Pár napja az Epic azzal borzolta a kedélyeket, hogy az elméletileg nextgen konzolnak minősülő Wii U szerintük képtelen futtatni az Unreal Engine 4.0-t. A Nintendo-rajongók fel voltak háborodva, az Engadget pedig utánajárt a GDC-n elhangzottaknak. Utolérték Mark Reint, aki segített tiszta vizet önteni a pohárba.

"Ha valakik egy Wii U-s játékot akarnak leszállítani Unreal Engine 4-gyel, megtehetik. Ha Xbox 360-ra akarnak Unreal Engine 4-es játékot írni, azt is megtehetik. A motorunk rendkívül rugalmas."

Rein tehát tulajdonképpen cáfolta, hogy az Epic technológiája ne tudna együttműködni bármilyen hardverrel. Ugyanakkor hozzátette, hogy a játékok minősége már a fejlesztők felelőssége, azaz, ha gyenge alkatrészekből épített konzolokon dolgozik az UE 4.0, akkor nyilván nem fog úgy kinézni, mint az alant látható, GDC-n levetített, PC-s techdemó. Az Epic a jelenlegi gépekre és a Wii U-ra is az Unreal Engine 3.5-öt javasolja, mely szintén lenyűgözően tud kinézni.