A Pro Evolution Soccer 2015 a Metal Gear Solid 5-öt is hajtó FOX Engine-nel operál, ami sokkal fejlettebb, mint bármelyik eddigi PES-es motor volt. A Kojima Productions által kifejlesztett grafikusmotor flexibilitásának köszönhetően a Pro Evolution Soccer 2015 minden eddigi résznél jobban nézhet ki, és természetesen a fizikai szimuláció is nagyot szökken a valóság irányába. A játékmenet változtatásai is elsősorban a technológiai előnyök köré összpontosulnak: jobb mesterséges intelligenciát, okosabb passzerdszert, érzékenyebb irányítást és kidolgozott online játéklehetőségeket kapunk.
A Pro Evolution Soccer 2015 a sorozat történelme miatt sajnos kicsit hátrányosabb helyzetből indul, mint a FIFA 15 (azaz az egyetlen említésre érdemes konkurense), ugyanis az EA a Konaminál többet és hamarabb tud fizetni a hivatalos licencekért, ennél fogva pedig a széria állandóan a nagykutya FIFA mögött kullog, ha naprakész adatokról van szó.
Ezért aztán a Konami inkább abban próbál kiemelkedőt nyújtani, amiben a FIFA meg sem kísérel: könnyed, arcade-es, gyors, de még mindig a valósághoz közel állónak mondható játékmenetet teremt a PES-ben. A fizika, mint írtuk fentebb, realisztikus, de a meccsek gyors tempót diktálnak, és olyan az egész játék, mintha egy tévéközvetítésekből összeollózott „best of” válogatást néznénk. Hogy ez jó-e vagy sem, mintenki maga döntse el; az biztos, hogy a FIFA-nál hamarabb megtanulja élvezni az ember.
A jogok terén a Pro Evolution Soccer 2015 is hadilábon áll, igaz, számtalan olyan regionális kupa kapott helyet a programban, amik a FIFA-ba ilyen-olyan okból kifolyólag nem férnek bele. Ráadásul a PES 2015 az egyetlen játék a 2014-es piacon, amiben hivatalos Bajnokok Ligája játékmód szerepel – ez európai gamerként nagyon vonzóvá teszi a játékot.