1. SZIGET - FŐ FELADATOK
I. Evil Intentions
1.-2. Alakítsd ki a bázist, hozz létre egy barakkot és egy vezérlőt
A bejárat már áll, jobb klikkel eléred az építhető
helyiségek listáját, válaszd ki a Corridor-t, majd bal klikkel rajzold meg a
folyosó alaprajzát. Minimum két egység szélesnek kell lennie (szélesebbet nem
is javaslok), jobb klikkel radírozhatsz. Ha elégedett vagy, a bal felső kis
ablak nyilára kattintva véglegesítheted, majd a megjelenő kis menüben a
kalapács ikonra kattintva kiadhatod az építési parancsot, ugyanitt van egy
szünet gomb is, ha fel akarod függeszteni (ez akkor jó, ha sorrendet akarsz
tartani), illetve a romboló ikonnal megmásíthatod döntésed. Fontos: ha
kiválasztod főgonoszod, és jobbal egy megépítendő helyiségre kattintasz (felfelé
mutató nyíl), a munkások mindent félretéve ennek állnak neki (ugyanez érvényes
tárgyak beszerzésére is)!
Nagyon lényeges, hogyan alakítod ki a bázisod. A bejáraton
túl mindenképp javaslok egy vak folyosórészt, ahová csapdákat tehetsz a
hívatlan látogatók ellen, és egy hosszabb szakaszt, egy-két ajtóval, erről ne
is nyíljon semmilyen helyiség. A bejárathoz legközelebb a fegyverszobát
(Armory) érdemes kialakítani, ugyanis riadókor innen veszik fel embereid a
tűzszerszámokat, és jó, ha ez minél közelebb van a behatolókhoz. Ezzel szembe
jöhet a barakk. Ha jó karban akarod tartani embereid, mindenképp 3-4 ágyat
vásárolj elsőnek (jobb klikk a helyiségen, és a láda /Objects/ kiválasztása, a
másikkal a csapdákat /Traps/ éred el), és minél több szekrényt. Az emberanyag
szaporításának ugyanis két módja van: hírneved növelése, és öltözőszekrény
vásárlása. Minden egyes ilyen 1 fővel emeli a létszámot (ez maximum 100 fő
lehet), azaz jó nagy barakkra lesz szükséged, ahová vagy 40 szekrény elfér
Fontos megjegyezni: minden helyiséget úgy kell kialakítanod, hogy legyen szabad
hely egy későbbi bővítéshez! És még két tudnivaló:
- A kiválasztott tárgyat a jobb gombbal forgathatod; úgy kell leraknod, hogy a kerete zöldre váltson, a kis lábnyomok mutatják a hozzáférést. Kompromisszum van, tehát egy ágy mindkét oldalát jó szabadon hagyni, de helytakarékosságból egymás mellé tehetsz kettőt, a lényeg, hogy az egyik bal, másik jobb oldala elérhető maradjon.
- Ha a SHIFT nyomva tartása mellett választasz ki egy megvásárolandó tárgyat, körvonala a kurzorhoz tapad, így egymás után több cuccot is lepakolhatsz szép sorban.
Ha megvannak a szekrények, kattints az interfész kétemberes nagy gombjára, itt tudod csapatod létszámát növelni. Alul láthatod, hány embered van, és mennyi a kapacitás. A worker doboz melletti + jelre kattintva emelheted a létszámot, hagyj egy-két tartalékot, azaz 12 főnél 10-et állíts be. Ekkor megkezdődik a kiképzés, jobbra lent láthatod, hogy alapban percenként egy melós termelődik, az időt a középső tolóka állításával csökkentheted, ám minden csökkentés plusz pénzbe kerül, így alaposan meg kell fontolnod ezt a lépést.
Ezután jó mélyen fúrj be a hegy gyomrába. Tisztes távolban érdemes egy raktárt (Storeroom) kialakítani, majd ide a kis házikóból átmozgatni a táskatartót (bal klikk azon, újabb bal klikk az új helyiségben a berendezési tárgyakon minden mást /pl. hullazsákok/ jobb klikkel tudsz lerakni!), majd ha ez kész, bal klikk a külső helyiségen, megjelenik a rombolóikon, bontsd le a termet, ekkor embereid átviszik a szajrét az új raktárba. (Ha nem bontod le, kívülre is pakolnak pénzt, és az ellenség ellopja!).
Jöhet a vezérlő, valahová a raktár közelébe. Először nem
kell túl nagy, mert elég drága móka. Mindenképp minimum 5 vezérlőt és 2-3
memóriabankot kell vásárolnod (utóbbiak tárolják az adatokat, ha egy pultnál
épp nincs személyzet), és javasolt egy blokkolóóra is (Time Clock). Ezen duplán
klikkelve megjelenik egy ablak. Ha a tolókát a piros mezőbe húzod, mindenki
elhagyja a helyiséget és lekapcsolják az áramot, ez akkor hasznos, ha fogytán a
bázis energiakészlete. A sárga az alapállapot, akkor jön munkás, ha kell, ám
ilyenkor lehet, hogy nem lesz kiszolgáló a vezérlőnél, hiszen az előző elmegy,
a másik meg még érkezőben. Ekkor told át zöldbe a mutatót a maximális szint
esetén mindig lesz egy garnitúra váltás a teremben, hogy azonnal elfoglalhassa
az üres helyet, ez persze munkaerőt köt le, és a várakozók közérzete is romlik
picit, de a vezérlőben nagyon fontos, hogy mindig legyen elég személyzet,
különben a világban garázdálkodó embereidnek nehéz dolga lesz.
Még egy fontos tudnivaló: az ajtóknak kiemelt szerepük van.
Ha rájuk kattintasz, egy kis ikonsor jelenik meg, 1-4 ponttal, ezzel tudod
szabályozni, ki haladhat át rajta (a pöttyök megjelennek magán az ajtón is,
alapban a 2-es kód él):
- 1-es kód: bárki
- 2-es kód: csak embereid
- 3-as kód: csak főgonoszod
- 4-es kód: csak főgonoszod, plusz az ajtó elé őr is lesz állítva.
3. Öld meg a szigeten lévő ellenséget
Amerikai vizsgálótisztek kutatnak a környéken (a térképen minden ellenséget piros pont jelez). Jobb klikk rajtuk, ekkor megjelenik egy kis menü. A második ikon (célkereszt) hatására bármely embered, aki meglátja az így megjelölt figurát, nekiesik, míg életerejét (life, piros) sikerül lenullázni, ezután az ember hullazsákba kerül. A harmadik ikon (bilincs) elfogást jelent, erről rögtön szólok, a negyedik (zizzent fej) pedig gyengítést, ezt szociális munkásaid tudják eszközölni, és az illető figyelmét (attention, lila) vonják el, az így lekezelt figura mindent elfelejt, amit a szigeten látott. Az első ikon a jelölések törlésére szolgál.
Most tehát a célkeresztet kell alkalmaznod, vagy még jobb, ha kiválasztod bérgyilkosodat (interfész, középen, a főgonosz feje melletti gomb), majd jobb klikk az ellenségen. Ha a csapat elhalálozott, új helyiség válik elérhetővé, a hűtőkamra (Freezer). Ide érdemes behordani a hullákat (az embereid ezt maguktól is megteszik, ha nem, bal klikk a zsákon, jobb klikk a kamrában), hiszen a szanaszét heverő korpuszok mindennél jobban árulkodnak jelenlétedről. (A hellyel takarékoskodhatsz akasztós tárolók vásárlásával.)
4. Kapd el a szobalányt és börtönözd be
Egy szobalány sétálgat a szigeten, fekete ruha, fehér főkötő, nem lehet eltéveszteni, a térképen rózsaszín pötty mutatja. Ismét jobb klikk és gyorsmenü, válaszd a bilincsikont, ekkor ugyanúgy megtámadják embereid az áldozatot, mint öléskor, de az állóképességet (endurance, zöld) csökkentik, ha ez lemegy, az illető elájul, ilyenkor ha van szabad cellád, bezsuppolják, ha nincs, otthagyják, és egy idő után magához tér. Elkapása előtt tehát építs fegyverszobát (Armory), és ebbe egy cellát, majd jöhet az elfogás.
5. Vallasd ki a foglyot
Új tárgyat kapsz, egy vallatószéket. Építsd meg a cella mellé, majd jobb klikk a dutyin, és a piros menüben válaszd a jobb szélső ikont (a másik kettő: kiengedés és kivégzés), majd jobb klikk a vallatószéken. Egy munkás odasétál, beülteti a csajt, majd némi tortúra után hölgy elhaláloz, embered pedig szobafiúvá válik (Valet), így már ő is képezhető.
Jó megjegyezni tehát az új embertípus képzésének folyamatát: kell egy alany (ezt általában a nagyvilágból szedheted össze), őt ki kell hallgatni, így kapsz egy mintapéldányt. Ekkor a tréningterembe (Training Room) kell vásárolni egy megfelelő képzőeszközt, és a figura nekiáll a kollégagyártásnak. Fontos tehát, hogy csak akkor képezhetsz valakit (a munkáson kívül), ha van:
- egy hasonló típusú vagy magasabb szinten lévő embered;
- egy megfelelő képzőeszközöd.
(Ez sajnos azt is jelenti, hogy ha egy bizonyos típus kihal, újra be kell gyűjtened egy mintapéldányt!)
Ha megvan az inas, teljesítetted az első főfeladatot. Ezután új helyiség válnak elérhetővé, fussunk át rajtuk:
- Training Room: ez a fent említett kiképzőhelyiség. Hatalmas területre van szükség, ezt azonban fokozatosan alakítsd ki, ahogy eléred a különféle típusú embereket.
- Mess Hall: az ebédlő, nem kell nagy, de mindenképp vásárolj bele egy nagy pultot mixerrel (Mess Hall Counter), hamarosan szükség lesz rá!
- Staff Room: a pihenőhelyiség, nagyon fontos, hiszen embereid itt töltődhetnek fel.
- A fegyverszobábaimmár vehetsz egy vezérlőt. Nyolc független figyelőrendszert alakíthatsz ki, ezek része a pult, a kamerák és a hangszórók, ezeken jobbal klikkelve választhatod ki, melyik körbe csatlakozzanak. A hangszórókat oda rakd, ahol sűrű a népesség (ebédlő, kiképzőterem, pihenő, barakk). Az interfész jobb sarkában látsz három gombot. A vörös megnyomására az emberek azonnal megtámadják a közelükben lévő ellenséget. A sárga a készültségi szint, ekkor embereid, ha vásároltál megfelelő készségeket, a fegyverszobában tűzszerszámot vételeznek (munkások: pisztoly (handgun), őrök puska (rifle), zsoldosok géppuska (heavy rifle)), és ezekkel járkálnak, így a vörös szintnél azonnal lőképesek lesznek. A zölddel lefújod az egészet, a fiúk visszaviszik a fegyvereket a helyükre.
- Inner Sanctum: Főgonoszod szentélye. Vásárolj egy író- és egy tárgyalóasztalt. Ha hősöd megsérülne, ezekkel kapcsolatba kerülve (jobbal akciózva) feltöltődik.
II. Head of the Underworld
Itt az idő, hogy kilépj a nagyvilágba. A jobb alsó sarokban lévő glóbuszra klikkelve egy térkép jelenik meg. Ezen a világ öt nagyhatalma területeit láthatod. Ha bármelyikre kattintasz, közelebbről is tanulmányozhatod, de információkat csak akkor kapsz róla, ha van elegendő vezérlőpultod (a bal felső sarokban lévő kijelző fényes fehér). Az emberek szétszórásának módja a következő: alul láthatod a bázison rendelkezésre álló személyzetet. Kijelölsz egy területet, majd kattintasz a kiküldendő figurán, ekkor a jobb felső sávban megjelenik az ikonja, és minden kattintással egy fővel nő a vezénylési létszám. Ekkor odahaza a figurák kirohannak a helikopter-leszállópályához vagy dokkhoz, majd amikor mindenki ott van, egy gép elviszi őket a területre. Ez a folyamat akár percekig is eltarthat! Embereid melóját a fent középen lévő gombokkal szabhatod meg:
- Plotting:Felderítés, erre legjobb a tudományos apparátus (technikustól felfelé).
- Stealing:Lopás, balra lent láthatod, percenként hány dollárral gyarapszik vagyonod ezzel a módszerrel. Legjobb erre a katonaság (őrtől felfelé), tudományos munkatársakkal vegyítve még jobb. (2 őr, 2 technikus már szép pénzt hoz!)
- Hiding:Időnként a rendfenntartó erők tagjai aktivizálják magukat, ekkor az ő bábuik megjelennek a térképen. Ilyenkor le kell csapni erre a gombra, így embereid elbújnak, különben elveszted őket. Sajnos, ha a bázisnál molyolsz, erre a tényre csak a glóbusz megbarnulása figyelmeztet, úgyhogy résen kell lenned.
Természetesen mindegyik feladatra jó az építőmunkás is, csak ő gyengébben teljesít. Megfelelő számú vezérlőpult esetén a területek feletti kis címkében látsz két számot, egy dollárjel és egy rendőrjelvény mellett. Ez azt mutatja meg, milyen arányban tudsz itt lopással pénzhez jutni, és mekkora a rendfenntartók megjelenési gyakorisága. A legjobb a Közép-Kelet vagy az USA középső része (9-es bevétel és csak 7-es őrzés), a legrosszabb a keleti part (2-es bevétel, 4-es őrzés). A zsaruk és ügynökök felbukkanását még egy mutató szabályozza, és ez Heat.
A Heat egy relatív érték, és azt mondja meg, mennyire forró a talaj a lábad alatt az egyes nagyhatalmak viszonyában. Mind az öt csoport rendszeresen küld nyomozókat (Investigator) a szigetre, ha ők bármit találnak, és ezzel az információval hazajutnak, ez emeli a Heat értékét, így ha olyan területre küldöd embereid, mely az adott hatalom ellenőrzése alatt áll, nagyobb a rizikója a lebukásnak és rendszeresebb az ellenőrzés. Épp ezért fontos, hogy dugj el minden hullát, ha lehet, gyengítéssel mosd ki az agyát a nyomozóknak és más ellenségnek, sőt a turistáknak is, akik bármi negatívot észlelve sikítva rohangálnak a szigeten. (Az ő számukra építhetsz hotelt, ám ez milliókba kerül.)
Ha elkezded felderíteni a terepet, különféle fénylő pontok jelennek meg, ezek mind egy-egy feladatot jelentenek (a játék ezeket Act of Infamy néven emlegeti). Ezekre klikkelve egy ablak jelenik meg, benne narancssárga mezőben két adatsor. A Resources Required alatt olvashatod, milyen típusú és mennyi ember kell az adott feladathoz, a Resources in Region alatt pedig azt, mennyi van ezekből a régióban. Legalul a Risk melletti szám a rizikófaktort jelöli, a Time a végrehajtási időt, a Heat azt, mennyivel fogja növelni ez az akció az adott hatalomhoz viszonyított Heat értékedet, és végül a Notoriety melletti szám siker esetén hozzáadódik az interfész alján látható kijelző értékéhez, ez minél magasabb, annál jobban nő hírhedtséged a nagyvilágban. Lássuk mindezt egy példán!
Egy feladat leírásában ezt látod: szükséges: Worker 6; Guard 1; Valet 1; Risk 2, Time 2:00, Heat 20. Elméletileg tehát ide kell hoznod 6 munkást, 1 őrt és 1 inast, ám nem árt figyelni a többi értékre sem! A feladat sikertelen lesz, ha a végrehajtása közben a régióban lévő embereid meghalnak. A 2-es rizikó és a magas (20-as) Heat miatt menet közben biztos, hogy be fog köszönni egy rendfenntartó (ilyenkor a Hiding megnyomása azonnal véget vet az akciónak!), és a feladat közben is el fog esni pár embered a csatatéren, ráadásul a végrehajtási idő is elég magas (minél tovább tart az idő, annál nagyobb az esélye az ellenfeleknek a visszavágásra). Épp ezért jó túlbiztosítani a létszámot, azaz jelen esetben úgy 10 munkás, 3-4 őr és 2-3 inas minimum feltétel. De! Az arányokon némileg javíthatsz, a következők miatt:
- A tudományos dolgozók csökkentik a végrehajtási időt, ennek mértéke a létszám növelésével exponenciálisan nő: egy technikus 6 másodperccel csökkenti azt, hat ilyen ember viszont 174 másodpercet jelent, azaz egy 5:20-as akcióból így 2:26-ost varázsolhatsz!
- A fegyveresek vigyáznak embereidre, így minél több van a térségben, annál kisebb a lebukás kockázata.
- A szociális munkások a régió Heat értékét csökkentik, ami újfent védi akcióban lévő beosztottjaidat.
Érdemes tehát, elsősorban a veszélyesebb akciókra komolyabb csapatot küldeni, minél több tudóssal, fegyveressel, szocival. Ha megvan a kellő csapat, a GO gomb világítani kezd, ezt megnyomva indul a balhé. Az akció végeztével haladéktalanul vond vissza erőidet (egyszerűen kattints a felső sorban lévő figurákon, a helikopter azonnal begyűjti őket), hiszen ekkor nagyon magas lesz a Heat értéke, és hanyagold kicsit az érintett hatalom térségeit!
A lényeg tehát: küldj ki pár csapatot pénzt gyűjteni, majd érdemes sorban minden területet felderíteni. Alapból háromféle missziótípus létezik:
- Különféle emberek elfogása. Ezek legtöbbje a már említett mintapéldány az embertermelésre, de ha hírhedtséged elér egy bizonyos szintet, új bérgyilkosokat is fogadhatsz fel, őket is így tudod begyűjteni, illetve lesznek így összeszedhető áldozatok is.
- Kincsek összeszedése. A Loot, azaz a szajré egy értékes tárgy, amit begyűjtve egyrészt nő a híred, másrészt embereidet is erősítik, így ezeket érdemes a bázis sokat látogatott helyire (vezérlő, tréningszoba, pihenő) helyezni. Fontos, hogy ezekből később tudósaid újfajta eszközöket állíthatnak elő! Az Uber-Loot kiemelt jelentőségű (Eiffel-torony, Excalibur, Frigyláda, stb.), ezek ellopása nagy fegyvertény, úgyhogy mindenképp érdemes rástartolni, persze nem lesz egyszerű feladat. Arra mindenképp számíts, hogy ha ezeket megfújod, mindenki megpróbálja majd visszaszerezni, azaz tömegével érkeznek a tolvajok (Thief) a szigetre!
- Egyéb missziók. Ezek általában a hírhedtségedet növelik, hogy tudj újabb embereket és bérgyilkosokat toborozni, illetve ide tartoznak a fő- és mellékküldetések feladatai is.
Ennyi talán elég lesz az alaplépésekhez, jöhet a küldetéssor!
1.-4. Gyűjtsd össze a világ hat alvilági vezérét
Először építs egy dolgozószobát (Inner Sanctum), és vásárolj bele egy tárgyalóaszalt (Conference Table). Ezután jöhet az öt alvilági király meggyőzése, ők a következő helyeken találhatóak:
- Armand Krishnan: India (S.A.B.R.E. /zöld/, The Indian Subcontinent)
- Marvin De Luca: Amerika nyugati partja (P.A.T.R.I.O.T. /kék/, West Coast)
- Lei Ying Lo: Észak-Kína (A.N.V.I.L. /narancs/, North China)
Küldj a megjelölt régiókba egy-egy technikust felderíteni, majd ha felbukkannak a figurák, jöhet az akció. Ezekhez képezned is kell ezerrel, hiszen minimum 5-5 ember kell mindegyik típusból: inasból, technikusból és őrből. Utóbbit előbb a fent leírtak alapján meg kell találnod a világban, begyűjteni, és megkínozni. A három főember sikeres akció után megjelenik bázisodon (vigyázz, ne öld meg őket!), és besétálva szentélyedbe leül a tárgyalóasztalhoz. Ezután újabb feladatot kapsz.
5. Győzd meg az oroszt
Nikita Leonov, a H.A.M.M.E.R. alvilági ura önként a szigetre érkezett, ám csak azért, hogy visszautasítsa ajánlatodat. Nem nehéz megtalálni: szép darab ember, vörös ingben, fekete kucsmában. Kapd el (bilincs jelölés, ha ezt ráaggattad, bérgyilkosod jobb klikkel nem megöli, hanem lebirkózza!), majd ha a dutyiban van, jöhet a kihallgatás, ám ezúttal nem a székben, hanem a fent említett drága konyhai pult nagymixerében! Ez egyébként nem fizikai, hanem szellemi kínzásnak minősül (a sárga értéket húzza le).
6. Győzd meg a jenkit
Nigel Ewing, CIA-ügynök most a S.M.A.S.H. (sárgák) munkáját segíti a Közép-keleten (Middle East). Ahhoz azonban, hogy megtaláld, előbb a hírhedtség értékét kell úgy 70 fölé emelni, ez az a bizonyos Notoriety a dominancia-térkép alján-közepén. Hogy ezt megfelelő szintre hozd, hajts végre minél több akciót, mint említettem, a küldetésablak jobb alsó sarkában lévő szám siker esetén hozzáadódik ennek értékéhez. Jó ötlet egyébként most begyűjteni pár értékesebb szajrét!
Ha megvan a megfelelő szint (Sly), egy technikussal máris rábukkanhatsz a figurára, és begyűjtheted.
7. Győzd meg az angolt
Még egy főnök van, szintén zöld, ám őt erővel kell meggyőzni. Pár fegyveres alakulat száll partra (S.A.B.R.E. Soldiers), őket meg kell semmisítened, hogy bebizonyítsd Bob Barking Cane-nek erődet. Érdemes sárga riadót elrendelni és minden emberedet felfegyverezni. Ha úgy 75 fölé viszed hírhedtségedet, egy újabb bérgyilkost is toborozhatsz, tedd ezt meg még a jenki elfogása előtt, így most két erős emberrel veheted fel a harcot a behatolók ellen. Az elérhető bérencek automatikusan megjelennek a térképen, ám jól gondold meg, melyiket választod, mert egyszerre csak egyet sorozhatsz be! A legjobb megoldás egyébként az eliminálásra, ha kiválasztod a bérgyilkosodat, elviszed oda, ahol sok fegyveres beosztott van, majd megnyomod az első speciális akcióját (jobbra lent, a portréja mellett), ekkor magához szólít mindenkit egy adott sugarú körben, ezzel a csapattal kirohansz az ellenséghez, és nyomsz egy vörös riadót. Ha kinyírtad az összes partraszállót (narancs/piros uniformisban vannak, ha föléjük viszed a kurzort, az An Enemy Minion felirat jelenik meg), megérkezik az úriember, a tárgyalás lezajlik, a küldetés (és Bob bácsi) kilőve.
III. Better Living Through Chemistry
Világuralmi terved fő eszköze egy rettentő gépezet (Doomsday Device) megalkotása. Ennek első fázisához előbb kutatólaborra és megfelelő felszerelésre van szükséged, majd némi tudományos anyagra.
0. Építs egy labort és szereld fel
Japánban feltaláltak egy remek kis kutatóeszközt, nincs más hátra, mint ellopni. Küldj tehát felderítőket a szigetországba (jobbszélső kék terület, Pacific Allies), majd ha megvan a cucc, mehet az akció (Oriental Investigation). Ezután építsd meg a labort (szép nagy terem kell!), és vásárold meg bele a gépet és egy adatbankot.
1. Szerezz be egy kísérleti eszközt
Szükséged van még egy gépre. Három közül választhatsz, lényegtelen, hogy melyiket gyűjtöd be (a szokásos módon felderítés, majd akció), azt a helyed részesítsd előnyben, ahol alacsonyabb a Heat. Ám mégis egy tanács: érdemes a lézert (Laser, USA) megcélozni, mert ennek elérése később nehezebb, mint a többi cuccé. Tehát a kütyük és helyeik:
- Centrifuge: Ausztrália (Australasia)
- Impact Stress Analyzer: zöld Európa (Europe)
- Laser: USA, nyugati part (West Coast)
2. Lopasd el a másolatot
Ez jópofa dolog. Hogy megnyugtasd ellenségeidet, megépítheted a kutatógép másolatát, és ezt ellopathatod a szigetre érkező tolvajokkal, így azt hiszek majd, hogy túljártak eszeden, pedig pont fordítva A kis külső házikóba (ahol a játék elején a raktárad volt) építs egy labort, vagy ha ez már nem elérhető, valahová a bejáratod közelébe (akár egy másik bejáratot is építhetsz, egy vakfolyosóval és laborral), majd ide vásárold meg a Fake Research Machine-t. A lényeg, hogy könnyen elérhető legyen. Ha igaz, hamarosan befut egy tolvaj, és a hátizsákjába gyömöszöli a cuccot. Ezúttal vigyázz a figurára, biztosítsd, hogy elmenekülhessen a szigetről! (Ha biztosra akarsz menni, kutass a zöld Európában, konkrétan Londonban, megjelenik egy újság, ez egy akciót jelent [Fool the Press], ha ez sikeres, tömegével jönnek a szigetre a tolvajok!)
IV. Masterplan Machination
Mielőtt továbblépnénk, röviden a kutatásról: tudományos embereid mászkálnak a bázison és jegyzetelnek. Időnként villogni kezd a jobb alsó sarokban lévő lombikos gomb, erre kattintva tudsz kísérletezni. A felső sávban láthatod a már meglévő eszközödet. Ezt kiválasztva bekerül a középső részbe, mely körül a laborgépeket találod. A tárgy fölött egy szám mutatja, hány eszköz használata kell egy új cucc feltalálásához. Ha például itt egy 2-es látszik, két eszközre kell kattintanod, ekkor a GO gomb kivilágosodik, ezt megnyomva elindul a kutatás. Jogos a kérdés, hogy mi van, ha már négy laborgép üzemel bázisodon? Nos, ez egy kis minijáték, próba-szerencse alapon kiválaszthatsz kettőt, vagy bejön, vagy nem. Ám ha van pénzed, a jobbra látható PAY gombra kattintva tisztes összeg befizetésével kizárhatsz a kínálatból egy eszközt, ezzel növelve a sikeres kutatást esélyét. Ha nem akarsz csöngetni, marad a kísérletezés, ilyenkor jó, ha egy papírra felírod, mivel próbálkoztál korábban, és nekifuthatsz ismét a mókának. És még egy tanács: sajnos a fenti szisztéma miatt minden eszközt, amit lehet, meg kell vásárolnod, ugyanis csak így fogsz tudni hozzájutni jobb cuccokhoz ez érvényes használati tárgyakra, (bútor, ajtó, kamera stb.), csapdákra és kincsekre egyaránt!
Eközben a bázisod már alaposan fejlődésen kellett, hogy átessen. Építhetsz gyengélkedőt (Infirmary ehhez egy munkásodat kell kinyírni; még a játék elején megjelenik egy felirat, hogy X.Y. dezertált, klikkelj az üzenetmezőre, a kamera ráugrik a fickóra (a kék sávja nullán áll), és jelöld ki eliminálásra), ahol gyógyulhatnak alattvalóid, és begyűjthettél jó pár új embertípust is a világban (diplomata, dilidoki /Spindoktor/, tudós, biokémikus, zsoldos, harcművész, mesterlövész stb.). Ezekből érdemes legyártani párat, sajnos a 100-as emberhatár eléggé alacsony, így néha variálnod kell a számokkal, mikor melyik feladatnál kire van épp szükség. Nem kell rohanni, gyűjts pénzt, és fejlessz, és ami a lényeg, építs csapdákat!
A csapdákról csak röviden: a telepítésük után (jobb klikk a helységen, majd csapdaikon) rájuk klikkelve megjelenik egy piros kör. Ezeket kell összekapcsolni egymással: újabb kattintás, majd a sárgával kiemelt eszköz nyilát elhúzod a kiválasztottig (ez is sárga színű lesz), és még egyszer klikkelsz. Természetesen mindennek alapja az érzékelő, az olcsó, sima nyomólap a legjobb, de később lesz lézerkapu is. Ha valaki ezeket aktiválja, jöhet az aljasság. Egy kis példa: két nyomólap, mellette két szélgép, ezekkel szemben egy vak folyosószakasz. Ha ezeket összekötöd, a lapra lépő ellenséget a gép a szemközti falhoz vágja. Ide ismét rakhatsz érintkezőt, elé gázkamrát, vagy akár újabb ventilátort, ami egy merőleges szakaszra fújja az áldozatot, így akár végigpattogtatva egy egész labirintuson! A játék egyébként a különösen jól sikerült kombinációkat pénzjutalommal díjazza. Aki okosan akar játszani, a gyilkos csapdák helyett alkalmazhat finomabb megoldást is, például a lila vagy sárga gázos kamrák elbutítják az áldozatot (hasonlóan a gyengítés ikonhoz), így például a nyomozók üres kézzel térnek haza, és csökken a Heat, plusz a turisták is elcsendesülnek. És még valami: a katonák rögtön lőni kezdik a csapdákat, így tegyél a közelükbe poroltót, ezeket inasok tudják kezelni.
Ebben a stádiumban fognak előbukkanni a mesterkémek. Ők különleges figurák, az első szigeten nem győzheted le őket, sőt ők az egyetlenek, akik megölhetik bérgyilkosaidat (ezeknek három élete van amúgy, bárki mással csatázva csak kómába esnek és simán felépülnek). Úgyhogy ne erősködj velük egyelőre, legjobb, ha van kéznél pár szociális munkás, és kiadod rájuk a gyengítés parancsot. A szigetre lépésüket egyébként jellegzetes fanfárhang jelzi, és figyelni kell rájuk a nagyvilágban is, simán kinyírják az összes embered!
1. Érd el a 200-as Insane szintet
Gondolom, ezt nem kell túlmagyaráznom, a már ismert játék, akcióznod kell a világban, hogy 200-as szintre emeld a Notoriety értékét. Ajánlom a következő fő feladatot végrehajtani (Loot and Pillage), az ugyanis alaposan megdobja a hírnevedet!
2. Gyűjtsd be a három alapadatot
A gépezet megépítéséhez tudományos munkákra van szükség. Van három alapadat, mindegyikből három-három példány forog közkézen. A feladatod, hogy mindegyikből egyet-egyet összeszedj (tehát 1 molekulalánc, 1 alaprajz és 1 gépterv). Kétféle megoldás létezik:
- Lopás. Jöhetnek az újabb felderítések, az alapelvek ábráival díszített fehér zászlókat keress a nagyvilágban.
- Vallatás. A szigetre érkező ügynökök egy része szintén birtokában van az adatoknak. Hogy melyiknél van ilyen, azt egyszerű kideríteni, kattints az ellenségre, az adathordozók zászlócskája mellett megjelenik a fehér nyitott könyv, rajta a sárga ábrával. Kapd el, kínozd meg (fizikai erőszak a legjobb, a közben megépíthető archívum (Archive; USA nyugati parton lopd el a tervrajzát /Steal The Library Blueprints/) motoros könyvszekrénye (fejlesztés) igen kellemes erre, de a laborban is körülnézhetsz ötletekért... (Ha kiválasztod a cellán a vallatás ikont, mozgasd végig a kurzort a tárgyakon, így kiderítheted, melyikkel tudsz aljaskodni, ugyanis ott engedélyezve van a kattintás.)
Nagyon fontos: Egy csoporthárom adatát kell begyűjtened. A feladatképernyőn láthatod a 9 ábrát, sorba rendezve, jelöljük így: A1,B1,C1, A2,B2,C2, A3,B3,C3. Bármelyik hármast összeszedheted, de csak az összetartozókat. Azaz A1,B1,C1 jó megoldás, de pl. A1,B1,C2 már nem!
V. Loot and Pillage
Ha meglesz a géped, csak akkor fogod tudni sikerrel megfenyegetni a világot, ha eléggé címeres gazember vagy. Ehhez az út a világ legértékesebb kincseinek begyűjtésén át vezet.
1. Szedj össze a 6 főkincsből legalább négyet
Jöhet ismét a felderítés, keresd az Uber-Loot akciókat. Aki biztosra akar menni, íme a lista:
- Eiffel Tower: Párizs (zöld Európa)
- Arthurs Excalibur: Skócia (zöld Európa)
- Mummys Sarcophagus: Kairó (Middle East)
- Million Dollar Bill: USA keleti part (East Coast)
- Samurais Armour: Peking (North China)
- Ark of the Covenant: Afganisztán (Central Russia)
Vigyázz, ezeket vissza akarják majd szerezni a hatalmak,
úgyhogy riadókészültség és éberség + jó csapdarendszer létszükséglet!
2. Csúcsbevétel öt
percig
A feladat: öt percen keresztül lopásból 10 000$ feletti jövedelmed származzon, ezalatt a birtokodban kell maradnia legalább négy főkincsnek (ezért jó, ha mind a hatot sikerül megfújni).
Én azt javaslom, hogy sok kis csapat helyett egy vagy két nagy bandát küldj ki olyan helyre, ahol jó a bevétel (Közép-Kelet, USA középső része, Európa vagy Közép-Ázsia), és lehetőleg alacsony a Heat értéke. Négy-öt technikus és ugyanennyi őr már elég biztos megoldás, ha közben befut az ellenség, a kieső tagok nélkül is meglehet így a pénz, én 16 ezer körül dolgoztam, az öt perc végén 12 ezerre csökkent a bevétel.
1. SZIGET - OPCIONÁLIS FELADATOK
I. Cursed Collection
A világ négy régiójában megtalálható egy ősi totemoszlop négy darabja. Íme a helyek:
- Borneó (Polynesia)
- Azerbajdzsán (Central Russia)
- Jemen (Middle East)
- Mexikó (USA, West Coast)
Derítsd fel őket, majd szedd össze. Vigyázz, az egyes darabok elátkozottak, azaz csökkentik a közelben állók képességeit! (Legjobb bevitetni a szentélyedbe, majd rázárni az ajtót, 3-as kóddal.) Ha mind a négy megvan, gondoskodj róla hogy egymás mellé kerüljenek, és összeállnak maguktól. A komplett totem nagyon jó, minden értékre pozitív hatással van, így pl. jó helye lehet a vezérlőteremben! FONTOS: ezt a feladatot mindenképp az első szigeten hajtsd végre, a másodikon hiába rakod össze a darabokat, nem áll össze a szobor!
II. Faking It
Érdekes játék! Az Antarktisz egyik kutatóbázisán egy klónozó gépet őriznek. Lopd el (Steal the cloning chamber), majd amint megérkezik a laborba (legyen neki hely!) válaszd ki főgonoszod, és jobb klikkel aktiváld a gépet. A figura belemászik, majd kisvártatva megérkezik egy munkás, elfoglalja a másik kabint, és hamarosan előmászik egy klón. No most. A szigetre érkezik pár különleges ügynök (a kurzort fölémozgatva ezt kell olvasnod: An Evil Genius-hunting assassin. Ha sikerül elérned, hogy ez a karakter megölje a klónt (egyszerűen jelöld ki és tereld a gyilkosa elé), a Heat értéke a Föld minden régiójában radikálisan csökken. Összesen öt klónt készíthetsz, de vigyázz: ha nem a speciális ügynök, hanem bárki más nyírja ki a másolatot, a Notoriety értéke csökken!
###KÖLTÖZÉS
Ha végrehajtottad a fő feladatsort, a világtérképen alul megjelenik egy zöld NEW ISLAND gomb. Ha erre kattintasz, átköltözhetsz a második szigetre, végrehajtani ördögi tervedet. Ám ne kapkodj! Ha biztosra akarsz menni, teljesítsd az alábbiak mindegyikét:
- Legyen meg mind a kilenc alapadat (IV/2), ekkor ugyanis megkapod az összes laborgépet az új szigetre lépve (kivéve azt, amit az első hármasból - III/1 - még nem találtál fel);
- Teljesítsd a két mellékküldetést;
- Gyűjts össze legalább egymillió dollárt, ugyanis költözéskor a kincseken kívül minden ingóságot hátra kell hagynod...
Utóbbi a legfájdalmasabb húzása a játéknak. Bár a leírásban az szerepel, hogy a tárgyak törlésekor semmiféle pénzt nem kapsz vissza, én azt tapasztaltam (legalábbis könnyű szinten), hogy csak megtérül valami kevés. Tehát ha megvannak a fentiek, győződj meg arról, hogy a szigeten nincs komolyabb ellenség, majd szép tempósan adj el mindent, az aprókkal ne törődj, a drága holmira menj (laborgépek, vezérlők, generátorok stb.), majd nyomd meg a fent említett gombot. Ekkor minden embered elindul a kikötői raktár felé, magukkal cipelve kincseidet. Ha kiürült a bázis, válaszd ki a főgonoszt, és jobbal klikkelj a depóra. Amint eléri azt, a költözés lezárul.
2. SZIGET FŐ KÜLDETÉSEK
Nos. Az új szigeten teljesen nulláról indulsz, kincseid az átmeneti raktárakban és szétszórva mindenhol, úgyhogy igyekezned kell (ha kevesebb pénzt látsz a kijelzőn, mint amennyinek lennie kellene, ne aggódj: a maradék lé nem fért a raktárakba, amint megépítesz egy ilyen helyiséget, megkapod a teljes összeget).
A lényeg: az ördögi gépet a hegy közepén lévő kráterben megépített silóban fogod összeácsolni, az ugyanis egy rakéta lesz. Épp ezért próbáld meg úgy kialakítani a bázist, hogy legalább kráter hosszanti két oldalán folyosó fusson, de a legjobb, ha körbeveszed folyosóval így jól kitudod használni a helyet. Nagyon fontos, hogy folyasd be a folyosót a kráterhez. A sötétebb kövekbe lesznek ugyanis bemarva a lejutást biztosító ajtók, és jó, ha legalább 3-4 lesz ezekből.
A bejáratot (jobb klikk a dzsungelben, láda, Evil Base Entrance) a dokkal szembe építsd meg, van itt egy vízszintes szakasz (ha a depó 6 óránál van, ez a pont kb. 1 óra felé), az építményt a külső részre kell helyezned. Ezután jöhet a fenti folyosó, majd a többi helyiség, legfontosabb a raktár, hogy legyen hová eldugni a szajrét, de a többi cuccot is hord be, ideiglenesen elférnek a folyosón, ezután bontsd le a külső raktárt. Sorrendben jó a generátorteremmel, laborral, vezérlővel folytatni, ezután barakk, a szociális helyiségek, majd fegyverszoba, hűtőkamra végül a szentély. És ne felejts el a bejárat közelében hagyni helyet a csapdáknak is!
I. Road to Doomsday
1. Lopd el a Tudás Kódexét
Ha a laborod megépült, a fenti eszköz (Codex of Knowledge) megjelenik Szibéria északi felében, az egyik szigeten. Rabold el, amint a gép a laborba érkezik, a küldetés kilőve.
2. Bérelj tudóst
A Kódex kutatásához egy nagy koponyát kell találni (Mercenary Scientist). Ezek az emberkék az összes nagyhatalom területén felbukkannak automatikusan, úgyhogy nem lesz nehéz rájuk bukkanni, kapj el egyet. Fontos! Amikor már csak úgy 10-20mp van hátra a küldetésből, a helikopter-leszállóhoz tereld oda valamelyik bérgyilkosod! Amint ugyanis a bácsi megérkezik, őt eliminálni a szigetre téved bár bérgyilkos, úgyhogy jó, ha díszkíséretet adsz mellé, no és persze a csapdákon is át kell terelned őt
Ha sikeresen megérkezett a Kódex mellé, egyelőre a megvédése a cél (készültségbe mindenkit!). Az üzenetsorban rendszeresen megjelenik, hogy halad a munkával (Codex of Knowledge is 40% analyzed.). Ha 80%-ot eléri, ismét terelj oda egy bérencet
3. Öld meg az árulót
Amint a tudós befejezte a munkát, azonnal kész elárulni téged. Abban a pillanatban, hogy villogni kezd a feladatlap gombja, jelöld ki a bácsit eliminálásra ezért jó, ha állítottál mellé egy megfelelő embert. Ha meghalt, a küldetés sikeres.
4. Válaszd ki a gépet
A Kódex segítségével háromféle gép építhető:
- Codex + Greenhouse = ID Eliminator (minden ember egyforma lesz)
- Codex + Enviromental Chamber = Earthquake Beam (földrengés)
- Codex + AI Supercomputer = Gravity Disruptor (megszűnő gravitáció)
Elméletileg a két utóbbi laborgépet megkapod a szigetre lépve, a Greenhouse-t viszont csak akkor, ha az első szigeten megszerezted mind a 9 adatot (legalábbis én így tapasztaltam). Természetesen mindez a továbbiakat nem befolyásolja, csak a zárómozi lesz más
5. Építsd meg a kilövőállást
Ez a legegyszerűbb feladat. Nincs más dolgod, mint a kráter felett jobbal klikkelni, ekkor megjelenik a szokásos menü, az objektumok között egyetlen cuccot találsz: Rocket Silo Foundations. Válaszd ezt ki, és semmi mást nem kell csinálnod, máris nekiállnak az embereid az építésnek. Előtte mindenképp győződj meg, hogy a fent leírtak szerint a folyosó befolyjon a kráterhez!
Ha az alap kész, jöhet a hangár. Az alsó rész felett, vagy ha ott nem működik, a krátert övező sötétebbsziklákon jobbal klikkelve feljön egy ablak, benne egyetlen tétel: Hangar. Ne variálj, színezd ki a teljes placcot, ez kb. 60-80 ezer $ lesz.
II. Global Chaos
1. Gyűjtsd be az alapanyagokat
Kicsit homályos a leírása a feladatnak, de ezért vagyok itt Szóval. A rakéta öt alkatrészből fog állni, ehhez összesen 25 láda alapanyagot kell begyűjtened. Tulajdonképpen lényegtelen az arány, akár egyfajtát is összeszedhetsz, ám ez úgysem fog menni. Előfeltételek:
- A 25 ládát a hűtőkamrában kell tárolni, tehát bővítsd ki a meglévőt, vagy építs egy megfelelő méretűt (25 egység + körben 1-1 + ajtó).
- Legyen minimum 4-5 kvantumfizikusod és 6-8 zsoldosod (Mercenary). Ezeknek minimum 2-2 oktatóeszközt (elektronmikroszkóp, kis lőállás) építs.
- Legyen kéznél legalább 6-8 szociális munkás (mindegy, milyen).
Ha ezek megvannak, nézz körül a térképen, látnod kell a cuccokat (csillogó jel, csinos kis fémláda), én ilyeneket találtam (nem zárom ki, hogy máshol is vannak még):
- Olaj: Ukrajna (Eastern Bloc)
- Érc: Tibet (Central Asia)
- Gyémánt: Pretoria (Southern Africa)
- Titán: Peru (South America)
Mindegyiknél ajánlott túlbiztosítani, tehát úgy 8-10 őr, 6 zsoldos, 3-4 kvantumfizikus, és melléjük minél több tudományos kolléga (időcsökkentés), katona (védelem), és szociális koma (Heat moderálása). Ennél a küldetésnél kissé módosul a mechanizmus: amint lejár az idő (30mp, de ezt lecsökkented majd 10-15mp-re), egy láda a tiéd, és megy tovább a buli a következő csomagért. Ez addig folytatódik, míg van embered a régióban. Természetesen bármit is teszel, hullani fog a nép, hiszen a Heat a hegyekig ér. Ajánlom, hogy számold a pakkokat, és úgy 5-8 magasságában (ha jól állsz, 10-ig is mehetsz) állj le, és vondd vissza az erőket, majd építsd újra a csapatot, és állj neki megint. Eközben a másik pontot is érdemes elkezdeni!
A továbbiak tekintetében van egy kis zavar a játékban (nem az egyetlen). Ha megvan a 25 láda, semmi nem jelzi, hogy minden baba lenne. Úgy, mint a hangár építése esetében, az alsó placcon, vagy a kráter körüli sötét sziklákon jobbal klikkelve megjelenik egy ablak, benne az öt alkatrésszel (Rocket Stage 1-5). Vedd meg mindegyiket (nem pénz), ekkor embereid elkezdik odahordani az alapanyagokat. Ha minden rendben, megkapod a 3. feladatod, ha nem, gyűjtened kell még anyagot (a megjelenő üzenet, siker esetén: The rocket body is fully constructed ). Arra mindenestre legyél felkészülve, hogy nagy lesz az ellenséges forgalom a szigeten
2-11. Diplomatacsere
Az öt nagyhatalom képviseletében öt nagykövet érkezik a szigetre. Kapd el őket elegáns, joviális urak, föléjük mozgatva a kurzort az X Ambassador olvasható, az X helyén persze a megfelelő szövetség neve. Nem árt persze, ha építesz 2-3 cellát, az ideális az 5, hogy ne legyen gond belőle. Amint bezsuppoltál egyet, máris lehet kínozni, fizikai eszközökkel (vallatószék, könyvespolc, labor). Eközben legalább 3-4 diplomatát kell képezned, jó, ha 2 tréningeszközt is beállítasz ehhez. Az lesz a feladatod, hogy amint a fickó elpatkolt a faggatásban, a helyére saját emberedet ültesd. Íme az öt helyszín van, ami magától megjelenik (csillogó pont, vörös öltönyös úr), van, amit fel kell kutatnod, ám nekem volt, hogy csak egy kvantumfizikus munkájától jelent meg a feladat, azaz nem árt minél jobb (és több) tudományos szakit odaküldeni!
- H.A.M.M.E.R.: Jugoszlávia (Eastern Bloc)
- S.M.A.S.H.: Uruguay (South America)
- S.A.B.R.E.: India (The Indian Subcontinent)
- P.A.T.R.I.O.T.: USA, keleti part (East Coast)
- A.N.V.I.L.: Szingapúr (Southeast Asia)
III. Engine Construction
Ha a fenti kettő pont megvan, jöhet a hajtómű. Küldj jó erős tudóscsapatot Marokkóba (North Africa) kutatni, meg kell jelennie egy tervezőasztalnak, akciózz (Steal The Rocket Engine). Minimum 5-6 playboy és ugyanennyi diplomata kell, plusz annyi háttér, amennyit nélkülözni tudsz!
Amint az asztal a tervekkel befut a bázisodra, a szokott módon (alap felett, sötét sziklák) jöhet a jobb klikk és a Rocket Engines megvásárlása.
IV. Doomsday Beckons
Három feladatot találsz itt, ezek közül csak egyet kell teljesítened, én a C pontot ajánlom.
A. Lopd el és kutasd ki a P.A.T.R.I.O.T. technológiáját, és védd meg!Új-Mexikóban (USA, Mid-West) találsz egy Gyroscopic Plasma Inducer nevű gépet, ezt kell ellopnod, majd míg tudósaid dolgoznak rajta (a feladatlap kijelző csíkjának be kell telnie), visszaverni a hatalmas tömegű ellenséget.
B. Lopd el és kutasd ki a S.A.B.R.E. és az A.N.V.I.L. technológiáját, és védd meg!A két hatalom területein kutass (zöld és narancs). Én ezt hanyagoltam, de azért ilyeneket találtam:
- Meteorit, Polynesia
- Electromagnetic Flus Trasponder, Australasia
- Automatic Decoder, Europa
Feltételezem, több is lesz, nem lehet őket eltéveszteni, borzalmas emberanyag kell az ellopásukhoz. Épp ezért javaslom ismét a következő pontot! (Itt is a kijelző csíkot kell figyelni amúgy.)
C. Kapd el az űrhajóst és vallasd ki!Szerintem ez a legegyszerűbb történet. A szigetre érkezett egy orosz űrhajós, nem tévesztheted el, csinos szkafanderben flangál. Kapd el, majd vondd vallatóra. Három értékét kell lenulláznod: az életerejét (Health, piros), a koncentráló-képességét (Attention, lila), és a sütnivalóját (Smart, sárga). Bár még nem mondtam, akkor most: a kínzóeszközök különféle értékeket támadnak. Az életerőt a fizikai kínzóeszközök csökkentik, erre jó akár a vallatószék, akár a kedvenc könyvszekrényem. A lila érték lenyomásához legjobb a laborban az AI Supercomputer, némi halálra csikizéssel. Az elme összezavarásához pedig semmi más nem alkalmasabb, mint a már használt konyhai nagymixer. Hogy megtörd az asztronautát, mindhárom eszközzel legalább kétszer kell megpurgálnod őt (ismét csak figyeld a feladatlap kijelzőjét!). Két dologra figyelj:
- Amint egy kihallgatásnak vége, embereid magára hagyják az áldozatot. Ilyenkor hamar rá kell klikkelni, és kiadni rá az elfogási parancsot, különben futhatsz utána
- Nagy mennyiségű jó katona érkezik a szigetre a kiszabadítására, úgyhogy legyél felkészült (riadókészültség, bérgyilkosok betárazva)
V. Satellite Construction
Ha bármelyik a háromból teljesül, elérhetővé válik a műhold. Építsd meg (jobb klikk alap felett vagy sötét sziklák, Rocket Satellite).
VI. Evil Ultimatum
1. Teszteld a hajtóművet
Jobbal klikkelve a hangáron kell látnod egy Catwalk Console cuccot. Válaszd ki, és helyezd el úgy, hogy a krátert övező belső korláthoz illeszkedjen. Ha kész, jelöld ki főgonoszodat, és jobbal kattintva aktiváld a konzolt. Két lényeges pont:
- Ha lehet, mind a 100 embered a bázis területén legyen.
- Jó, ha van több lejárat az alsó szinthez (lásd a sziget bevezetőjében, ill. az I./5. pontot).
E fenti kettő azért fontos, mert a tesztelés kissé fogyasztja az embereket, és neked 1 percig folyamatosan üzemeltetned kell a hajtóművet a kiesőket a fentről lerohanók fogják pótolni, ha van emberanyag. A sikeres próbaüzemről zene és kiírás (The engine test was succesfully completed!) tájékoztat. Jöhet a második pont.
2. Tarts tévéadást
A feladat három részből áll.
- A belső szentélyedbe új berendezést vásárolhatsz, ez nem más, mint egy tévéstúdió. Vedd meg, helyezd el (ha kell, előtte bővítsd a termet).
- A külső részre is új eszköz vehető, egy adótorony (Transmitter Aerials), öt darabot kell belőle építened. Ne nagyon szórd őket szét, de azért tarts távolságot, hogy egy esetleges harcban ne sérüljön az összes, és építsd jól védhető helyre, pl. a bejárat mellé. Fontos! Ezt akkor tedd meg, amikor a TV-stúdió felépült, és odaküldted a főgonoszod is, hogy minél előbb lezavarhasd az adást.
- Ha az öt torony áll, válaszd ki a főhőst, és jobbal klikkelj a stúdióra. Az ultimátum elmondatik.
VII. Take Over The World
Ez automatikus buli, a TV-show után elindul egy visszaszámláló. Valós időben kb. 12 percig készül a rakéta, ez alatt tömegében érkezik az ellenség a szigetre, hogy meggátolja a kilövést - fel kell tartanod őket. Jó, ha még az adás előtt lenyomsz pár küldetést a nagyvilágban, ezek jó része ugyanis összeugrasztja a szövetségeseket, és egymást is lövik majd nagy kedvvel
Ha az idő lejár, végrehajtódik az ellenőrző ciklus, majd megjelenik egy nagy indítógomb a panel alján. Kattints rá, és dőlj hátra a világ a tiéd!
2. SZIGET MELLÉKKÜLDETÉSEK
Most végre helyre állhat a világ rendje legyőzheted a mesterkémeket! Ehhez fel kell kutatni a gyenge pontjukat és ott ütni, őket, ahol legjobban fáj Mindegyiket el kell majd kapnod, legjobb riadóval (sok lúd disznót győz), vagy gyengítés után. Fontos, hogy legyőzésüknél jelen legyen a főgonosz, ez általában automatikusan megtörténik, ha mégsem, tereld oda magad!
1. Marina Mamba semlegesítése
Kapd el a csajt, majd válaszd kínzóeszközül a gyengélkedő
(Infirmary) vizsgálószékét (Examination Chair). Itt a dokik kicsit átszabják a
lány arcát, aki ezek után világgá szalad
2. Jet Chan legyőzése
a) Menj Tibetbe (Central Asia), kapd el Chan öreg mesterét (Kidnap Jet Chans Mentor). Ehhez két harcművészre lesz szükséged, de jobb, ha van 3-4 a tarsolyban, és melléjük adj sok kísérőt
b) Ha megvan a bácsi, kínozd meg. Csak fizikai erőszak hat rá, tehát a vallatószék, vagy még jobb a könyvszekrény.
c) A mester elárulja: ha valaki legyőzi Chant, elbujdokol szégyenében. Nosza! Kapd el, majd a cellából (ahol a vízben, kenyérben némi gyógyszert is kapott) vidd vallatni a tréningszoba tatamijára (a harcművészek edzőcucca). Nem baj, ha nincs épp kéziharcos a környéken, nekem elsőre egy diplomata birkózta le
3. Katarina
Frostanova félreállítása
a) Menj Novoszibirszkbe (Siberia), kutass, míg megjelenik egy nagy hómaci. Lopd el (Steal Mr. Snuggles)! Ez az egyetlen lény, aki iránt a nő érez valamit. A játék a tréningszobába kerül.
b) Kapd el a csajt, majd vallatás, cél a mackó. Hamarosan megérkezik egy ember, és szétkaszabolja azt Kati szeme láttára. Aljas
4. Dirk Masters térdre kényszerítése
a) Kutass, cél USA, Minneapolis (Mid-West), találnod kell egy üvegburába zárt törülközőt, mint akciót (Infiltrate Dirk Masters Gym), hatjsd végre (legalább 2-3 playboy legyen veled, ugyanennyi biokémikus).
b) Ha megvan a textildarab, irány a kutatás, a biotankokba áztasd bele a cuccot.
c) A szuperfiú illegális szteroidoktól erős. Nosza kapd el, majd vallatáskor cél a biotank, mártsd bele a zöld trutyiba
5. John Steele (mellék)pályára állítása
Ha a riadórendszered megbolondul, ha az összes ajtó egyes kódra áll, tudhatod, John Steele a szigeten jár. Tőle csak a játék végén tudsz megszabadulni, bár erre konkrétan nem kapsz küldetést. Egyszerűen szereld össze a rakétát, de még ne lődd ki. Steele meg fog jelenni a szigeten figyelj oda, kapd el, és amint a cellába került, nyomd meg a piros gombot, és élvezd a műsort