Mindez leírva roppant egyszerű feladatnak tűnik, ám a hosszú és sikeres játék komoly odafigyelést, tervezést és koncentrációt igényel, ráadásul helyenként villámgyorsan kell dönteni, és pontosan fel kell mérnünk azt is, hogy a különleges képességekkel bíró elemeket hova érdemes beilleszteni. Kaphatunk olyan extrát, ami minden egymás mellett lévő egyszínű blokkot eltüntet, illetve jöhet olyan bónusz, ami teljesen átvariálja a már lerakott elemeket. A játékot addig folytathatjuk, amíg a blokkok képesek aláhullani, a monotonitást pedig a Lumines-sorozat legnagyobb ütőkártyája, a folyamatosan változó stílus és zenei aláfestés akadályozza meg. A meneteket ugyanis sosem egyetlen pályán játsszuk, a program a teljesítményünk függvényében léptet át minket újabb és újabb szintekre, ahol nem csak a látvány és a muzsika, de a pálya tulajdonságai is változnak. Gyorsabban potyogó elemek, lassabban mozgó idővonal -- olyan funkciók, amelyek másfajta játékstílust követelnek, így a blokkok helyezgetése szinte egy percre sem válik monotonná, ne adj isten unalmassá. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor egyetlen menet akár órákon át, tucatnál is több pályán keresztül tarthat, a teljesítményünk függvényében pedig szintet lépünk, aminek köszönhetően visszatöltődő bónuszokat biztosító avatarokat és új skineket (azaz pályákat) nyithatunk meg.
A Lumines jó reflexeket és kiváló megfigyelő-képességet igénylő, hihetetlenül addiktív játék, amit egész egyszerűen minden PS Vita tulajdonosnak muszáj kipróbálnia -- legalább a letölthető demó erejéig.