Alex Piola fejéből pattant ki ez az elsőre kissé unalmasnak ható forgatókönyv, de láttunk már ezerszer klisésebbet is. Az ötletet tett követte: nekikezdett az AX:EL nevű játék fejlesztésének, egyszemélyes stúdióként együttműködve a játékosokkal, kihasználva a Steam Early Access lehetőségét. A program alapvetően egy repülős akciójáték, amelynek különlegessége, hogy az ebben lévő madarak egy laza mozdulattal akár a víz alatt is képesek közlekedni. Egyetlen gond van csupán: akármennyire is jártasak vagyunk a robotikában és az elektronikában, még nem jelenti azt, hogy egy ekkora volumenű ötletet maradéktalanul meg is tudunk valósítani, legfőképp nem egyedül.

„NEM ROSSZ DOLOG A MAGÁNY…

Hangulatában a kilencvenes évek végét és a kétezres évek elejét idézi a program, egy kicsit elfogott a Rogue Squadron életérzés, amikor megkezdtem az első küldetést. A pillanat varázsa nem tartott túlságosan soká, mert a beállítási lehetőségek megszállott bújásába torkollott. Megkapjuk parancsnokunk utasításait, de elfelejtettek minket kiképezni, magyarul nincsen betanító mód, holott az irányítás alapvető ismertetése azért nem ártott volna, még ha kamikáze küldetésekről van is szó. Ajánlom az egérrel történő manőverezést, vagy egy jó kontrollerbeállítást, csak utóbbira rá kell szánni az időt. A küldetések egyébként viszonylag ötletesek, talán ez a legerősebb része a címnek, a jelentős túlerőtől kezdve a vízben megbúvó szörnyekig mindennel felvehetjük a harcot.

Apropó, aki tudja, hogy kell megcsinálni a második küldetést, jelentkezzen! Összesen tíz megmérettetésen megyünk keresztül, növekvő nehézségi fokozatokkal. Minden teljesített feladatért fém alkatrészeket kapunk, ezek fizetőeszközként funkcionálnak a HUB menüpontban, ami lényegében a műhelyünkként működik. Kedvünk és „fémtárcánk” szerint vásárolhatunk festéseket, elektron-reaktort, protonhálót a jobb kezelhetőség, energetikai fejlesztéseket a nagyobb tűzerő és sebesség, nem utolsó sorban gépágyúkat és hőkövető-rakétatölteteket a hatékonyabb pusztítás végett. Ezek mellett az ellenfelet megzavaró impulzusok és plazmaágyúk is a polcon hevernek.

A nem túl meggyőző grafika nem is lenne akkora gond, nincs nagyon idő odafigyelni rá, de a többjátékos mód idejétmúlt kivitelezése miatt bizony fájhat a fejünk. Elméletben lehetőségünk van helyi hálózaton vagy IP-címmel csatlakozni más játékosokhoz, de akárhogy próbálkoztunk, egyetlen alkalommal sem tudtunk egymáshoz kapcsolódni. A régi szép időkben persze természetes volt, hogy ilyenkor telefont ragadtunk, átmentünk egymáshoz, vagy virtuális hálózatot hoztunk létre, de erre ma már nem sok mindenkinek van ennyi türelme. Marad a botok elleni harc, amik kifejezetten okosak lettek, mi több, tíz nehézségi szinten tudnak ellenünk szegülni. Direkt kipróbáltam: ha víz alá merülünk, hajlamosak oda is követni!

…HA VAN VELED VALAKI.”

A játék jelenleg 11 euróba (kb. 3 500 forint) kerül, ami a mai játékpiacon nagyon kedvező, de a program sajnos ezt az árszintet sem üti meg. Az ok egyértelműen az előbbiekben említett multiplayer megoldás. Tudjuk, hogy egyszemélyes projekt, nem könnyű a garázsfejlesztőség, de érdemes lenne még időt szánni a finomításra, mert így lehetetlen közösséget építeni a harcokhoz. Aki játszani akar, nem a szerverkészítéssel bíbelődni, az sokkal jobban jár egy-két World of Warplanes-megmérettetéssel, ráadásul teljesen ingyen, nagyon szép köntösben. Ne akadjunk fent azon, hogy ott nem lehet a víz alá berepülni! Ha magamban kell megtennem, akkor inkább nem is szeretném. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!