Az Alien: Isolation 15 évvel az Alien, azaz a több mint harminc éve készült Nyolcadik utas: a Halál történései után játszódik: Ellen Ripley magatehetetlenül sodródik a világűrben, lánya, Amanda pedig igyekszik a nyomára bukkanni, hogy kiderítse, mi történt szeretett édesanyjával a Nostromo fedélzetén. Amanda a Sevastopol nevű űrállomásra látogat, ahol a Nostromo fekete dobozát keresi – amit azonban talál, az minden képzeletét felülmúlja.
Az Alien: Isolation egy belsőnézetes horror-kalandjáték, amiben a magányosan bolyongó Amandát irányítva kell életben maradnunk, miközben a Sevastopol fedélzetén egy idegen – vagy ahogy hivatalosan nevezik, xenomorf – liheg a nyakunkban. A lénynek nincsenek társai, egymaga próbál darabokra tépni bennünket, ebben pedig egy olyan mesterséges intelligencia segíti, ami szaglás és hallás alapján tájékozódik. Bármerre is menjen Amanda tehát, az idegen előbb-utóbb a nyomába szegődik, macska-egér játékká változtatva az Alien: Isolationt.
A Alien: Isolation grafikájáért egy belső fejlesztésű motor felelős, melyet PC-n túl kurrens- és előző generációs konzolokra egyaránt optimalizált a Creative Assembly. A játék vizuális stílusa a realisztikusság felé hajlik, a beleélést pedig az is segíti, hogy nincs HUD, azaz semmilyen tájékoztatást nem kapunk Amandáról, amit egyébként ő maga ne szerezhetne meg valahogy.