértelmű, hiszen játékos barát nézeteik, akcióik miatt őrülten szimpatikussá vált ez a kiadó!
Év Játékgyártója: BIOWARE, nos, ők egész eddigi munkájukkal és az ez évi PC-s Mass Effectel nagyon sokat tettek az asztalra, RPG-ik nagyon jó hangulatúak és szerintem meg is érdemlik a tiszteletet!
Nos... most egy idézet jut eszembe Smith ügynöktől: "This is ower?" És ahogy a kommentátor is rávágja a Path of Neoban én is azt mondom, nem. Még egy dolog hátra van! És az nem más, mint az év játéka!
Szerintem kitaláltátok már, hogy ki lesz az, de most lerántom a leplet a dolgokról!
Az év játéka díjat kapja nálam a: MASS EFFECT. Nincs mit mondanom, az év játéka és talán az évtizedé is! A magyar lokalizáció is nagyon jó, a DLC is remek, a MASS EFFECT univerzuma lenyűgöző és a következő részek is 100% hogy ilyen lenyűgözőek lesznek, ez biztos!
Zárom hát a Postot a nyertes videójával, épp ahogy a játék, ez a videó is nagyon remek!