Mivel a múltkor tesztelt Hello Neighbor 2 konkrétan már frusztrált a bugoló ellenfelekkel és optimalizálatlan PC-s játékmenetével, direkt nagyítóval kerestem egy olyan játékot, amely lenyugtat. Nem kell benne világot megmenteni, Ragnarököt megállítani, vagy hasonló nemes dolgok, csupán kikapcsol pár órára, és hagyja, hogy elvesszek benne – az Aka pedig pont ilyennek ígérkezett. Az előzetes alapján a Stardew Valley és az általam is nagyon szeretett Cozy Grove ugrott be elsőnek. Adott egy világ (jelen esetben több sziget), ahol kedvedre kertészkedhetsz, mászkálhatsz, segíthetsz a helyieknek, és lényegében még harcolnod sem kell. A béke és a szeretet járja körbe a vidéket, és a játék tényleg nem szeretne más tőled, mint hogy érezd jól magad, gondozd a kerted, és barátkozz NPC-kkel, amint a kis vörös pandával portyázol a szigeteken.
Pandacsöki Boborján
Aki történetesen egy háborús veterán. A Nagy Háború (The Great War) túlélője, akit egy szigetre hívnak, hogy ott a többi túlélővel együtt éljen tovább. Megérkezésed után megismerkedhetsz a rendkívül színes és érdekes karakterekkel, és az már itt jól látszik, hogy az Aka meglehetősen szép, rajzfilmszerű látványvilággal büszkélkedhet, amely bizonyos pillanataiban a Studio Ghibli animációs filmjeit idézi. A külső részek is kifejezetten hangulatosak, de nekem az épületek belső terei tetszettek legjobban. A kis vörös panda otthona is egy annyira kellemes, meleg hangulatot árasztó (az angolban erre a legjobb szó a "cozy") placc lett, hogy tényleg a saját otthonomnak érezhettem. Az Aka lényege, hogy fedezd fel szépen a környéket, utazz el a többi szigetre (ezt lehet akár vonattal, de később csónak is rendelkezésre áll), ismerkedj meg újabb és újabb NPC-kkel, segíts nekik, majd a nap végén térj haza, és ugorj be a pihe-puha ágyikódba. Ebben a játékban semmi nem megy időre. Küldetéseket vehetsz fel, de rajtad áll, hogy mikor kezdesz nekik. A kertészkedés viszont hangsúlyos szerepet kap. A földet meg kell művelni, magokat elültetni, azokat locsolgatni, majd a termést leszedni, és elraktározni – némelyik küldetés épp valamilyen termény begyűjtéséhez kapcsolódik.
Ezzel igazából nem is lenne baj, csakhogy az Aka jelenlegi állapotában rendkívül bugos, és olyan érzést kelt, mintha befejezetlen lenne. Például magad jelölheted ki a kis négyzeteket, amiket karaktered felás a kertben (pont, mint a Stardew Valleyban), de nekem többször megesett, hogy egyetlen rész rendre kimaradt, és hiába csapkodott a panda az ásóval, nem tudta felásni azt az egy szakaszt. Néha a párbeszédek feliratai szimplán beragadtak, máskor a tárgylista bugolt be, és nem akart eltűnni, de ez még mind semmi volt ahhoz képest, hogy fáklyát az istennek sem tudtam craftolni, holott minden nyersanyagom megvolt hozzá. Ez különösképp zavaró, hiszen fáklya nélkül bizonyos helyszíneket nem is lehet meglátogatni, szóval nyugodtan rá lehet mondani, hogy ez egy game-breaking bug, ugyanis nem tudod folytatni miatta a sztorit.
A tárgykezelés is kifejezetten macerás, pedig három nagyobb tárolód van (egy a házban, és kettő odakinn), valamint tudsz cuccokat (akár ruhákat is) craftolni, de az inventory használata egyszerűen túl körülményes. Az UI pedig ugyanez: a menük között navigálni egy rémálom, és fogalmam sincs, miért nem lehet például az elvetendő magokat simán ráhúzni a felásott területre, ahelyett, hogy külön menüpontban ki kell választani az ültetést. Kár érte, mert az Aka egy egész kellemes, igazi chill-élmény lehetne, de az említett problémák jelenleg eléggé lehúzzák. A hangulat és a megvalósítás simán elvihetné a hátán, de ráfér még néhány (oké, inkább több) patch, hogy azt lehessen mondani, megéri az árát és a rá áldozott időt.