Amikor megkaptam a feladatot, hogy teszteljek egy úgynevezett HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) játékot, nagyon megörültem, hiszen nagy rajongója vagyok a stílusnak. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy történet felgöngyölítését trükkös fejtörők viszik előre, valamint bizonyos pontokon egy tárgyakkal telezsúfolt képen kell megtalálnunk a játék által kért elemeket. Ebből következik, hogy a történetvezetés elég lineáris, sokszor kiszámítható, de megmagyarázhatatlan módon mégis élvezetes, természetesen csak akkor, ha megfelelő a körítés is. Rétegműfajról lévén szó szívderítő tapasztalni, hogy ugyan megbújva, de egyre több cím töri át a kiadó által előnyben részesített eladási felületeket és költözik fel Steamre is. Ezúttal a lengyel PlayWay próbál meg könnyed szórakozást nyújtani számunkra.
A LEGENDÁS KÖNYV
Egy, az ír mitológiából ismert banshee (tündér- vagy szellemasszony) felelős azért, hogy lassan tíz éve nem tudunk semmit édesanyánk, Brenna hollétéről, csak egy medálból megmaradt apró töredék emlékeztet minket a szörnyű napra. Ez a függő réges-régen egyben volt, a legendás vidék mindenkori uralkodóasszonyának nyakában volt a helye, majd annak legidősebb lánya örökölte meg, mikor eljött az ő ideje. Na, de mi történik akkor, ha ikerlányokkal áldja meg a sors a regnáló úrnőt? A hatalmat meg kell osztani a testvérek között, és bízni abban, hogy bölcsen sáfárkodnak majd vele. Az élet azonban nem mindig úgy alakul, ahogyan azt szeretnénk. Tíz kemény év, ám egy napon egy könyvesbolt előtt elsétálva megakad a szemünk egy nagyon régi kiadányon. A rajta lévő szimbólum megegyezik a medálunkon találhatóval, szóval ránk vár a feladat, hogy belenézzünk, és kiderítsünk mindent a múltról. A történetről bőven elég ennyi, a játékos feladata, hogy ezt körülbelül 3-4 óra alatt összerakja, majd annak rendje és módja szerint befejezze. Igen, jól olvastátok, a műfaj sajátossága a sokszor rendkívül rövid játékidő, rutinosabbaknak meg sem kottyan akár nehezebb fokozatokon sem. A Chronicle Keepers: The Dreaming Gardennek három szintje van, mindenki a saját szája íze szerint válassza ki a megfelelőt. Ha nem jól döntöttél, természetesen játék közben is meggondolhatod magadat.
MINDEN KEZDET NEHÉZ
A lengyel PlayWay csapata leginkább a Car Mechanic Simulator játékainak köszönheti nagyobb sikereit, de a könnyed játékok vonalán is egészen otthonosan mozognak. A korábban említett HOPA műfajba a Titanic's: Key to the Past mellett tesztünk alanya, a CK: TDG sorolható. A repertoár tehát kicsi, emiatt a játék során tapasztalhatók még a műfaj nagyágyúira nem jellemző gyermekbetegségek. Grafika és látvány terén már-már a felső kategóriába sorolandó a játék, de a kellemes zenét néhol a fület bántó szinkronhangok és egyéb hanghatások nyomják el, magyarul nem árt, ha saját magunk egyensúlyozzuk ki ezt a beállításokban a zene hangosításával. Két alkalommal találkoztam olyannal, hogy egy keresendő tárgyból több is volt a képen, de csak egyet fogadott el a program jónak. Nagyon fontos, hogy a nálunk lévő medáldarabon át minden egyes helyszínt jól fésüljünk át, hiszen sok fontos tárgy és a történetünk darabkái csak ily módon szedhetők össze. Eleinte ez idegesítő dolog, mivel a történet elején csak kis területet láthatunk be vele. A stílus velejárója, hogy a játékok nagy százaléka rendelkezik egy alap és egy gyűjtői verzióval is (Steamen csak ilyen van mindegyikből), melyek akár sok esetben egy játszható kiegészítő történetet tartalmaznak; jelen esetben a CE kimerül pár háttérben és a külön hallgatható zenei anyagban. Mindent egybevetve a Steam 5 eurós árcímkéje reálisnak mondható, megszállott HOPA kedvelőknek egy kiszámítható, de kellemes időtöltés lehet.