Zeng Xiancheng nevét két éve ismerte meg a játékostársadalom, amikor kiadta az egyszemélyes projektjeként fejlesztett Bright Memory című játékot. Az Early Accessben megjelent cím egy hét alatt összeszedett 4000 nagyon pozitív értékelést, így nem volt kétséges, hogy az elit katona, Sheila, újabb kalandot kap.

Az új kaland meg is érkezett, sőt a tavalyi PC-s kiadás után most már konzolon is elérhető: Sheila lakásában élvezi az egyik legnagyobb kínai ünnepség előkészületeinek látványát, amikor főnökétől hívást kap. Hatalmas veszély közeleg, így Sheilanak, az SRO szuperképességekkel ellátott katonájának a helyszínre kell utaznia, hogy rendet tegyen.

Időjárási anomália

Ez a rendcsinálás pedig az utóbbi évek egyik legszebb és legpörgősebb akciójátékában öltött formát. A Bright Memory: Infinite mindazt tartalmazza, amiért az emberek megszerették a FYQD stúdió első alkotását, de jobb, szórakoztatóbb, hosszabb formában kínálja az akcióélményt. Az Infinite tapasztalattól függően másfél, két órányi szórakozást kínál, de mivel összesen 17 euróba kerül, ezt egyáltalán nem lehet ellene felróni.

A Bright Memory: Infinite az utóbbi egy-két évtized legnevesebb akciójátékait gyúrta egybe: megtalálhatók benne a Bulletstorm, a Shadow Warrior, Devil May Cry, a Tomb Raider elemei. Golyózápor, kardharc, misztikum... ezek a recept összetevői, melyet megfűszerez egy hihetetlenül látványos tálalás, amely még alacsony(abb) felbontáson is csodásan fest: lásd a képeket!

És hogy mitől olyan jó az akció? Sheila a fegyverek és a harc szakértője, exoruhájában bámulatos mutatványokat tud végrehajtani. Képes minden fegyvert használni, pisztolyokat, gépfegyvereket, mesterlövész puskákat, villámgyorsan vált pozíciót, azonban a lány akkor van igazán elemében, amikor lelassítja az időt, különleges képességével levegőbe emeli ellenfelét, majd körbeforgatva felszabdalja kardjával, a képernyőt pedig elönti a vér…

Az ellenségek egyre növekvő száma, durvasága miatt a Brigt Memory kifejezetten épít a kombók használatára, érdemes próbálkozni, kísérletezni, hogy mi kell egy mezei ellenfélnek és egy óriási bossnak.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Sheila hatalmas távolságokat tud áthidalni fénykampójával, küzd a földön, autót vezetve, repülőgépszárnyon, emberi katonákkal, hatalmas túlvilági lényekkel, sírból visszatért uralkodókkal és így tovább. Az akció folyamatos, pörgős, egyszerűen élvezet játszani a Bright Memory: Infinite-tel. A másfél órás kaland alatt több képességet lehet feloldani, mely részben Sheila-t, részben a harci tudását érinti: például tanulással el lehet dobni a kardot, hogy az ellenfélnek komoly sebzést okozzon, miközben mi jó messze vagyunk tőle…

Azért vannak negatívumok is…

A Bright Memory: Infinite egy lenyűgöző játék, melynek van néhány kisebb-nagyobb hibája a rövidségén kívül. Az egyik, hogy csőjáték. Csak egyféle irányban lehet haladni, nincsenek opcionális feladatok, így a végefőcím után legfeljebb azért indítjuk újra, hogy a fel nem oldott teljesítménypontokat kinyissuk.

A másik a narratíva: a történet csak alibiként szolgál az akcióhoz, a szereplőket nem lehet megismerni, nincs hátterük, így igazán kötődni sem lehet hozzájuk, illetve az sem volt pozitív élmény, mikor a játék a menübe való belépés után, egyik pillanatról a másikra, angolról kínaira váltott. Ugyanakkor ez azon címek egyike, amellyel a független fejlesztők taníthatnák a nagy csapatokat dizájnra, minőségre, optimalizációra. Ez pedig a legnagyobb dicséret, amit egy indie kaphat.