The Golden Horde
A WorldForge Studios lelkes és kedves hölgyekből és urakból
áll, hiszen egyrészt spártai játékuk (nem, ez így gonosz lenne; szóval: spártai
témájú játékuk, az Ancient Wars: Sparta) után nem pihentek babérjaikon, hanem nekiálltak egy új, bár
annak alapjaira épített cucc hegesztésének, ráadásul elmondásuk szerint az
említett RTS visszajelzései alapján alakították ki az új termék
karakterisztikáját, ami, valljuk be, mindenképp pozitív dolog.
A játék címe The Golden Horde, és ebből már a történelmet
ismerők nagyjából képben is vannak (bővebb információkért forduljatok Wiki
barátnőnkhöz). A sztori hátteréül a XII. század elejének Európája szolgál,
annak is középső és keleti fele, no és persze a mongolok (avagy tatárok)
inváziója. Három - fejlődésben, egységek képzésében, építkezésben - teljesen
különböző fajt kapunk:
a nehézvértezetű, ostromgépekkel felszerelt keresztes
lovagokat (egyesült német és skandináv haderő);
a gyors, jól manőverező, karddal harcoló lovas mongolokat
(az ő specialitásuk, hogy bázisuk mozgatható lesz);
és az időjárást, a természet különféle erőit (ki lenne jobb
náluk a farkasüvöltő télben) és ajándékait (erdők, befagyott tavak) kihasználó
oroszokat (az akkori állapotok értelmében ez egy laza kelet-európai szövetség,
nagyjából a mai Oroszország és Ukrajna területéről).
Kiemelt szerep jut a - valódi személyiségeken alapuló - hősöknek, mint amilyen a Szent Teuton
Lovagrend nagymestere, Hermann von Salza, Batu kán, Dzsingisz kán unokája,
illetve Nagy Novgorod fejedelme, Alekszandr Nyevszkij. Ők speciális
képességekkel bírnak, erősítik seregüket, különféle ágon fejleszthetők, és
különféle fegyverekkel szerelhetők fel.
A csatamód is egyedi, hiszen az egyes ütközetek után az
ellenség által elejtett fegyvereket begyűjtheted és átpakolhatod seregednek, de
ugyanez áll a lovakra vagy épp az ostromgépekre is. Mindez azt jelenti, hogy
például a lovagokból is faraghatsz lóhátról íjazókat, vagy épp a ruszki
gyalogosok kezébe adhatsz általuk amúgy nem használt lőport. Az ellenséget egyébként
átcsábíthatod saját oldaladra is, akár arannyal, akár a hit erejével (ez utóbbi
a keresztesek eszköztárában szerepel). Lesznek csapdák is, melyeket többféle
módon is felhasználhatsz, így robbanóanyagokkal vagy tűzzel is gyengítheted az
ellenfél erődítményeit. A taktikában kiemelt jelentőséggel bír az évszakok
változása, a dinamikus időjárás, illetve a terepek adottságai; a tavak,
tengerek mellett folyók, mocsarak, járulnak e stratégiai palettához. A pályák
nagyok lesznek, semleges településekkel gazdagítva, melyek alkalmat adnak a
diplomáciára, hittérítésre, sőt akár a rabszolga-kereskedelemre is.
Ebben a játékmechanizmusban benne rejlik az is, hogy a cucc
nem lineáris lesz, többféle módon viheted végig a játékot, megteheted, hogy
akár jó keresztényekké változtasd a vad mongolokat, és letelepítsd őket az
Adriai-tenger partjára, vagy 300 évvel megelőzve a históriát, létrehozd az
egységes orosz birodalmat. A három nép három teljes kampányt jelent, plusz
kapunk mellé pár különálló szcénát is, melyben a kor híres történelmi csatáit
játszhatjuk le újra. Természetesen lesz többjátékos mód is, mind helyi hálón,
mind interneten küzdhetünk majd egymással.
A játék megjelenítéséről a Spartában már megismert AWE motor
gondoskodik, mely készítői reklámszövege szerint igazi következő generációs
erőmű, ismeri a varázsszavakat (bump mapping és társai), no és valós idejű,
reális fizikával bír, például egy erdőtűzben odaveszhet a sereg, és a leomló
várfal maga alá temetheti az ostromgépeket, de ezt majd úgyis az éles teszt
fogja igazolni.
Nos, egyelőre ennyit tudunk. A kiadó a moszkvai Play Ten
Interactive, akik eddig főleg konzolra toltak ki címeket, most szeretnének a
Games for Windows kezdeményezésbe belefolyni, mindez azt sugallja, hogy a
Golden Horde is e család része lesz.
áll, hiszen egyrészt spártai játékuk (nem, ez így gonosz lenne; szóval: spártai
témájú játékuk, az Ancient Wars: Sparta) után nem pihentek babérjaikon, hanem nekiálltak egy új, bár
annak alapjaira épített cucc hegesztésének, ráadásul elmondásuk szerint az
említett RTS visszajelzései alapján alakították ki az új termék
karakterisztikáját, ami, valljuk be, mindenképp pozitív dolog.
A játék címe The Golden Horde, és ebből már a történelmet
ismerők nagyjából képben is vannak (bővebb információkért forduljatok Wiki
barátnőnkhöz). A sztori hátteréül a XII. század elejének Európája szolgál,
annak is középső és keleti fele, no és persze a mongolok (avagy tatárok)
inváziója. Három - fejlődésben, egységek képzésében, építkezésben - teljesen
különböző fajt kapunk:
a nehézvértezetű, ostromgépekkel felszerelt keresztes
lovagokat (egyesült német és skandináv haderő);
a gyors, jól manőverező, karddal harcoló lovas mongolokat
(az ő specialitásuk, hogy bázisuk mozgatható lesz);
és az időjárást, a természet különféle erőit (ki lenne jobb
náluk a farkasüvöltő télben) és ajándékait (erdők, befagyott tavak) kihasználó
oroszokat (az akkori állapotok értelmében ez egy laza kelet-európai szövetség,
nagyjából a mai Oroszország és Ukrajna területéről).
Kiemelt szerep jut a - valódi személyiségeken alapuló - hősöknek, mint amilyen a Szent Teuton
Lovagrend nagymestere, Hermann von Salza, Batu kán, Dzsingisz kán unokája,
illetve Nagy Novgorod fejedelme, Alekszandr Nyevszkij. Ők speciális
képességekkel bírnak, erősítik seregüket, különféle ágon fejleszthetők, és
különféle fegyverekkel szerelhetők fel.
A csatamód is egyedi, hiszen az egyes ütközetek után az
ellenség által elejtett fegyvereket begyűjtheted és átpakolhatod seregednek, de
ugyanez áll a lovakra vagy épp az ostromgépekre is. Mindez azt jelenti, hogy
például a lovagokból is faraghatsz lóhátról íjazókat, vagy épp a ruszki
gyalogosok kezébe adhatsz általuk amúgy nem használt lőport. Az ellenséget egyébként
átcsábíthatod saját oldaladra is, akár arannyal, akár a hit erejével (ez utóbbi
a keresztesek eszköztárában szerepel). Lesznek csapdák is, melyeket többféle
módon is felhasználhatsz, így robbanóanyagokkal vagy tűzzel is gyengítheted az
ellenfél erődítményeit. A taktikában kiemelt jelentőséggel bír az évszakok
változása, a dinamikus időjárás, illetve a terepek adottságai; a tavak,
tengerek mellett folyók, mocsarak, járulnak e stratégiai palettához. A pályák
nagyok lesznek, semleges településekkel gazdagítva, melyek alkalmat adnak a
diplomáciára, hittérítésre, sőt akár a rabszolga-kereskedelemre is.
Ebben a játékmechanizmusban benne rejlik az is, hogy a cucc
nem lineáris lesz, többféle módon viheted végig a játékot, megteheted, hogy
akár jó keresztényekké változtasd a vad mongolokat, és letelepítsd őket az
Adriai-tenger partjára, vagy 300 évvel megelőzve a históriát, létrehozd az
egységes orosz birodalmat. A három nép három teljes kampányt jelent, plusz
kapunk mellé pár különálló szcénát is, melyben a kor híres történelmi csatáit
játszhatjuk le újra. Természetesen lesz többjátékos mód is, mind helyi hálón,
mind interneten küzdhetünk majd egymással.
A játék megjelenítéséről a Spartában már megismert AWE motor
gondoskodik, mely készítői reklámszövege szerint igazi következő generációs
erőmű, ismeri a varázsszavakat (bump mapping és társai), no és valós idejű,
reális fizikával bír, például egy erdőtűzben odaveszhet a sereg, és a leomló
várfal maga alá temetheti az ostromgépeket, de ezt majd úgyis az éles teszt
fogja igazolni.
Nos, egyelőre ennyit tudunk. A kiadó a moszkvai Play Ten
Interactive, akik eddig főleg konzolra toltak ki címeket, most szeretnének a
Games for Windows kezdeményezésbe belefolyni, mindez azt sugallja, hogy a
Golden Horde is e család része lesz.
kapcsolódó játékok
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.