Az a bizonyos ígéret tehát úgy szólt, hogy a franchise történetében először elkísérhetjük simjeinket munkába, így teljes mértékben kontrollálhatjuk életüket, felkeléstől lefekvésig, bölcsőtől a koporsóig. Nos, megint a mesebeli leány esete forog fenn: az EA sims-műhelyének kreatívjai adtak is nekünk, meg nem is. Hozzáteszem, én azért tamáskodó voltam a csomaggal kapcsolatban, hiszen a TS3 eleve egy felpimpelt Sims 2, nem igazán hittem benne, hogy sikerül ebbe az öreg mechanizmusba begyömöszölni egy ilyen teljesen új koncepciót – és igazam lett. Megint. Sajnos.

A dolog úgy néz ki, hogy kapunk pár új szakmát (ötöt, ami igazából hét, illetve nyolc – ha átböngészitek a szomszéd oldalt, rájöhettek e kissé zavaros félmondat titkára), amelyben valóban igaz a kitétel, miszerint teljesen a kezünkbe vehetjük karakterünk karrierjének csűrését-csavarását – ám a régi szakmákat ez nem érinti, nem kísérhetjük el bakánkat az űrhajóskiképzésre és tudósunkat sem a lénykeresztező laborba, emiatt az egész masszának lesz egy toldozott-foldozott, bicebóca jellege. Ez főleg kiütközik a dokinál, aki az egyetlen összekötő láncszem a régi és az új szamárlétra között: minden ugyanúgy zajlik, mint eddig, csak néha, munkaidőn túl kapsz egy riasztást (ha kapsz, nekem egy fél szombat délutánom eltelt enélkül), ilyenkor ki kell vágtatni a beteghez. Ráadásul ha már lúd, legyen kövér alapon a fejlesztők újabb generációváltásban részesítették a karrierinterfészt: egy vagy több, állásunkra jellemző területen kell fejlődnünk, mindezekért tapasztalati pont jár, ha elérünk egy adott értéket (bár ez nincs számszerűsítve, így elég nehézkes a követése), „szintet lépünk”, azaz megkapjuk a kinevezést -- nincs tehát kikötve, hogy „fejleszd a logikádat és gyűjts barátokat, majd melózz a munkahelyen keményen”; ha tetszik, gyúrhatsz csak arra, amiben jobb vagy, és a legtöbb esetben a munkaidő eltöltése is eléggé rugalmas, plusz ugye te szabod meg, ezalatt mivel foglalatoskodsz. Kivéve szegény orvost, akinél (csakúgy, mint a többi alapszakmát űzőnél) még a régi panel és metódus köszön vissza, nem kevés zavart okozva ezzel főleg annak, aki esetleg most ismerkedne a sorozattal, hiszen kétféle mechanizmust kell megtanulnia, és joggal teszi fel a kérdést: ha ez így, az miért úgy...
Ahogy a mellékelt tippcsokorból reményeim szerint kiderül, igazából egy álomállás van, amely nekem bejött, a tűzoltó, ennél tényleg maradéktalanul megvalósul a sokat emlegetett ígéret. És bár a kreatívok bizonyára örömmel fogadják a két tervezőállást is, a nyomozó túl sok újdonságot nem hoz, a szellemirtó maximum jópofa (bár kihozták belőle, amit lehetett, a körítése osztályon felüli, érdemes kipróbálni!), így marad a két új hobbi dicsérni valónak – ez azért soványka felhozatal, ha így nézzük, főleg, hogy ezeken kívül sok minden mást nem tud felmutatni az expanzió...

Nem erről álmodtunk
...elvégre az, hogy kapunk pár új jellemvonást, életcélt, jutalmat, az szinte elvárható az új állások miatt, a plusz egy város szintén megszokott a franchise „életében”, hiszen ezt direkt ehhez építették, benne az új közösségi- és munkahelyekkel (ezeket amúgy a régi településeinken is elhelyezhetjük, így folytathatjuk régi mentésünket, és akár át is képezhetjük öreg fakabátunkat detektívvé), ahogy a fél maréknyi új ruha, bútor is (ha e téren hiányérzeted lenne, fordulj bizalommal és pénztárcáddal a Sims Store felé...). Ami valóban új, hogy megjelentek a tetoválások (kissé fapadosan, hogy mást ne mondjak, a bokavarrás a sípcsontra kerül), illetve immár vehetünk mosógépet is és onnantól kezdve eggyel több házimunkát szabad végeznünk (szerencsére ez nem kötelező elem, viszont a játék szimulációs vonalát kétségtelenül teljesebbé teszi, ahogy az is, hogy a mennyezetet a padlóhoz hasonlóan beburkolhatjuk).
Amennyire elégedett voltam a „Világ körül” expanzióval, amely teljesen új mechanizmussal gazdagította a szériát, annyira húzom most a szám e csomag miatt – itt ugyanis épp az a baj, hogy egy meglévő játékelem, a munkavállalás/végzés metódusát írták át, ám miután ez a régi gépezetet nem érintette, kissé zavaros itóka lett a kettő, amúgy remek nedű házasításából. Épp ezért ez a pakk ár/érték arányában nehezen értékelhető, kevés dolgot (és egy fura öszvért) kapunk meglehetősen sok pénzért...