Kezdjük a legjobban (sőt, igazán az egyedül jól...) sikerült álomállással, a tűzoltóval. Ez tényleg csudás, hiszen végre belebújhatunk régi kedvenceink, a lánglovagok egyenruhájába. Munkahelyük tulajdonképpen olyan, mint egy túlméretes lakóház, amelyben minden szükségletünket kielégíthetjük és miközben a felszerelést karbantartjuk, éberen figyeljük a tűzcsengőt, melynek jajszavára azonnal a bajba jutottak segítségére sietünk és megkezdjük az oltást/mentést. Sajna innentől kezdve meglehetősen unalmassá válik dolog, hiszen ez semmilyen interakciót nem igényel, emberünk automatikusan teszi a dolgát, utána mehetünk is vissza a laktanyába. Tűzoltód legyen sportos és ezermester, ezen kívül a kollégákkal kell haverkodni (karizmatikus, jó, humoros, bármi, ami segít a kapcsolatépítésben), a többi ízlés szerint (én a bátor és a fenegyerek jellemvonást választottam).
A belsőépítész a kreatív játékosoknak készült; a rendszeresen befutó megbízások alapján egy adott helyiséget át kell alakítanod (normál építés/berendezés módban) a rendelkezésedre bocsátott költségkeretet nem túllépve. A legfontosabb jellemvonás a művész (nem árt a piktortudásodat maximumra tolni), e mellé kell a kapcsolatépítés is (hasznos a Megfigyelő jutalom), ugyanis ha megismered megbízód jellemét, az ehhez igazított átalakítás kiértékelésekor bónuszpontokat kapsz, illetve egy szint után már te magad dumálhatod rá a mit sem sejtő áldozatokat a költekezésre...
A divattanácsadó az előbbi ikerszakmája: a „sim-szabóműhelyt” igénybe véve át kell alakítanod a megbízó adott ruházatát (mindennapi, ünnepi, stb.), néha frizuráját is. A jellemek, mint fent: művészkedés és kapcsolatépítés ezerrel. Itt említek meg egy jutalmat, a Simoleonsokszorozót, amely mindenkinél jól fog jönni, ezt megvásárolva ugyanis nő az alapbérünk és a megbízások után járó bónusz is.
Miután reneszánszát éli a Szellemirtók, kaptunk egy kísértetvadászt is, mindenféle extra nélkül: befut a riasztás, odarohansz, ráböksz az árnylényre, így csudás fegyvereddel begyűjtöd, majd eladod a kutatólaborban és hazamész -- nagyjából ennyi (bár később lesz még pár csavar benne). A legfontosabb a logika lesz (zseni jellem), és miután nagy melót nem jelent a szellemfogdosás, javaslom hobbinak a feltalálót (lásd lejjebb), jól kiegészítik egymást.
A magánnyomozó az eddig is létező zsaru/bulvárújságíró karrierek elemeit gyúrja össze, azaz embereket kell kikérdeznünk, kukákban turkálnunk, bár van pár új móka is (nyomkeresés, ujjlenyomat-rögzítés, illetve megfigyelés, mely után a szokásos módon számítógépen kell jelentést írnunk). Meglehetősen repetitív, hamar megunható dolog, ráadásul itt már kibukik a micsurini keresztezés hibája: bemehetünk a rendőrségre segíteni a hivatásosoknak, ám mivel a „jard” nincs áttervezve, minden interakciót a jól ismert lenyíló menüből választhatunk ki. A logika itt is kötelező, és persze nem ártanak a kapcsolatépítő jellemvonások sem.
Ahogy a kapcsolódó tesztben is említettem, az orvos fura szerzet, hiszen a régi szakmát egészítették ki a házhoz rohangálással, így ugyanaz kell ide is, mint az alapverzió esetében: legyél zseni és könyvmoly, a többi ízlés szerint.
A feltaláló tulajdonképpen a hobbik sorát bővíti, ám van benne egy csavar: ezt, akárcsak az összes eddigi időtöltést is (kertész, horgász, festő, író, nektárkészítő, fotós) iparszerűen űzhetjük, ha kiváltjuk a vállalkozói igazolványt a városházán, produktumainkat pedig eladhatjuk a bizományi boltban, ahol ha szerencsénk van, kedvező áron találnak új gazdára. Nyilvánvalóan ezermester jellemre van szükség és egy újra -- ez a különc, melyet direkt erre találtak ki a készítők. A „született kereskedő” szintén jó döntés, ezáltal ugyanis magasabb áron kelnek el portékáid a bizományiban, illetve ehhez társul az Üzleti érzék és a Kitűnő kalmár jutalom is, plusz az Anyagtakarékos feltaláló, így kevesebb (amúgy a szeméttelepen begyűjthető) limlomot használsz el a fúrás-faragás során.
A feltalálóhoz hasonló a szobrász is: hobbi, de kiválthatod rá az ipart. Itt is van saját jellemvonás, a született szobrász, a többit rád bízom (a művész azért adja magát). Van egyébként olyan életcél, amelyhez maximumra kell tolnod a szobrász, festő, ezermester triót (Modern da Vinci), ez elég jó kombó, szép pénzeket tudsz összehozni, főleg a fent említett jutalmak (és jellemvonások) megvásárlása, választása után.