Urban Mysteries
Egyszer majd valakinek meg kell fejtenie, a skandináv
térségben miért ennyire kreatívak az emberek. Nemcsak zenei vagy irodalmi téren
adtak már a finnek, norvégok, svédek és dánok rengeteg mindent a világnak, de
játékiparban sem lehet figyelmen kívül hagyni őket. És most egy újabb csapattal
kell számolnunk. Ez a csapat pedig a ZeitGuyz Developers. 2005 januárjában
alapította Jesper Helgeborg koncepcióművész, Casper Strandbygaard programozó,
és Morten Iversen író, aki nem mellesleg az IO Interactive oszlopos tagja volt
korábban, az ő nevéhez fűződik a Hitman-sorozat és a Freedom Fighters
forgatókönyve, ami azt hiszem, elég jó ajánlólevél így indulásnak... A csapat
jelenleg 25 főt számlál.
A fiúk erősen belehúztak, hiszen egyből lecsaptak
az Unreal 3 motorra, ami a GDC-n bemutatott első, bár nagyon „alfa előtti”
állapotban lévő demó tanúsága alapján is igen jó döntésnek bizonyult. Ehhez már
csak egy jó játék kell - és úgy tűnik, ebben sincs hiba. Az Urban Mysteries
címet viselő cucc egy akció/kaland PC-re és következő generációs konzolra
(ennek mibenléte még nem ismert). Kiinduló helyszínünk egy hatalmas,
képzeletbeli város 2052-ben. Különös keveréke ez a múltnak és jövőnek:
felhőkarcolók, gótikus, viktoriánus házak, az égen zeppelin, melyet vezetni is
tudunk, és az akciókba is bevonhatjuk majd. Hősünk is elég különleges figura:
képes az időutazásra. A múltban harcolva (valami csúf, a jelenig húzódó
összeesküvés szálait bogozgatva) természetesen a jövő (illetve a jelen, attól
függően, honnan nézzük) is megváltozik. Az említett bemutatóanyagban
karakterünk a város 18. századi állapotába repült vissza, ahol egyből
autentikus fegyverekkel vitézkedhetett, például egy muskétával, mellyel
közelharcban is lehet csépelni az ellenséget. Aztán eljött az első morális döntési
pont: egy lángoló épületben bennragadt két ember, ám csak az egyiket mentheted
meg. Miután kiválasztottad a túlélőt és kiráncigáltad a házból, visszarepülsz
2052-be, ahol a szemed láttára (tehát nem előre renderelt moziban, hanem valós
animációban) változik meg a város, döntésed következtében...
Ez így elsőre roppant izgalmasnak hangzik (kicsit felidézi a
persze teljesen más stílusú Day of the Tentacle klasszikus LucasArts kalandot,
ahol szintén a múlt, jelen, jövő hasonló manipulálása volt a megoldás egyik
kulcsa). A srácok egyelőre két kiadási opcióban gondolkodnak: az egyik epizódos
kivitel, ebben az esetben már jövő év végére érkezhet az első felvonás,
illetve, ha megállapodnak egy kiadóval, hagyományos formában, de ekkor csak
2009-ben kerülhet a polcokra a termék.
kapcsolódó játékok
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.