UPlay: Érdemes a www.uplay.com oldalon profilt létrehozni, ugyanis a játék kapcsolódik a Ubisoft saját rendszeréhez is. A játékban az achievementekhez és trófeákhoz hasonlóan UPlay eredményeket is el lehet érni, amikért Ubisoft pontokat kapunk, melyeket elkölthetünk különböző tartalmakra: Xbox Dashboard/PS3 téma, illetve PC-re háttérkép-csomag -- amit országunkból nem lehet letölteni -- (10 pont), Altair ruhája (30 pont), egy exkluzív pálya (40 pont), ami nem más, mint az Auditore család kriptája, és öt dobókés (20 pont). Gyakorlatilag a játékkal megszerezhető 100 pont mind visszaforgatható. A dolog szépsége, hogy nem platformfüggő a rendszer, bármely gépen játszva kapcsolódni lehet hozzá. A cél az, hogy bármely játékban nyert pontokat el lehessen költeni más címekben megnyitható bónuszokra is. Az se gond, ha már végigjátszottad a játékot; ha utána regisztrálsz és kapcsolódsz a rendszerre, visszamenőleg is megkapod a pontokat, így nem kell újra nekifutni csak emiatt.
Térképészet: Akárhányszor egy új városba kerülsz, érdemes bejárni az egészet, kilátókat keresve. Használd a térképet, mivel az első kilátó mindig jelezve lesz rajta. Ha felmászol rá, a többi is megjelenik szép sorban. Nem sok idő, míg megcsinálja ezt az ember, de annál hasznosabb, hiszen innentől minden jelölve lesz a térképen, a mellékküldetésektől kezdve a kódexlapokig (amiket nagyon ajánlatos a játék folyamán összegyűjteni, mert egy ponton probléma lehet, ha kevés van belőlük). A térképen egyébként A-val kijelölhetsz egy helyet, ami aztán a radaron is jelzésre kerül.
Harc: Amint elérsz egy bizonyos pontra a történetben, igencsak jó eséllyel válsz majd legyőzhetetlenné, ha használod a tanult technikákat. Amúgy se nehéz győzni (egy gomb csukott szemmel történő nyomkodása), de gyorsabbá válnak a harcok a mozdulatok használatával. Ha esetleg csapatod is van, akkor próbálj mindig hátba szúrni mindenkit, aki társaiddal küzd. Ha nagyon nem jön be egy technika sem, használd az Y-t, hogy egy beszólással felidegesítsd az ellenséged, így az hibázik egy nagyot.
Közlekedés: A városok közt kétféleképpen tudsz közlekedni. Vagy a megfelelő irányba hagyod el a térképet (ilyenkor érdemes elkötni egy lovat), vagy pedig némi pénzért utazol bárhonnan bárhova. Az utazást ajánló kis épületek a városok bejáratánál találhatóak, általában ott, ahol a lovak is vannak.
Háztetők: A városokon belül a leggyorsabban a háztetőkön ugrálva lehet haladni. A legjobb hatásfok elérése érdekében érdemes a jobb ravasz és az A gomb folyamatos nyomva tartása, így Ezio rohanni, valamint automatikusan ugrani és mászni fog. Sok háztető túl messze van egymástól, hogy átugord, ilyenkor a közéjük kötött kötelekre érdemes figyelni. Legnagyobb ellenséged a tetőkön a madárürülék, amin csúnyán el lehet taknyolni. Amennyiben éppen kergetnek az őrök, ne lepődj meg, ha mászás közben kővel dobálnak és lezuhansz. Ilyenkor a B-t megnyomva újrakapaszkodhatsz.
Sasszem: Ha bármikor Y-t nyomsz, különleges nézőpontba kerülsz. A terep elsötétedik, míg a személyek és fontos dolgok különböző színekben pompáznak. A pirosak a lehetséges ellenségek, a kékek a járókelők, a sárga pedig a jelenlegi célpontot jelöli, akinek még az útvonala is világít a talajon egy darabig. Ezen kívül a rejtekhelyek, titkos ajtók is jelölve vannak, ezek fehéren világítanak. Érdemes használni!
Radar: A radar egyben egy miniatűr térkép is (amennyiben feltérképezted már a területet). A megölni vagy követni való célpontokat pirossal, az elérni valókat zöld keresztel jelöli, a soron következő memóriadarabot felkiáltójel mutatja. A kör tetején egy kis fekete nyíl jelzi, merre van észak, így a térképpel együtt nagyon egyszerű a tájékozódás. Bizonyos dolgok, mint kincsesládák, kódexlapok és egyén, kizárólag a térképen jelölt elemek csak akkor jelennek meg a radaron, ha a közelükbe kerülsz.
Őrök: Sokszor fontos, hogy elkerüld az őrök figyelmét. Amint megjelenik a fejük felett egy kis nyíl, akkor gyanússá válsz nekik. A nyíl sárgáról egyre pirosabbá válik, ahogy közelednek ahhoz, hogy riadót fújjanak miattad. Amíg nem piros a nyíl, addig elbújhatsz, vagy villámgyorsan legyilkolhatod őket.
Fegyverek / páncélok: Fegyvereket és páncélokat is a városokban megtalálható kovácsoknál lehet venni. Előbbiből van kis és nagy méretű, illetve fogyóeszközként újravásárolható is, míg a vértek egyedi tulajdonsága, hogy növelik az életerőt, de el is kopnak, így időnként javítani is kell őket, ami nagyon minimális összegbe kerül.
A saját városod: A történet eleje felé tulajdonosa leszel egy birtoknak, ami eléggé le van robbanva, innentől kezdve a te feladatod ezt felvirágoztatni; Claudiánál lehet a könyvelésből megtudni, hogy hány százaléknál tartasz. Első dolgod legyen az építész segítségével a teljes "város" renoválása. Sok tízezer aranyba fog kerülni, de ha a küldetések végrehajtása közben csinálod, akkor mindig lesz elég zsetonod, amit rákölthetsz; mellesleg szép lassan egyre keményebb összegek fognak befolyni a Claudia mögötti ládába, amit azonnal vissza is forgathatsz. Először a boltokat renováld, hiszen így egyre olcsóbban juthatsz a portékáikhoz, majd jöhetnek a kis település értékét növelő építmények is.
Az értéknövelés másik módja a festmények vásárlása. Minden városban vannak árusok, akiktől mára híres, akkor viszont sokszor eléggé alulértékelt festményt vehetsz meg. Ezeket egyébként az emeleti galériában tekintheted meg kiaggatva. A festmények mellett kisebb szobrokat is gyűjthetsz, amik a birtok területén találhatók meg.
Minden fegyver és páncél, amivel felszereled Eziót, szintén ide kerül, egy terembe, ahol mindet szemrevételezheted, magadhoz veheted.
A birtok akkor lesz 100%-os, ha mindent összegyűjtöttél, azaz a játék maga is 100%-ra megvan (ez alól kivételt képezhet egy-két achievement).
Térképészet: Akárhányszor egy új városba kerülsz, érdemes bejárni az egészet, kilátókat keresve. Használd a térképet, mivel az első kilátó mindig jelezve lesz rajta. Ha felmászol rá, a többi is megjelenik szép sorban. Nem sok idő, míg megcsinálja ezt az ember, de annál hasznosabb, hiszen innentől minden jelölve lesz a térképen, a mellékküldetésektől kezdve a kódexlapokig (amiket nagyon ajánlatos a játék folyamán összegyűjteni, mert egy ponton probléma lehet, ha kevés van belőlük). A térképen egyébként A-val kijelölhetsz egy helyet, ami aztán a radaron is jelzésre kerül.
Harc: Amint elérsz egy bizonyos pontra a történetben, igencsak jó eséllyel válsz majd legyőzhetetlenné, ha használod a tanult technikákat. Amúgy se nehéz győzni (egy gomb csukott szemmel történő nyomkodása), de gyorsabbá válnak a harcok a mozdulatok használatával. Ha esetleg csapatod is van, akkor próbálj mindig hátba szúrni mindenkit, aki társaiddal küzd. Ha nagyon nem jön be egy technika sem, használd az Y-t, hogy egy beszólással felidegesítsd az ellenséged, így az hibázik egy nagyot.
Közlekedés: A városok közt kétféleképpen tudsz közlekedni. Vagy a megfelelő irányba hagyod el a térképet (ilyenkor érdemes elkötni egy lovat), vagy pedig némi pénzért utazol bárhonnan bárhova. Az utazást ajánló kis épületek a városok bejáratánál találhatóak, általában ott, ahol a lovak is vannak.
Háztetők: A városokon belül a leggyorsabban a háztetőkön ugrálva lehet haladni. A legjobb hatásfok elérése érdekében érdemes a jobb ravasz és az A gomb folyamatos nyomva tartása, így Ezio rohanni, valamint automatikusan ugrani és mászni fog. Sok háztető túl messze van egymástól, hogy átugord, ilyenkor a közéjük kötött kötelekre érdemes figyelni. Legnagyobb ellenséged a tetőkön a madárürülék, amin csúnyán el lehet taknyolni. Amennyiben éppen kergetnek az őrök, ne lepődj meg, ha mászás közben kővel dobálnak és lezuhansz. Ilyenkor a B-t megnyomva újrakapaszkodhatsz.
Sasszem: Ha bármikor Y-t nyomsz, különleges nézőpontba kerülsz. A terep elsötétedik, míg a személyek és fontos dolgok különböző színekben pompáznak. A pirosak a lehetséges ellenségek, a kékek a járókelők, a sárga pedig a jelenlegi célpontot jelöli, akinek még az útvonala is világít a talajon egy darabig. Ezen kívül a rejtekhelyek, titkos ajtók is jelölve vannak, ezek fehéren világítanak. Érdemes használni!
Radar: A radar egyben egy miniatűr térkép is (amennyiben feltérképezted már a területet). A megölni vagy követni való célpontokat pirossal, az elérni valókat zöld keresztel jelöli, a soron következő memóriadarabot felkiáltójel mutatja. A kör tetején egy kis fekete nyíl jelzi, merre van észak, így a térképpel együtt nagyon egyszerű a tájékozódás. Bizonyos dolgok, mint kincsesládák, kódexlapok és egyén, kizárólag a térképen jelölt elemek csak akkor jelennek meg a radaron, ha a közelükbe kerülsz.
Őrök: Sokszor fontos, hogy elkerüld az őrök figyelmét. Amint megjelenik a fejük felett egy kis nyíl, akkor gyanússá válsz nekik. A nyíl sárgáról egyre pirosabbá válik, ahogy közelednek ahhoz, hogy riadót fújjanak miattad. Amíg nem piros a nyíl, addig elbújhatsz, vagy villámgyorsan legyilkolhatod őket.
Fegyverek / páncélok: Fegyvereket és páncélokat is a városokban megtalálható kovácsoknál lehet venni. Előbbiből van kis és nagy méretű, illetve fogyóeszközként újravásárolható is, míg a vértek egyedi tulajdonsága, hogy növelik az életerőt, de el is kopnak, így időnként javítani is kell őket, ami nagyon minimális összegbe kerül.
A saját városod: A történet eleje felé tulajdonosa leszel egy birtoknak, ami eléggé le van robbanva, innentől kezdve a te feladatod ezt felvirágoztatni; Claudiánál lehet a könyvelésből megtudni, hogy hány százaléknál tartasz. Első dolgod legyen az építész segítségével a teljes "város" renoválása. Sok tízezer aranyba fog kerülni, de ha a küldetések végrehajtása közben csinálod, akkor mindig lesz elég zsetonod, amit rákölthetsz; mellesleg szép lassan egyre keményebb összegek fognak befolyni a Claudia mögötti ládába, amit azonnal vissza is forgathatsz. Először a boltokat renováld, hiszen így egyre olcsóbban juthatsz a portékáikhoz, majd jöhetnek a kis település értékét növelő építmények is.
Az értéknövelés másik módja a festmények vásárlása. Minden városban vannak árusok, akiktől mára híres, akkor viszont sokszor eléggé alulértékelt festményt vehetsz meg. Ezeket egyébként az emeleti galériában tekintheted meg kiaggatva. A festmények mellett kisebb szobrokat is gyűjthetsz, amik a birtok területén találhatók meg.
Minden fegyver és páncél, amivel felszereled Eziót, szintén ide kerül, egy terembe, ahol mindet szemrevételezheted, magadhoz veheted.
A birtok akkor lesz 100%-os, ha mindent összegyűjtöttél, azaz a játék maga is 100%-ra megvan (ez alól kivételt képezhet egy-két achievement).
Kezdetek
Desmondot irányítva kövesd Lucyt és szállj be az Animus-ba. Ezióként elsőként kisbabaként játszol. Mozdítsd meg kezed, lábad és fejed a képernyőn kijelzett gombokkal. Miután apuci nevet ad neked, visszatérsz a valóságba. Kövesd Lucyt, aki útközben elintéz néhány őrt. További rohanás a lány mögött, majd automatikus kódtörés Desmond módra. Lift után egy egyszerű küzdelem néhány őrrel, majd ismét kövesd Lucyt, míg be nem töm a kocsi csomagtartójába.
Az autóút után új helyszínen Lucy –- miközben követed őt -- elmondja, hogy Desmondból orgyilkost akarnak csinálni. Ő ebbe bele is egyezik, hiszen nem nagyon csípi a Templomosokat. Találkozol Shaunnal és Rebeccá-val. Beszélgess mindenkivel, majd ülj be az Animus 2.0-ba. A történet innentől DNS-szekvenciákra (DNA Sequence) van osztva, amiken belül több memóriadarab van, ezek nevét innentől zárójelben írom a megfelelő helyen.
Sequence 1
Első feladatod, hogy megharcolj Vieri de’ Pazzi embereivel (Boys Will Be Boys), miután belekötnek Ezióba, aki éppen beszédet tart. Néhány ellenség legyőzése után feltűnik Frederico is, aki kíváncsi, hányat tudsz elverni még. Meghalni nem tudsz. A harc után zsebeld ki a földön fekvőket.
Beszélj Fredericóval, aki szerint doktorhoz kéne menni. (You should see the other guy). Tegyél is így, kövesd őt. A megfelelő pillanatokban kell futás közben megnyomnod az A gombot, hogy sikerrel ugrálj a különböző tereptárgyakon. Az orvos gyorsan lekezeli Eziót.
Frederico ezek után kihív egy versenyre. Előbb kell feljutnod a templom tetejére, mint ő (Sibling Rivalry). Rohanj a templomhoz és mássz fel az oldaltetőre szemből, majd a legtetejére oldalról. Ha megelőzöd Fredericót, kövesd a torony tetejére is, de ez már nem verseny.
Frederico hazamenne, de Ezio még nőzne inkább (Nightcap). Látogasd meg Cristinát. Állj rá a jelzett kiálló részre és nyomj Y-t, hogy a térkép kiegészüljön. Ugorj be a szénába. Vieri és emberei keresnek téged. Kerüld el őket. Radaron a zöld kereszt jelzi a célod és a piros pontok az ellenfeleket. Kis futás után el is érkezel a lány ablaka alá. Mássz be Cristinához, majd nyomd meg a képernyőn megjelenő gombokat egy kis erotikáért... Reggel menekülhetsz az őrök elől, hisz az "apósjelölt" rád hívja őket. Mássz fel egy ház tetejére, rohanj picit és ezzel meg is oldódik a probléma.
Ezúttal egy felkiáltójel jelzi a célt, ami nem más, mint egy beszélgetés Ezio édesapjával. (Innentől minden küldetés végeztével felkiáltójelet kapsz, ilyenkor szabadon járhatsz-kelhetsz, vásárolhatsz). Útközben harcba szállhatsz Vieri embereivel, egy kis pénz reményében, de el is kerülheted őket. Ezio apja hegyi beszédbe kezd, de majdnem dicséretbe torkollik a dolog. Feladattal bíz meg: vidd el levelét Lorenzo de’ Medicinek (Paperboy). Egyszerűen juss el a radaron jelölt pontra. Lorenzo nincs otthon. Irány vissza apucihoz. A célnál lévő belső udvaron nyisd ki a ládát némi pénzért, majd érd el a kijelölt pontot. Nyomjál B-t az ajtónál, hogy bekopogj. Ezzel teljesítetted is a küldetést.
Beszélj Claudiával, aki ott ül szemben az ajtóval. Kiderül, hogy a fiúja csalja őt. A feladatod, hogy megkeresd és megbüntesd (Beat a cheat). Menj el a radaron kijelölt ponthoz. Útközben, ha találsz ládákat, nyugodtan nyisd ki őket egy kis pénz reményében. Amint elérsz Duccióhoz, aki éppen egy telt hölgyeménnyel flörtöl. Nyomd meg a képernyőn megjelenő gombokat. Verd össze Ducciót. Érdemes a B-vel megfogni és úgy ütlegelni őt. Ha legyőzted, ezzel meg is van a küldetés.
Most két lehetséges misszió is rendelkezésedre áll. Menj Mariához, Ezio anyjához (Friend of the family). Kövesd őt. Találkozhatsz a fiatal Leonardo Da Vincivel. Vedd fel Da Vinci felszerelését (nyomd meg egyszer a B-t), majd kövesd őt. Menj a radaron kijelölt pont felé. Nyugodtan rohanhatsz, ők is futnak utánad. A célodnál dobd le a cuccot. Ezzel meg is vagy a küldetéseddel.
Az utolsó felkiáltójel a radaron Petruccióhoz vezet. Beszélj vele. Neki meg kell szerezned a sastollakat, amik a házak tetején vannak (Petruccio’s Secret). Erre két és fél perced van, itt tökéletesen begyakorolhatod a háztetőn mászkálást. Nem tűnik kevésnek az idő, de ha nem vagy elég ügyes, nem tudod összegyűjteni a tollakat. Ha megvan mind a három, kényelmesen vissza mehetsz Petruccióhoz. Kopogj be az ajtón. Ezek után gyűjtheted a tollakat az egész játék alatt.
Újabb felkiáltójel jelent meg a radaron, de útközben nyugodtan körülnézhetsz a boltokban is. Akár az orvost is meglátogathatod, akit egy fehér kereszt jelez a radaron, ha esetleg megsérültél volna útközben. Érdemes megjegyezni, hogy küldetések indításakor feltöltődik az életerőd, így nem érdemes pénzt költeni orvosra feladatokon kívül.
Újra kopogtass az ajtón. Ezio édesapja megkér, hogy vigyél el két levelet és hozz vissza neki egyet (Special delivery). Így a radaron három zöld kereszt is megjelenik, természetesen ezekhez kell eljutni. Az egyik levelet egy kis hátsó udvarban kell leadnod, érdemes az itteni ládát kinyitni, a másik levelet pedig egy ház tetejére kell kézbesítened. Az itt lévő alak kissé bizalmatlan, attól fél hogy követtek és azt mondja Eziónak, szóljon apjának, hogy ma este cselekednek. A levelet, amit vissza kell vinned atyádnak, egy postagalambnál találod az egyik ház tetején.
Újabb felkiáltójel, a megszokott helyen kopogtass az ajtón. Ezio apját elkapták, el kell jutnod a Palazzo tetején lévő cellához, és rá kell jönnöd, miért is börtönözték be őt (Jailbird). Innentől kezdve az őrök is ellened vannak, tehát próbálj a háztetőkön közlekedni. A strázsáknál nincs túl sok pénz, szóval még csak harcolni sem érdemes velük, inkább haladj szépen a háztetőkön. Ügyesen juss fel a torony tetejéig a jelzett ponthoz. Ezio apja elmondja, hogy a szobájában van egy titkos ajtó, ami mögött egy ládát találhat, amit ha kinyit, olyan dolgokat lelhet, amik elsőre furcsák lehetnek számára. Utad innentől a családi házba vezet. Odaérve az a feladatod, hogy megszerezd Ezio édesapjának dokumentumait, és hogy eljuttasd azokat Uberto Albertinek (Family heirloom). Itt az ideje, hogy az Y-t megnyomva megváltoztasd a kameramódod, mely által egyértelművé válik, hogy a kandalló mögött van a titkos ajtó. Nyisd ki! A láda veled szemben van, végre hozzád kerül a orgyilkos felszerelés. Amint kilépsz az ajtón, rád támadnak az őrök. Miután legyőzted az őket, folytasd az utad a radaron kijelölt pont felé. A dokumentumok átadásával a küldetésnek vége szakad.ű
Következő feladatod (Last Man Standing) során láthatod, amint Ezio apját és testvéreit felakasztják, az egészet Uberto felügyeli. Harcolnod, illetve menekülnöd kell. Amint leráztad üldözőidet, kész is vagy. Az Animus 2.0 újratölti az emlékeket. Annettától megtudod, hogy a család női tagjai biztonságban vannak.
###
Sequence 2
Célod egy épület tele csinos hölgyekkel (Fiting in). A kurtizánok Paola vezetésével fognak megtanítani a túlélésre, arra, hogyan olvadj be a tömegbe, hogy légy láthatatlan. Kövesd Paolát. A lényeg, hogy ahogy elsétálsz az őrök közelében, ne vegyenek észre. Ülj le civilek közé egy padra, járj a tömegben (ilyenkor a talajon hálószerű fény jelenik meg azt a területet jelölve, ahol biztonságban vagy) Egy szép nagy kör után Paola megtanít lopni. Egyszerűen sétálj az emberek mögé és amikor megjelenik a "steal" felirat a jobb felső gombkiosztáson, nyomj A-t. Ismételd meg négyszer, de vigyázz, el ne kapjanak (vegyülj el)! Ezzel kész is a küldetés.
Beszélj ismét Paolával. Vissza adja Eziónak apja pengéjét, ami nincs tökéletes állapotban. Meg kell látogatnod Leonardo Da Vincit, aki meg tudja javítani (Ace up my sleeve). Irány a zöld kereszt a radaron. Leonardo megreparálja a pengét és még a Ezio ujját se kell levágni, hogy működjön (használni a D-pad felfelé billentésével tudod). A tudós megemlíti, hogy ha találsz még hasonló tekercseket, mint amelyik segítségével megjavította a pengét, akkor vidd el neki. Egy őr kopogtat és kisvártatva verni kezdi Leonardót. Van még mit feltalálnia az életében, szóval mentsd meg. Csendben lopakodj az őr mögé, célozd be bal ravasszal és X-szel szúrd vesén. Miután kizsebelted a holttested, kapd fel (a B-t egyszer nyomod meg egy pillanatra) és vidd be Leonardo házába.
Irány vissza a Paolához, aki utadra enged. Meg kell ölnöd Ubertót. (Judge, Jury, Executioner). Most érdemes megnézni, mit mond az adatbázis Ubertóról (nyomd meg a Back gombot, amint elkezdődik a küldetés). Egy ház tetejére mutat a célpont, ahonnan láthatod, hogy Uberto éppen Firenze hercegével társalog. Kövesd őt, használd a lopakodási technikákat, amiket tanultál. Juss be a kertbe. Érdemes körbemenni és ott belépni, ahol nem páncélos őrök vigyáznak. Mielőtt átsétálsz a két őr között, ülj le egy padra vagy állj be a tömegbe, aztán gyorsan juss be. A radaron nagy piros kereszt jelzi a legyilkolásra váró célpontot. Közelítsd meg és piszkáld kicsit a belsőszerveit a pengével, majd menekülj el a tetthelyről. Amint nem veszélyeztetnek őrök, vége is a küldetésnek.
Menj vissza Paolához, aki elmondja, hogy csak akkor hagyhatod el a várost, ha letépkeded a falakról az arcképeket, megölöd a szemtanúkat. (Laying Low). Egyszerűen keress egy körözési papírt a falon és tépd le, ezzel meg is oldódik a küldetés. Irány vissza a kurtizánokhoz. Ezio elmondja húgának, hogy mi történt a család férfi tagjaival és útnak indulnak (Arrivederci). A feladatod, hogy megvédd őket az úton. Szép lassan sétálj végig az utcán, ne kelts feltűnést. Én az énekesektől (akik most előszeretettel jelennek meg Ezio körül) mindig loptam, így elhallgattak. Szerencsére saját családtagjaidat is használhatod tömegnek. Három ponton kell áthaladni így. A városkapuban rengeteg őr strázsál. Állj be néhány kurtizán közé és nyomj Y-t, hogy felbéreld őket. Így köréd állnak és láthatatlanná válsz az őrök szemében (harcolhatsz is, de nem kifizetődő, hiszen hölgytársaságod könnyen belehal). A városon kívül fordulj jobbra. Itt már rohanhatsz is. A végén az Animus ugrik egyet időben és térben: üdvözet Toscanában!
Sequence 3
(Roadside Assistance) Itt is tovább kell kísérned a hölgyeményeket. Rohanj, míg Vieri utadat nem állja. Intézd el a két támadó őrt, majd vegyél részt aktívan a kialakult harcban. Érdemes hátulról leszurkálni az őröket, míg nem veled vannak elfoglalva. Harc után Mario bemutatkozik. Ő Ezio nagybátya. Ezzel kész is vagy. Irány a radaron jelzett pont, beszélj Marióval.
Körbe kell járnod a birtokot a bácsikáddal (Casa Dolse Casa). Elvezet téged a villához, megemlíti, hogy Ezionak be kell fejeznie apja munkáját (akiről Ezio még mindig azt hiszi, hogy bankár). Kapsz némi pénzmagot és megtudhatod, hogy szobád a ház felső emeletén van. Menj is el a célul kijelölt boltba és költekezz. Nyugodtan vegyél meg mindent, ami rendelkezésre áll, és jegyezd meg jól ezt a helyet. Következő célod az orvos, akitől gyógyszert kell venned (amit a D-pad bal gombjával tudsz használni bármikor; ha azt akarod, hogy több legyen nálad, vehetsz nagyobb táskát). Ezzel vége is a küldetésnek. Irány a kúria!
Beszélj Ezio édesannyával, majd miután húgica kijelenti, hogy nem szeret itt lenni, beszélj Marióval, aki meg akar tanítani rendesen harcolni (Practice Makes Perfect). Megtanulsz védekezni, visszatámadni (X-et kell a megfelelő pillanatban megnyomni) és beszólni az ellenfelednek (Y), majd azt, hogyan menekülj el csatából (bal ravaszt nyomva tartod, közben lenyomod a jobbat és A-t nyomsz). Ezek után le kell győznöd Mariót is. Edzés közben egyébként mesél picit a családról, az árulásról. Végül Ezio megsérti őt, hiszen távozni akar. Kövesd. Nem találod a villában, de a küldetésnek itt vége szakad. Menj Ezio anyjához, aki imádkozásba menekült. Miután Ezio lenyugtatja húgát, egy nagy jel jelenik meg a radaron, ami Toskanyba vezet. A birtok kapuján kilépve utazhatsz, némi pénzért.
Az új városban irány a felkiáltójel a radaron, ami Marióhoz vezet. Beszélj vele. Vieri végre halálán van, segítened kell megölni őt (What Goes Around). Kövesd Mariót a városfalig. Amíg ők lefoglalják az őröket, addig neked ki kell nyitni bentről a kaput. Dobókéseket is ad, amivel az íjjászokat intézheted el. A kaput a mellette lévő szerkezettel nyithatod ki. Következő feladatod néhány őr elintézése, ehhez segítséget is kapsz. Ha végeztél velük, irány a zöld kereszt a radaron, ahol megtudhatod, hogy Mario bajban van. Kicsit harcolj Mario oldalán, majd elküld, hogy háztetőkön lopakodva intézd el a célpontot. Eddigi legerősebb ellenfeled lesz, de elég egy jó ellentámadás is a kivégzéséhez. Innentől egyébként késeket is hordhatsz magadnál.
Újra a villa előtt vagy, köszönhetően az Animus áldásos munkájának. Menj a célodhoz, ahol ünnepelni kezdik Eziót. Kövesd Mariót (A Change of Plans). A villáról fog neked beszélni. Amint beértek a villába, olvasd el a levelet, majd menj és beszélj Marióval. Mesél neked a tekercsekről, és Ezio úgy dönt, hogy marad és folytatja apja munkáját. Következő célod a kilátó a ház tetején. Mássz fel, hogy teljes legyen a térkép. A feladatod, hogy megtalálj négy kódexlapot. Három a birtokon, egy a falon kívül van. A tékép segítségével nagyon egyszerűen megtalálhatod őket. Mindet egy-egy doboz rejti. A kinti mellett egy ló is van. Érdemes felszállni rá, kicsit felgyorsítja a visszautat a kúriába.
Sequence 4
Beszélj Claudiával, akinek az a gondja, hogy dolgoznia kell, mint könyvelő. Innentől kezdve rajtad áll vagy bukik a birtok sorsa. Fejlesztheted, pénzt fektethetsz bele -- minél értékesebb, annál több pénzt hoz vissza. Beszélj az építésszel, akinek pénz kell, hogy felújítsa az épületeket. Megmutatja neked a térképet és elmagyarázza a rendszert. Minél többet fektetsz egy bolt renoválásába, annál olcsóbban vásárolhatsz ott később. Vannak épületek, melyek a város értékét növelik, míg a bánya például a bevételt (amit Claudia mögötti ládából vehetsz ki és kell is kivenni, mert nem fér el benne végtelen mennyiség). Költs egy keveset a városra, ha akarsz, majd menj és beszélj Marióval.
Mario mutat egy titkos termet, ahol a leghatalmasabb orgyilkosok szobrai vannak. Még Altair páncélja is itt van, amit jó nehéz lesz megszerezni. Utad innen Firenzébe vezet Da Vincihez. Leonardo örül az újabb tekercsnek. (Practice What You Preach). A feladatod új orvgyilkos technikák tanulása. Először mássz be a szénába, majd ott X-et nyomva rántsd be az áldozatot magadhoz. A következő célpontot az erkélyről kell lerántani. Mássz alá és nyomd meg az X-et. A harmadikra rá kell ugrani fentről. Ehhez a bal ravasszal ki kell jelölnöd és X-szel lecsapnod rá. Ha mindhárom megvan, térj vissza Leonardóhoz.
Irány a következő felkiáltójel (Fox Hunt). Kövesd a kijelölt embert, majd egy idő után ellopják a pénzed. Kapd el a tolvajt (fuss utána, és ha elég közel kerültél, nyomj B-t). Megismerkedhetsz a tolvajokkal. Felajánlják, hogy segítenek megtalálni Francescót.
Beszélj La Volpe-pal. (See You There). Követned kell őt. Ügyesnek kell lenned, hogy ne maradj le. Egy perced van, hogy utolérd, ha a háztetőkre korlátozod útvonaladat és egyenesen a radaron jelzett pont felé haladsz, akkor nem lehet bajod. Ezio kifullad egy picit. Volpe mutat neked egy titkos átjárót.
Menj le a katakombákba az átjárón keresztül (Novella's Secret). A feladatod, hogy eljuss a Templomosok találkozójára. A radar jelzi a célt. Először egy zárt ráccsal találod magad szembe, amit a jobb falon lévő kapcsolóval tudsz kinyitni. A következő kapcsolót rudakon végigugrálva érheted el. Menj át az így kinyílt kapun, juss el a következő kapcsolóig, és miután azt is aktiváltad ugorj fejest a lent mutatott szénába. Át a frissen nyitott kőkapun. Ebben a teremben a nagy fekete kaputól balra lévő romokon tudsz feljebb mászni. Öld meg az őrt, majd menj tovább míg újabb ellenségre nem lelsz. Ugrálj végig a rudakon és egy lógó mécsesen, amivel egy kapcsolóhoz jutsz, ami megváltoztatja annyira a terepet, hogy újabb kapcsolóhoz tudj eljutni, mely kinyitja a lenti ajtót. Az őröket intézd el csendben (különben jön az erősítés). Most az a feladatod, hogy utolérd az egyetlen életben maradt őrt. A terep omlik, az ajtók csukódnak, végül, ha nem sikerül utolérni az őrt, egy harcba keveredsz a többi strázsával egy kerek teremben. Győzelem után menj be a magasabban lévő, radaron is jelzett ajtón. A Templomosokat kihallgatva kiderül, hogy támadásra készülnek. Haladj tovább, egy kriptát találsz. Nyisd ki a koporsót, majd távozz a kőajtón keresztül.
A Volpe-pal való beszélgetés után rabold ki a hajókat és indulj el célod felé. (Wolfes in Sheep's Clothing). Meg kell előznöd a Medici-család megtámadását. Vegyülj el a tömegben. Láthatod, hogy Lorenzót támadás éri. Mentsd meg! Harc után vezesd őt otthonába, próbálj átrohanni minden katona közt, akár további harc nélkül is megúszhatod. Új küldetést kapsz: meg kell ölni Francescót.
Beszélj a kijelölt harcossal (Farewell Francesco), aki elmondja merre kell menned, hogy megölhesd őt. A radaron jelölt pont Ezio apjának halálánál is látott helyre vezet. A toronyra kell felmásznod, hogy eliminálhasd célpontodat. Leugrik a szénába, menj utána. Utol kell érned és megölnöd. Küldetés teljesítve. Francesco akasztott hullája meghökkenti a tömegeket.
###
Sequence 5
Ugrunk egyet. Beszélj Lorenzóval, elmondja, kik vannak még az összeesküvésben, és ad egy tekercset is, amit adj is oda Leonardónak, úgyis ez a következő cél. Ad is neked egy új kést, ami mérgező. Most hagyd el a várost és térj vissza a villába. Érdemes foglalkozni picit a fejlesztéssel, és a bejövő összeget is vedd fel a ládából. A kovácsnál vegyél páncélzatot, majd irány Mario. (Evasive Maneuvers). Mario tanít egy-két új dolgot neked. Célozd be, védekezz, és amikor le akar csapni, A-val ugorj el. Ezt ismételd meg még kétszer. Ezután megtanítja, hogyan vedd el ellenséged fegyverét. Jelöld ki őt, és amikor le akar csapni, nyomd meg a jobb ravaszt és az X-et egyszerre, hogy kitépd a kardot a kezéből.
Ezek után meg kell látogatnod Toscanyt -- négy küldetés közül választhatsz. Ne menj be a városba, helyette indulj délre, ahol egy falu mellett kell beszélned egy katonával. (The Coal Does Not Make The Monk). Mássz fel a templomra és a hátsó udvart körbevevő tetőn válts nézetet, hogy meglásd a célpontodat. Öld meg, majd menekülj. Ha már nem kergetnek, akkor kész a küldetés. Pattanj lóra és irány a következő felkiáltójel a radaron.
A következő küldetés (Behind Closed Doors) során kapsz néhány embert is magad mellé. A főkapunál érdemes bemászni és kinyitni bentről a bejáratot. Rakd el a kardodat és vedd el a célpontod fegyverét, amivel egy csapással leütheted őt.
Következő küldetésed a városban van. (Come Out And Play). Ő nagyon egyszerű célpont. Vegyülj a tömegbe.
Az utolsó küldetésed ebből a sorból a város északi részén van. (Toan Crier). Ez a célpont a magasban rejtőzik, íjászokkal körülvéve. Az ablakokon, kiszögelléseken és köteleken át tudsz egyre magasabbra jutni. Sokszor körbe kell másznod, hogy a feljebb vezető utat megtaláld, és nem egyszer lesz alkalmad lerántani embereket a tornyok tetejéről -- bár itt könnyen te is halálra zúzhatod magad egy zuhanás miatt. A legmagasabb torony legtetején újabb nagyon gyenge ellenség vár. Ugorj le a szalmába és vedd az irányt a felkiáltójel felé.
(With Friends Like These). Következő áldozatodat követned kell és csak a megfelelő pillanatban ölheted meg. Ismét vegyülj a tömegbe, használd a szalmát rejtőzésre. Útközben bájolgó hölgyeményeket is lefizethetsz, hogy fedezzenek (talán ez a legcélravezetőbb). Néhol a házak tetején is érdemes haladni, a város kapuja előtt pedig bérelj fel egy csapat harcost, hogy az őröket elintézzék neked, utad ugyanis a település falain kívülre vezet. Kint nehezebb dolgod lesz. Amíg lehet, tisztes távolból kövesd célpontodat. Újabb embereket bérelhetsz fel, széna is van, ahova bújhatsz, de ha ügyes vagy, a városfalon haladva is a nyomába szegődhetsz. Amikor lefordul az útról, próbáld felülről követni őt. Még a romos oszlopok teteje is jó szolgálatot tesz. A jelenet után, amiben megölik a jóembert, Ezio harcra kényszerül. Amint kivégzed a földön fekvő célpontod és megszabadulsz a katonáktól, készen is vagy.
Sequence 6
Újabb ugrás után az időben ismét Firenzében találod magad. Beszélj Lorenzóval. (Road Trip). Kapsz tőle egy palástot, amit viselve az őrök sokkal elnézőbbek lesznek veled, de törvényt nem szeghetsz még így sem. Irány Leonardo, ám ő nincs otthon, így következő utad a hegyekbe vezet. A városon kívül pattanj lóhátra és irány a hegység, ahol egyből találkozol is a tudóssal, aki éppen egy szekeret javít, amiben egy nagy, denevérre hasonlító szerkezet van. (Romagna Holiday).Te vezeted a lovaskocsit, kisvártatva társaságot kaptok. A feladatod, hogy minden kocsira felmászó embert lerázz magadról. Arra vigyázz, hogy fel ne boruljon a jármű. Az égő híd után íjászok lőnek rád tüzes nyilakat, próbáld elkerülni a talajon fellobbanó lángokat. Ezek után újabb csapat, a kocsit közvetlenül támadó lovas következik, majd minden eddigi gyötrelem egyszerre. Egy ponton Ezio úgy dönt, hogy leszáll a kocsiról, hiszen nem Da Vinci a célpont. Nem muszáj harcolnod, inkább szállj fel egy lóra és menj a radaron jelzett célpont felé.
Üdvözlet Forliban! A felkiáltójel a kikötőbe vezet, ahol Leonardo vár téged. (Tutti A Bordo). A hajóra kell feljutnod, de nincs jegyed. Meg kell mentened egy nőt, aki a szigeten ragadt. Szállj be a gondolába. B-vel tudod hajtani a csónakot, ha megfelelő ütemben nyomkodod, gyorsan haladsz. Mentsd meg Caterina Sforzát szorult helyzetéből. A hölgy segít neked feljutni a hajóra. Caterina egyébként Leonardo elmondása szerint Milánó hercegének a lánya.
Sequence 7
Most Desmond kiszáll picit a Animusból, hiszen nem szabad túl sokat benne ülni, belebolondulhat az ember. Lucy kíváncsi arra, mennyi ragadt Desmondra Ezio képességeiből. Menj le hozzá és mutasd meg neki. A lány megkér arra, hogy aktiváld a biztonsági rendszert, aminek kapcsolói szét vannak szórva. Miközben a pirosan villogó gombokat keresed, Lucy elmondja, hogy a hallucinációk majd elmúlnak. Kettő kapcsoló van lent és kettő fent. Desmond kicsit ügyetlenebb csak Eziónál, de nagyon egyszerű a feladat. A felmászáshoz még létrák is a rendelkezésedre állnak. Ha minddel megvagy, vissza Lucyhez, aki elküld aludni. A visszaúton Altair bőrében találod magad, Desmond szerint ez csak álom. Követned kell egy alakot, ha nyomát veszted, csak válts nézetet Y-nal és a sárga nyomvonalon menj. Egy toronynál ajtó mögé bújik a célpont. Fel kell mászod a toronyra. Fent Altair találkozik Mariával és eltöltenek egy kis időt a szénában. Megkapod az irányítást. Ugorj le a mélybe, hogy Desmond rájöjjön valamire. Reggel szállj vissza az Animus 2.0-ba.
Ezio megérkezett Velencébe. Most Leonardo mellett kell maradnod (Benvenuto). A feladat lényege, hogy várost nézz Alvise Da Vilandino társaságában. A túra során láthatsz csodás épületeket, erőszakos katonákat és rohanó tolvajokat. Velence csodás. Elég diktatórikus a rendszer a városban, Alvise megemlíti, hogy van ellenállás is. Végül eljutsz Da Vinci új műhelyéhez. Leonardo beinvitál, de Eziónak más dolga van: Emilio Barbarigónál tenne látogatást.
A felkiáltójelnél Ezio eldönti, hogy nem tudna felmászni az épület falán, mikor jön egy csapat suhanc, akikből az egyik lazán megteszi ezt. Magasabbra viszont nem jut, mivel lábon lövik nyíllal. Ezio segítségét kéri a hölgyemény. (That's Gonna Leave a Mark). Segíts hát Rosának, hogy eljusson a folyóig. Fuss utána és segíts harcolni neki. Nem túl nehéz feladat, a lány is igen jól harcol. Egy ponton nem bírja tovább a lába. Innentől a karjaidban kell őt tovább vinni a radaron jelölt pontra. A harcokat kerüld. Hugo átveszi a lányt a parton, Ezio fedezi őket. A part mentén a háztetőkön és a stégeken intézz el minden őrt. Elég sokat kell ugrabugrálni, de nem igen lehet gond. Útközben orvost is találhatsz, jól jöhet. Az út végén újra kapd fel a lányt és vidd a többiek után, majd rakd le őt az asztalra. Segédkezz a seb ellátásában, nyomd meg a képernyőn megjelenő gombokat.
Kövesd Antoriót. Megkínálja Eziot kávéval, (Building Blocks) és megkéri őt, hogy csatlakozzon. Ismét kopogtass az ajtaján. Antorio elmondja, hogy néhány embere ellene fordult. (Cleaning House). Meg kell ölnöd az árulókat. Összesen három keresztet láthatsz a radaron, minél magasabban vagy, annál könnyebben kiszúrhatod a célpontokat. Egyik célpont egy hajón van, amire legkönnyebben a kikötő és a lélekvesztő közt álló oszlopokon tudsz átjutni, a másik kettő a városban, az utcaszinten, illetve egy tetőn (ez utóbbi akár csúnyán le is zuhanhat). Ha mind a háromnak vége, a küldetés is kész.
Most két felkiáltójelet láthatsz a radaron. Az egyiknél a tetőn várakozó Hugóval találkozhatsz (Breakout), aki megkér, hogy szabadítsd ki a bebörtönzött tolvajokat. Összesen három helyen vannak ketrecbe zárt figurák, jó sok őrrel körbevéve. Ha kiszabadítottál egy csapatot, akkor el kell őket vinni Hugóhoz. Egyébként tömegként tudsz velük viselkedni így nemigen lesz gondod a strázsákkal. Ha megvagy, még egy küldetés válik elérhetővé.
Hugo a dokkoknál vár rád ezúttal. Azt a feladatot adja, hogy rabolj ki egy hajót. (Clothes Make The Man). Meg kell szerezned a város őreinek ruháját, amiket három helyen találhatsz meg egy-egy ládába zárva, némi őrizettel. Harcolj és nyiss ládát mind a három helyen, vagy ami még elegánsabb, bérelj fel tolvajokat, akik elcsalják az őröket. Ha a ruhák megvannak, már csak a gondolát kell ellopni. Kész is vagy.
Menj Rosához, hogy megtanítson úgy falat mászni, ahogy ő is tud. Francót hívja segítségül, ő lesz a tanárod. (Monkey See, Monkey Do). Kövesd Franco példáját. Kapaszkodj fel a szokott módon. Amikor nagyobbat kell ugranod, nyomd felfelé az analóg kart, ugorj A-val és kapaszkodj meg a B-vel. Ha felértél, Rosa meginvitál egy tesztre. Menj is el a felkiáltójelhez, ahova a sánta lány hamarabb elér, mint te.
Ismét beszél Rosával. A torony teteje a cél. (By Leaps and Bounds). Öt perc alatt kell megmásznod az épületet. Oldalról egy csapat testét áruló hölgy mellett az ablakon tudsz felmászni a templomra, aminek tetejéről a torony eltéveszthetetlen. Csak használd az imént tanult mozdulatot sokszor, és már fent is vagy. Onnan ugorj le a szénába és beszélj Rosával dicsérő szavak reményében.
Irány Antorio háza, kopogj be. (Everything Must Go). Elmondja a tervet. Ha megnyomod a képernyőn megjelenő dolgokat, többet is mond. A lényeg, hogy el kell némítanod öt célpontot. Csendben és gyorsan kell őket elintézni, mind a háztetőkön vannak. Érdemes a legszélsővel kezdeni (figyeld a térképen az elhelyezkedésüket). A legjobb módszer, ha függeszkedve lerántod őket a tetőről. Ha megvagy, beszélj Antorióval. Végre Emillio a célpont. Ő maga nem túl erős, de elég sok őr van körülötte. Mássz fel az épület tetejére és lepd meg. Ha menekülni kezd, minél hamarabb érd utol. Amint megölted, a tolvajok Rosa vezetésével lenyilazzák az őröket, Antoriónak pedig kinyitják a kaput. Carlo a következő célpontod, Antorio tud róla beszélni neked.
###
Sequence 8
Az Animus újra ugrik egyet, de a város marad Velence. Menj el a célul kijelölt helyre (Birds of a Feather). Kövesd a két személyt, a megszokott praktikákkal. Egy idő után elérkeznek a főtérre, ahol még többen csatlakoznak a csapathoz. Eléggé be vannak rezelve Ezio tetteitől, "akár még most is itt lehet körülöttünk, anélkül, hogy tudnánk", tippel helyesen egyikük. Kövesd tovább őket. Béreld fel a tolvajokat a közelben és küld rá őket az őrökre, akik elállják az utadat, majd folytasd a követést. Út közben ismét felbérelhetsz hölgyeket. Kisvártatva megjelenik a mesterük is. Kövesd tovább őket. Beszélgetésükből kiderül, hogy célpontjukat meg akarják mérgezni. A hídhoz elérve véget ér a küldetés.
Menj és beszélj Rosával és Antorióval. (If at First You Don't Succeed...). Rohanj a Palazzóhoz. Nehéz lesz bejutni, az már most látszik. Következő utad egy közeli sikátorhoz vezet. Onnan se tűnik lehetségesnek az erődszerű épületbe való bejutás. Irány a közeli torony teteje. Innen látszik, hogy a falak nem megmászhatók, és még íjászokkal is tele van minden. Haladj tovább a következő célig -- innen viszont könnyen fel tudsz mászni a bazilika tetejére. Haladj lassan és mindig várd be Antoriót, mert ha nagyon lemarad, vége a küldetésnek. Antorio szerint csak madarak tudnak bejutni. Erről Ezionak eszébe jut Leonardo Da Vinci.
Leonardo szerint őrült, aki lelép egy torony tetejéről, hogy repüljön a prototípussal (Nothing Ventured. Nothing Gained). Első repülésed sikertelen lesz. Leonardo nem távolságra tervezte. Rájön végül, hogy a meleg levegő fenntartja az eszközt, így városszerte tüzekre lesz szükség.
A te feladatod elintézni az őröket, hogy Antorio és emberei tüzet tudjanak rakni. (Well Begun is Half Done). Összesen hét csapatot kell elintézned, ezúttal elég keményekkel hoz össze a sors. A méretesebb páncélosoktól érdemes elvenni a saját fegyverüket (puszta kézzel jól időzítve ellentámadni), a többivel nem lesz gond. A tetőkön is van néhány íjász.
Irány a tető, ahonnan repülhetsz. (Infrequent Flier). Az ellenségeidet a bal ravasszal tudod lerúgni. Repülj tűztől tűzig, hogy a levegőbe maradhass, és próbálj nem nekiütközni bárminek is. Érdemes az első kettő tűz után balra venni az irányt, és legalább egy őrt lerúgni a tetőről. Szép nagy félkört teszel meg, figyeld a nyilakat, kerülgesd őket és mindig jobbra tarts. Ha másik irányba indulsz az elején, akkor kevesebb a nyíl, de a folyószinten haladsz, szűk helyen, sokkal könnyebb hibázni. A leszállással nem kell törődnöd, amikor a célnál vagy, magától megtörténik. A feladatod, hogy ne vegyenek észre. Ez igencsak nehéz lesz. Válts nézetet és jegyezd meg, merre látsz őröket, majd szépen lopakodj körbe a tetőn, a három ellenséget szépen komótosan szúrd hátba. A tető másik végén mássz le a létrán, ugorj át az ablakhoz, menj balra és ess le a célként kijelölt területre. Sajnos elkéstél és Eizót hiszik a gyilkosnak, hmm, micsoda irónia! Fuss a gyilkos után és végezz vele. Nincs más dolgod, mint elmenekülni a veszélyzónából.
Sequence 9
Újabb Animus ugrás. Kopogtass be Leonardóhoz. (Knowledge is Power). A feladatod, hogy megtanuld használni a pisztolyt. Menj el a kijelölt helyre és lődd le a három célpontot a következő módon: először az LB gombot lenyomva válaszd ki a pisztolyt, majd bal ravasszal jelöld ki a célpontot, végül az X-et nyomva tartva várd ki, míg a célzóvonalak egy pontba kerülnek. Ekkor engedd fel az X-et. Mivel éppen tűzijáték van, senkinek se fog feltűnni a lövöldözés. Visszatérve Leonardóhoz kapsz egy kis útbaigazítást és egy maszkot -- hiszen karnevál van.
Antorióval kell beszélned, Teodora nővér is itt van (aki mellesleg kurtizán is) (Damsels in Distress). Az ajtóban gyilkosság történik, feladatod elkapni a tettest. Rohanj utána. Meg fog ölni néhány nőt útközben, ilyenkor van esélyed a közelébe jutni. Legyen kéznél a késed, ha elég közel jutsz hozzá, a B-t megnyomva vesd rá magad. Irány vissza Antorióékhoz.
Hogy Marcóhoz közel kerülj, egy aranymaszkra lesz szükséged, amit nem lehet hamisítani, mert számozottak. Teodora persze tudja, hogyan szerezhetsz egyet. (Nun the Wiser). Sétáljatok el a karneválra, itt nyerhetsz álarcot; négy versenyben kell részt venned, mindet felkiáltójel jelzi.
(Ribbon Round Up) Szalagokat kell gyűjtened hölgyeményektől. Az nyer, aki többet gyűjt. Van rá négy perced, hogy összeszedj 25 darabot. Nagyon egyszerű dolgod van, csak figyeld a radart és néz néha rá a térképre, hogy hol vannak a lányok. Kivételesen az A gomb nem lopásra, hanem szalaggyűjtésre szolgál. Mivel maszkban vagy, az őrök se nagyon fognak zaklatni, de azért ne nagyon lökd fel őket futás közben.
(CTF) Meg kell szerezned egy zászlót és bevinni a célba, összesen háromszor. Mindhárom lobogó elérése nagyon egyszerű, csak fuss végig a tetőn, majd ugorj le értük (ha elég jó a páncélzatod, egyenesen a zászlóra ugorhatsz). Ha az ellenfél ér oda előbb, egyszerűen vesd rá magad (ha ezt őrök látják, akkor már nem csak az ellenfeled fog kergetni..). Vidd a lobogót a tetőre.
(And They're Off) Versenyezned kell az idővel. Két perced van arra, hogy végigrohanj a városon, érintve minden célpontot. Nem egyszerű, főleg, hogy nem csak az utcaszinten zajlik a küzdelem. Rövid rohanás után fel kell kapaszkodnod a magasba és rudakon ugrálnod. Érdemes folyamatosan nyomni az A-t, hogy minden automatikus legyen, az ugrástól a rohanásig. Miután átugráltál a folyó felett is, hirtelen balkanyarra számíts. Újabb sor ugrálás és még a sarkon is be kell fordulnod, majd feljutsz a háztetőkre. Itt a házakat összekötő köteleken menj át, majd le kell ugranod a folyóba és innen már csak rohanás. Láthatod, hogy figyelnek téged, kicsit nagy feltűnést kelt a győzelmi sorozatod.
(Cheaters Never Prospel) Verekedned kell, a fegyverhasználat tilos. Négy bunyó után a játékvezető egy kis pénz hatására beenged néhány fegyveres őrt is a ringbe. Természetesen itt már nyugodtan darabolhatsz késekkel.
Végül bejelentik, hogy ki a győztes -- nem más, mint az agyilag zokni Dante! Menj a közeli felkiáltójelhez és beszélj Teodórával. (Having a Blast) El kell lopnod a maszkot Dantétól, de nem ölheted meg a szerencsétlent. Amikor a célterületre érsz vigyázz, hogy ne vegyen észre téged a koma (válts nézetet, hogy lásd, hol van) Kövesd sétálva. Amikor a hölgyemények elvonják a figyelmét, lopd el a maszkot (menj a közelébe és A), majd irány a buli, ahová már van belépőd. A célnál Ezio felteszi a maszkot. Sétálj be a partira, ahol Teodora azt a tanácsod adja, hogy vegyülj el a lányai között. Kisvártatva jön az őrség. Egy percen át kell láthatatlannak lenned. A lányok és egyéb csoportban álldogáló emberek is jók erre a célra, bár az utóbbit szétküldhetik az őrök. Mozognod kell -- végső esetben a sarokban tartott széna is megteszi. Marco végül feltűnik, de nem fog leszállni a hajóról, így nem lehet észrevétlenül megközelíteni. Teodora ötlete: lődd le, amikor a tűzijáték van. Továbbra is észrevétlennek kell lenned. Állj be a partközeli örömlányok közé, béreld is fel őket és menj egész közel a lélekvesztőhöz. Marco beszéde alatt őrök fognak átugrálni a partra, nem vesznek észre a lányok között. Vedd elő a pisztolyt, de még ráér célozni, hosszú beszéd lesz (persze, ha végig akarod hallgatni). Lődd le a fickót, és irány a célul kijelölt hely. Eziónak kellemes éjszakája lesz...
Sequence 10
Az Animus újabb ugrást végez. Üzenetet kap Ezio, hogy Antorio beszélni akar vele. (An Unplesent Turn Of Events).
Találd meg Bartolomeót -- menj a felkiáltójelhez, amihez közeledve hallhatod, hogy az egyik tetőn valaki segítségért könyörög (azaz, ha mondjuk most úgy döntesz, hogy inkább hazamész és a birtokkal törődsz, akkor ő addig itt szenved, míg vissza nem térsz). Ő Bartolomeo egyik embere, aki elmondja, hogy megtámadták őket, és hogy merre kell tovább menned. (Caged Fighter). A feladatod, hogy kiszabadítsd Bartolomeót a ketrecéből. Néhány őr veszi körül őt, akikre vagy ráküldhetsz tolvajokat, vagy megölheted őket. "Barti" elég nagyképű alak, amint kinyitod a kalitkát, egyből társaságot kaptok. Nem lehet gond. Célotoknál ismét harc vár (van itt egy doktor is, vásárolj be gyógyszerből), majd győzelem után menj a jelölt ajtóhoz. Bartolomeo egy Bianka nevű lányért aggódik és elrohan. Menj utána.
Bent a házban kétségbeesetten keresi Biankát a fickó, majd végül megleli egy asztal mögött a kardot. (Leave No Man Behind). Bartelomeo beleegyezik, hogy támogat téged embereivel, de cserébe ki kell szabadítanod néhányat, akiket foglyul ejtett Silvio. Futás a kijelölt helyre, öld meg vagy csald el az őröket és nyisd ki a börtönajtót. Jöhet a következő célpont, a különbség annyi, hogy segítséged is van már az imént kiszabadítottak személyében. Egész kis hadsereget vezethetsz most -- szükséged is lesz rá, mert az utolsó ketrec eléggé védett. Ha mindenki megvan, a küldetés is sikeres.
Utad ismét Bartelomeóhoz vezet, akinek már van is terve Silvio becserkészésére. (Assume The Position). A város bizonyos helyeire kell irányítanod a harcosokat, hogy Silvio őrei magára hagyják vezérüket. Minden cél pirossal van jelölve, és minden esetben ki kell nyírnod néhány őrt, majd a fénylő célba állni, hogy otthagyj néhány embert. Összesen három helyszín van.
Ismét Bartolomeo házába kell menned. (Two Birds One Blade). Most, hogy mindenki a helyén van, meg kell nekik adni a jelt, hogy cselekedjenek. Vidd a tűzijátékot a jelölt helyre, ami egy szép magas templomtorony. Ha nagy ugrásokat használva a tetőre jutottál, akkor négyből két oldalon is van lehetőséged továbbmászni a csúcsra, ahol a kereszt legtetejéről kilőheted a jelet a támadásra. Ugorj le a folyóba és segíts Bartinak legyűrni néhány őrt. Mindig menj a jelölt célok felé, míg végül Silvio és Danta közelébe érsz, akiket üldözőbe kell venned. Kövesd és öld meg őket. Ha szerencséd van még meg is állnak, hogy hátbaszúrd őket, de a hajónál biztosan beéred a srácokat. Silvióról kiderül, hogy el akarta hagyni Velencét.
Sequence 11
Újabb Animus ugrás. Eziót egy padon ülve találod. Rose jön, egy kis lelkizés után Leonardo is feltűnik. Kövesd őt. Da Vinci új dolgokra jött rá a lapok alapján, Ezio gondolatai is továbbjutottak ennek köszönhetően. Célod egy igen méretes fal tetején van. Arról az oldalról tudsz felmászni, ahol egy városrészt zár körbe, a vizes oldalról esélytelen. Ezio látja, hogy Mario is a környéken van és hogy néhány őr is tevékenykedik itt. (All Things Come To He Who Wants). Kövesd az őrt a szokott módon -- leszámítva, hogy most rohannod kell sokszor, néha pedig megállni, mert hátrafordul. Útközben bérelj fel tolvajokat, mert lesz egy pont, ahol őrök állják utad. Útközben egyébként, ha figyelmes vagy, találhatsz ládákat tele pénzzel, orvost, és még a páncélodat is erősítheted, hiszen a kovács is pont útba esik. Hosszú követés után Ezio ötlete, hogy a futár helyét át kéne venni. Mássz fel jobbra a háztetőre, óvatosan végezd ki a fent lévő két őrt, majd válts nézetet és tekints le, hogy hol is van a futár. Mássz le a felette lévő részre és ugorj rá, így eliminálva őt. Szép új őr ruhát kap hősöd.
Nyisd ki a ládát. (Play Along) A küldetésed, hogy megöld a Spanyolt. Kövesd az őrt és ne kelts feltűnést, ami nem egyszerű, mert már a séta elején tömegesen vesznek körül a ládát cipelő civilek, akiket ha fellöksz, rád vonják a többi strázsa figyelmét. Ilyenkor még nincs minden veszve! Ne támadd le őket, csak vidd tovább a ládát, míg el nem érsz Rodrigóhoz. Miközben az őr jelentést tesz, nyomj X-et, amikor az feltűnik a képernyőn, hogy a fegyveres elhallgasson végre, majd ismét X, hogy a két másik katona is lenyugodjon végleg. Rövid szóváltás után Ezio és Rodrigo harcolni kezdenek. Kisebb csata után őröket hív segítségül, akik nem túl kemények. Miután elintézted őket, feltűnik Mario, Volpe, Antori és Bartolomeo is, hogy segítsenek neked. A hosszú és kemény harc vége az, hogy Rodrigo elmenekül, viszont együtt a csapat. Kiderül, hogy mindannyian orvgyilkosok és Eziot nézik a prófétának. Ugrunk egy nagyot Ezio beavatására. Hivatalosan is orvgyilkos lett belőle. Ugorj a mélybe, és ezzel kész is vagy.
###
Sequence 14
Egy pillanatra felébred Desmond, azonnal vissza akar menni. Sietni kell, nem pihenhet, egy-két évet átlépnek (így a 12-es és 13-as DNS-darab kimarad), mely alatt egy igazán fontos dolog történt: Rodrigo Borgiát, Ezio legnagyobb ellenségét megválasztották pápának, így aztán ő a legbefolyásosabb ember az egész országban. Ezióként a villában kezdesz. Az emlékek nem teljesek, így nem mehetsz be a kódexet tartalmazó szobába, csak akkor, ha megvan a könyv összes lapja. Ha eddig nem gyűjtötted össze őket, akkor most járj be minden várost. A térképen kereszttel jelölve lesznek; ha rájuk viszed a kurzort, meg is jelenik, hogy "kódexlap", szóval nem lehet gond a megszerzésük. Összesen 30 darab van, 3-4 őr védi őket minden helyen.
Ha megvan minden papír, beszélj Marióval. (X Marks The Spot) Ezio meg akarja fejteni a kódexlapok titkát. Állj meg a fal előtt és nyomj B-t, hogy minden lap a helyére kerüljön. Most egy egyszerű puzzle van soron. Válts nézetet, láthatod egy kép darabjait. A feladatod, hogy mindegyik darabot a helyére forgasd. Érdemes kintről befelé haladni, így a legegyszerűbb megoldani a feladványt. Segítek: egy világtérkép lesz a végeredmény. Ha kész vagy, automatikusan elindul egy bejátszás, amiből kiderül, hogy a hely, amit keresnek, Rómában van -- nem véletlen, hogy Rodrigo pápa akart lenni. Ennél közelebb nem is lehetne céljához.
Most vásárolj be fegyverekből, gyógyszerből, páncélból, minden elérhető mennyiségben. Ha készen állsz a római utazásra, akkor beszélj Marióval és már a fővárosban is találod magad (In Bocca Al Lupo). Első feladatod, hogy bejuss a Vatikánba. Ahol most állsz, onnan balra tudsz felkapaszkodni egy rúdra, amiről tovább ugorhatsz egy következőre, majd egy pallóra, végül felmászhatsz a falon. Fent harcba keveredsz, de nagy bajod nem lehet. Húzd meg a kart a falon, hogy az ajtó kinyíljon. Haladj tovább. Ha ügyes vagy, a kútba belekapaszkodva leránthatod az egyik őrt a mélybe. Akárhogy is, ha legyőzted őket, mássz fel a falnál található ládákon és ugrálj végig az őrig a magasabb részen. Miután megölted, húzd meg a kart és menj tovább célod felé. Ezen a helyen rohamozd meg a fegyvereseket, pont jól pozicionáltak ahhoz, hogy egyszerre csapj le kettőre. Amint elkezdődik a harc, fuss közel az íjászhoz, hogy ő is kardoskodjon inkább. Mássz fel a toronyba. Üldözőbe vesznek, te lóhátra pattansz, de nem jutsz vele sokáig. A lényeg, hogy fuss vagy harcolj, de juss végig a falon. Ha bezárják előtted a kaput, akkor át kell másznod a tornyon, ezekből egyébként szalmába lehet ugrani; ha jól csinálod, végiglopakodhatsz egyes szakaszokon. A legvégén egy nagyobb küzdelem vár rád. Mássz fel kis ház tetejére és ugorj át a kapcsolóhoz, hogy újabb ajtó nyíljon.
Itt az a feladatod, hogy láthatatlanul mozogj. A folyosón sétálj nyugodtan el a szerzetesek között, a hátul álló őrt vadász
(Xbox one)
(Xbox one)