Tudom, hogy én vagyok a fura, de simán elvagyok azzal, ha számomra nagyjából ismeretlen világokat fedezhetek fel, más kultúrákat ismerhetek meg, esetleg természetes élőhelyemen ritkább élőlényeket figyelhetek. Kíváncsi típus vagyok, érdekelnek a különlegességek, a hagyományok, az elmesélések. Részben ezért is tetszett az E-Line Media 2014-es játéka, a Never Alone, mely lényegében egy törzsi történetet keltett életre a modern médium segítségével. Az amerikai stúdió pedig ezúttal is egy érdekes irányba tekintett ki legújabb játékával, merthogy a Beyond Blue-t nem titkoltan David Attenborough A kék bolygó 2 című sorozata ihlette, avagy aki öldöklésre és vérre vágyna, az itt biztosan nem találja meg számításait.

A mélység titka

A történet főszereplője a búvár és tudós Mirai, akinél úgy tűnik, családi vonás a víz felfedezése, ezúttal pedig a bőrébe bújva egy kis csapattal együtt dolgozva fedezzük fel a hullámok alatti életet. A modern eszközök segítségével a kutatók az óceán hangjait hallgatják és veszik fel, közben megfigyelve az élővilágot, követve a nagy ámbráscetek példányait.

A 3D-s játékban ennek megfelelően csak úszkálni kell, néha beüzemelve egy-egy érzékelőt, ami befog bizonyos hangokat, majd a terepre érve meg kell találni a forrást. Az így megtalált élővilágot aztán szkennelhetjük is, ezzel begyűjtve a fontos információkat, amiket feltöltünk az adatbázisba, sőt videókat is készítünk, élőben jelentkezünk be a kutatások során. Időközben vissza-visszatérünk a gépünkhöz, beszélgetünk a többiekkel, egyre többet tudunk meg, illetve egyre inkább a sötét és felfedezetlennek hitt részek felé vesszük utunkat, hogy ott szó szerint kiderítsük a mélység titkát.

Mindez egy rendkívül egyszerű mechanika mellett történik, az irányításon túl csak néhány gombot használunk, illetve van egy szerkezetünk a közeli vizsgálódáshoz. Utóbbi irányítása számomra a sokadik alkalom után sem esett kézre, de ez volt az egyetlen kihívás a kampány során, mert amúgy a Beyond Blue leginkább egy sétaszimulátorra hasonlít, csak ezúttal nem fiókokat és ajtókat nyitogatunk, hanem élőlényeket figyelünk meg.  

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Tökéletes relaxáció

Nem véletlenül írtam, hogy aki akciót keres, az itt nem találja meg a számításait, mert az E-Line Media alkotásában tényleg csak a nyugalom és pihenés vár. Mármint természetesen irányítani kell a főszereplőt, de a játékmenet semmi olyan elemet nem tartalmaz, ami akár csak egy pillanatra is kimozdítana a relaxálós hangulatból. A játék a jelzésekkel szinte végig fogja a játékos kezét, egyedül az utolsó előtti merülésnél kell egy kicsit vakon tapogatózni, de az sem túl bonyolult, mivel eltévedni nem nagyon lehet. Számomra éppen ezért is volt olyan élvezetes a sztori végéig eljutni. Megfigyeltem a bálnákat, cápákat, delfineket vagy éppen teknősöket és medúzákat, és kimondottan élveztem a hatalmas víztömeg felfedezését. A nyugtató hangok és zenék is ugyanazt a célt szolgálják, mint a teljes játék, miközben a búvárruhás Mirai látványa is a kikapcsolódást segíti elő. Sőt, igazából a teljes külcsín kellemes, persze nem AAA kategória, de legmagasabb felbontáson elég mutatós tud lenni, pláne úgy, hogy a játék már iOS-re is megjelent. A pályák között valódi doksikat nézhetünk videók formájában, így újabb és újabb érdekességeket megtudva, szóval akit érdekel az óceán élővilága, az remekül érezheti magát. Nagyjából 3-4 óráig.

Nem mondom, hogy meglepődtem az indie produkció rövidségén, sőt a fejlesztők korábbi játékából és a témából kiindulva nem is számítottam másra, továbbá a szabad játék megnyitásával már arra úszunk, amerre csak szeretnénk. Ami jobban zavart, hogy a képfrissítés néha eléggé megzuhant, de egyéb komoly problémával nem találkoztam. Akit egy 17 eurós, nagyjából 6000 forintos játéknál ez nem zavar, esetleg támogatná a nemes témát, ami lényegében a környezetünk védelméről szól, bátran csobbanjon be a hullámok közé, majd fedezze fel a játék minden pontját. Az úszkálással és az élővilág összes titkának leleplezésével elég jól el lehet lenni, de az biztos, hogy nem a Beyond Blue-t játszva fog megugrani a pulzusszámunk. Ami persze nem baj, sőt… én éppen ezért vártam a megjelenést, amiben nem is csalódtam.