Loki: Heroes of Mythology
Klasszkus hack 'n' slash játék, jó pár érdekességgel. Az első az alapfelütés, ugyanis ez úgy szól, hogy
Ozirisz legyőzte Széthet, holott ugyebár a mitológiában épp fordítva van,
Széth, az idegen országok és a gonoszság megtestesítője volt az, aki megölte
bátyját. No de, a sztori kedvéért mindent, ugyanis így lesz izgalmas: Széth
évezredekig fekszik sírjában, mígnem egy nap feltámad, és elhatározza, bosszút
áll az egész világon. Nagy szerencséjére felfedezi a módot, hogy az eleddig
egymástól elszigetelten létező négy világ mitológiái között amolyan tér és idő
vándoraként közlekedjen, és maga mellé állítsa a vele szimpatizáló
istenségeket. Kiválasztott hősöd saját hazájából indul, és miután ott legyőzte
a főgonosz kollégáit, rajtad áll, merre indul tovább, azaz szabadon
választhatod meg a fő küldetések sorrendjét. Az egész végén persze, kellően
feltápolva, szembe kell nézned a rettentő Széthtel is.
Persze nemcsak istenek és félistenek között kell rendet
vágnunk, hanem mindenféle mitikus, no meg a műfaj miatt kissé sablonos szörnyek
között is: csontvázak, óriáspókok, kentaurok, múmiák, hárpiák, vadállatok, no és
kisebb főellenségek, mint Medúza, vagy Fáfnir (a skandináv mitológia kincset
őrző sárkánya) és Fenrir (szintén az északiak gigantikus farkasa, melyet a
játéknak címet adó Loki isten nemzett). Ez utóbbi kettő kivételével tiszta
Titan Quest, no de mint ott, itt is helye van ezeknek... Az ellenségeknek
persze meglesz a maguk gyenge pontja, melyek megtalálása és kihasználása lesz a
siker egyik záloga.
Megnyugtató a másik kötelező játékelem, a cuccok kérdése is,
hiszen több ezer holmit lehet összekaparni és megvásárolni, ezek között 500
egyedi felszerelés is megtalálható lesz, például Tór isten híres harci
kalapácsa, a Mjöllnir, vagy Achilles páncélzata. Minden vért és fegyver a
kovácsoknál fejleszthető lesz úgy technikai, mint mágikus téren, ami ismét
csak elvárt dolog a műfajban.
A négy világ híres történelmi és mitológiai
eseményeinek is részesei leszünk, így ott lehetünk Trója ostrománál, a
Ragnaröknél (a skandináv mitológiában a világvége, az istenek pusztulása), és -
itt a másik meglepő fordulat, melynél eléggé nagyot néztem - a spanyol
konkvisztádorok közép-amerikai hódításánál (ez ugye elég nagy időintervallum). Ennek megfelelően találkozhatunk
aztán legendás karakterekkel is, beleértve Achillest, Akhénaton fáraót, no meg
Hernán Cortést is.
Még valami, mégpedig örömteli tény: a pályákat a Diablóhoz
hasonlóan a motor véletlenszerűen generálja, ami ugye erősen javítja az
újrajátszhatóságot, nem beszélve arról, hogy ugyebár négy hőst (norvég barbár
harcos, görög katona, egyiptomi varázsló és azték sámán) indíthatunk útnak négy
világból, saját segítő istene pártfogásával (ráadásul itt is három lehetséges
közül választhatunk, ami ismét megsokszorozza a variációk számát), plusz kapunk
multit is, két játékmóddal (kooperatív móka és PvP arénaharcot)...
Ozirisz legyőzte Széthet, holott ugyebár a mitológiában épp fordítva van,
Széth, az idegen országok és a gonoszság megtestesítője volt az, aki megölte
bátyját. No de, a sztori kedvéért mindent, ugyanis így lesz izgalmas: Széth
évezredekig fekszik sírjában, mígnem egy nap feltámad, és elhatározza, bosszút
áll az egész világon. Nagy szerencséjére felfedezi a módot, hogy az eleddig
egymástól elszigetelten létező négy világ mitológiái között amolyan tér és idő
vándoraként közlekedjen, és maga mellé állítsa a vele szimpatizáló
istenségeket. Kiválasztott hősöd saját hazájából indul, és miután ott legyőzte
a főgonosz kollégáit, rajtad áll, merre indul tovább, azaz szabadon
választhatod meg a fő küldetések sorrendjét. Az egész végén persze, kellően
feltápolva, szembe kell nézned a rettentő Széthtel is.
Persze nemcsak istenek és félistenek között kell rendet
vágnunk, hanem mindenféle mitikus, no meg a műfaj miatt kissé sablonos szörnyek
között is: csontvázak, óriáspókok, kentaurok, múmiák, hárpiák, vadállatok, no és
kisebb főellenségek, mint Medúza, vagy Fáfnir (a skandináv mitológia kincset
őrző sárkánya) és Fenrir (szintén az északiak gigantikus farkasa, melyet a
játéknak címet adó Loki isten nemzett). Ez utóbbi kettő kivételével tiszta
Titan Quest, no de mint ott, itt is helye van ezeknek... Az ellenségeknek
persze meglesz a maguk gyenge pontja, melyek megtalálása és kihasználása lesz a
siker egyik záloga.
Megnyugtató a másik kötelező játékelem, a cuccok kérdése is,
hiszen több ezer holmit lehet összekaparni és megvásárolni, ezek között 500
egyedi felszerelés is megtalálható lesz, például Tór isten híres harci
kalapácsa, a Mjöllnir, vagy Achilles páncélzata. Minden vért és fegyver a
kovácsoknál fejleszthető lesz úgy technikai, mint mágikus téren, ami ismét
csak elvárt dolog a műfajban.
A négy világ híres történelmi és mitológiai
eseményeinek is részesei leszünk, így ott lehetünk Trója ostrománál, a
Ragnaröknél (a skandináv mitológiában a világvége, az istenek pusztulása), és -
itt a másik meglepő fordulat, melynél eléggé nagyot néztem - a spanyol
konkvisztádorok közép-amerikai hódításánál (ez ugye elég nagy időintervallum). Ennek megfelelően találkozhatunk
aztán legendás karakterekkel is, beleértve Achillest, Akhénaton fáraót, no meg
Hernán Cortést is.
Még valami, mégpedig örömteli tény: a pályákat a Diablóhoz
hasonlóan a motor véletlenszerűen generálja, ami ugye erősen javítja az
újrajátszhatóságot, nem beszélve arról, hogy ugyebár négy hőst (norvég barbár
harcos, görög katona, egyiptomi varázsló és azték sámán) indíthatunk útnak négy
világból, saját segítő istene pártfogásával (ráadásul itt is három lehetséges
közül választhatunk, ami ismét megsokszorozza a variációk számát), plusz kapunk
multit is, két játékmóddal (kooperatív móka és PvP arénaharcot)...
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.