A tisztítótűz mellesleg el is kél, ugyanis a várost teljesen ellepték az élőhalottak, akik ezúttal már nem puszta játékszerek, hanem igazi ellenfelek; ameddig az előző játékokban az új, házilag barkácsolt fegyvereink tesztalanyai voltak a csoszogó hullák, addig itt már igazi veszélyforrást jelentenek.
A Capcom Vancouver ezúttal egy komolyabb, földhözragadtabb megközelítést választott, ahol kézzelfoghatóbb a túlélésért vívott harc nehézsége. A zombik már nem csak lézengenek, hanem ilyen-olyan hangokkal kommunikálnak egymással, s egy horda mentalitásával támadnak, igyekezve minél hatékonyabban körülvenni minket, aztán a földre teríteni. Ezen felül az ellenfeleinknek már van súlya, így már következményekkel jár, ha egy kocsival beléjük hajtunk. Természetesen azért nem komolyodott meg teljesen a fejlesztőcsapat, s nem a barna különböző árnyalataiban pompázó, letargikus játékot kapunk a Dead Rising 3 képében. Bizonyos helyszíneken vibráló képi világban lesz részünk, s a bolondozásra is jut majd idő, csak éppen ez most egy kicsit a háttérbe szorult.
Az eredetileg Xbox One konzolra szánt folytatás már-már magától értetődő módon használja a SmartGlass technológiát, ami opcionális mivoltából fakadóan nem kötelező, de jó használt lehet venni, hiszen ezen böngészhetjük végig a térképet, a kooperatív partnereink, ha úgy adódik, ezen hívhatnak be légi támadást, illetve a SmartGlass használata exkluzív missziókat nyit meg. Továbbá a Kinect is becsatlakozik a mókába, ám attól nem kell tartani, hogy a kezünket lóbálva kellene irányítani a programot, csupán arról van szó, hogy a kamera rögzíti, ha elrántjuk a kontrollert, s ezt a játékon belül egy alapos maflásként hajtja végre, illetve, ha kiáltunk, magunkra vonhatjuk a horda figyelmét.