A Valhalla Hills a Settlers II és a Cultures nyomdokain jár (mindkét cím elkészítésében egyébként vezető szerepet játszott a csapat feje, Thomas Häuser). A játék tehát egy birodalomépítő stratégia, melynek viking főhősei a procedurálisan generált térkép közepén magasodó hegyre szeretnének feljutni, mivel ott egy portál vezet a Valhallába. Addig persze hosszú út vezet, a környezet pedig nem túl barátságos, így sok melónk lesz, mire kiépítünk egy megfelelő termelési láncot, hogy emberkéinket ruhával és élelemmel lássuk el – no meg sörrel, mert anélkül leáll a munka. Vikingjeink amúgy is önálló akarattal bírnak, így stratégiánkat hozzá kell igazítanunk kívánságaikhoz, szükségleteikhez, vágyaikhoz, mert ők bizony hajlamosak a maguk feje után menni. És akkor még nem beszéltünk a kóbor vadállatokról, a rezidens szellemekről és a tenger felől érkező fenyegetésről...
A játékot az Unreal Engine 4 kelti életre, melynek hála nemcsak gusztusos külső, változatos terepek, de látványos nap-éj ciklusok is várnak ránk.