Az alapot jelentő történet szerint a Föld lakosságának nagy részét egy globális katasztrófa elpusztította, akik pedig életben maradtak, azok egyszerűen csak próbálnak túlélni a romokban heverő városok veszélyes utcáin -- a túlélés azonban nem könnyű: azon túl, hogy az emberek egymásra vadásznak értékes készletek reményében, még a Nether néven emlegetett mutáns szörnyektől is tartani kell. Ezek első ránézésre lomha csúnyaságok, de ha a fülüket megüti egy éles hang, azonnal megvadulnak, s megállás nélkül üldözni kezdik a hang forrását, a hajsza során pedig teleportálni is képesek, így szinte lehetetlen lerázni egy ilyet, ha pedig többet támadnak, gyakorlatilag búcsút inthetünk az irhánknak.
Az ilyen ellenfelekkel szemben tehát érdemes szövetségeket kötni, hiszen mindannyiunk életét megkönnyítheti, ha összedolgozunk. A fejlesztők ígérete szerint hatékony csapatmunkával irodák foglalhatóak el, sőt ha nagyon ügyesek vagyunk, teljes épületeket vonhatunk az irányításunk alá, ahol aztán biztonságban meghúzódhatunk a mutánsok és a többi játékosok elől. A csapatok kialakítását segíti az, hogy a Nether beépítve tartalmaz hangkommunikációt.
A Nether 64 fő számára biztosít játéklehetőséget, s akárcsak a DayZ-ben, a karakterünk állandó, vagyis ha kilépünk egy szerverről, majd csatlakozunk egy másikhoz, ott és úgy találunk az emberkénkre, ahogy hagytuk, ám ellentétben az Arma 2 moddal itt, ha elhalálozik a karakterünk csak a fegyvereit és felszereléseit veszti el -- persze egy hardcore dedikált szerveren már óvatosabbnak kell lennünk, ott ugyanis egy rossz mozdulat és örökre búcsút inthetünk az avatarunknak.