Egy mindenkit érintő katasztrófa mindig kézenfekvő mozgatórugó, így természetesen ismét bajban a világ, ezúttal pedig az örök homálytól kell megmenteni. Imp of the Sun című alkotásával a Sunwolf Entertainment csapata egy, a Peru inspirálta univerzumba váltott nekünk jegyet, melyben egy, a Nap utolsó sugaraiból született aprócska tűzmanóval indulhatunk perzselő kalandokra. Küldetésünk célja, hogy megakadályozzuk a bolygót végtelen sötétségbe taszító nagyfogyatkozást, melyhez négy félelmetes őrző legyőzésével kell visszaállítanunk a Nap erejét. Persze ahhoz, hogy elérjünk hozzájuk, előbb át kell verekednünk magunkat a térkép többi kihívásán, és pár fejlesztéssel lángcsóváinkat sem árt egy kicsit megdolgozni, így sorsunk beteljesítését azért nem öt perc alatt fogjuk lezavarni.
Az Imp of the Sun egészen kellemes és bájos, rajzolt stílusban tárja elénk a birodalom mind a négy szegletének barlanghálózattal átszőtt, homokkal borított, vagy épp vízben úszó vidékeit. Ez az aranyos megjelenés természetesen a karakterekre, köztük egy leányzó által Nin névre keresztelt hősünkre, ellenlábasainkra, az NPC-kre, no meg a négy rettenetes őrzőre is kiterjed.
A Nap gyermeke
Aprócska, tüzes lényünkkel tehát „egyetlen szikra is hozhat fényt az éjszakába” mentalitással nekiveselkedünk nemes küldetésünk teljesítésének, melyben egy ásóra emlékeztető, hosszúnyelű fegyver az állandó társunk. Ezzel nemcsak odasózni tudunk a poncsóban rohangáló csontvázaknak, föld alól előbújó sárkányszerű kukacoknak, sellőknek, vagy épp fejkendős Ollókezű Edwardoknak, hanem, ha a szükség úgy hozza, akár el is hajíthatjuk. Utóbbi időzítése, mondjuk, kissé körülményes, mivel a kapcsolódó gomb nyomva tartásával indíthatjuk meg fegyverünk röppályájának beállítását, ami azonban pillanatok alatt elér a maximumra, így mire felengednénk a gombot, a célkereszt lehet, hogy már rég nem ott van, ahol szeretnénk.
Az ellenfelek lekaszabolásából és tárgyak összetöréséből szerzett tűzcsóvákkal fejleszthetjük karakterünket, pontosabban növelhetjük élet- és támadási erejét, valamint akár „belső tüzét” is, amit a bal sarokban lévő apró sáv jelez. Ezzel gyakorlatilag, amennyire telik belőle, visszatölthetjük elvesztett életerőnket, azonban érdemes óvatosan bánni vele, mert ha kifogyna, akkor csak egy kósza fáklya vagy egyéb tűzforrás közelében töltődik vissza. A játék előrehaladtával persze új képességekkel is kibővíthetjük Nin arzenálját, például megtanulhat Pókember módjára felpattogni a függőleges falakon, kitérni, sőt pusztító csapásokat is eltanulhat a legyőzött őrzőktől. A szemfüles felfedezgetést sem érdemes hanyagolni, ugyanis a pályák elveszett kincseket és történeteket is rejtenek, amiket felszedésük után a helyi falucska lakóinál ismerhetünk meg.
Az utolsó kapcsolja le a villanyt!
Az Imp of the Sun összességében egy igazán aranyos kis akció-platformer, ami ugyan szórakoztató a maga módján, de kiemelkedőnek nem igazán mondanánk, és néhol egy csöppet csiszolatlannak is érződik. A harcrendszerre és a platformer elemekre is ráférne még némi finomhangolás, de alapvetően a maga módján bájos, a pályatervek és főellenfelek jópofák, és bár nem igazán etalon, nem nagyon lehet vele mellényúlni. Ha szereti valaki az akcióval fűszerezett platformer kihívásokat, akkor nyugodt szívvel benevezhet rá.