Az Epic nemrég mutatta be az Unreal Engine 4.0 PC-s technológiai demóját, melyet a GDC-n vetítettek le az izgatott közönségnek. Persze most, hogy jönnek a netxgen konzolok, mindenkit érdekel, mit tud majd a motor egy fix hardveren. Nos, az E3-on már levetített, fantasy jellegű demót most újra megmutatta az Epic, ám ezúttal valós időben, PlayStation 4-en futtatva.
A PS4-ről a GDC-n kiderült többek között, hogy a 18 grafikus CU valójában inkább 14+4, mert az utolsó, kiemelt blokk a párhuzamos szálak (például a geometria kalkulálása) alól igyekszik tehermentesíteni a Jaguar-magokkal teletömött, kétszer négymagos processzort. Ez nagy vonalakban annyit tesz, hogy bár a PS4 csodálatos grafikai képességekkel bír, a játékok programozás terén is profitálhatnak belőle, hisz a főegység csak olyan dolgokért felel, mint mondjuk az MI. Az Unreal Engine 4.0-nak muszáj jól kinéznie tehát, és az alant látható videó tanúséga szerint az Epic már most remekül ért a Sony konzoljának kódolásához. Bár ez a hír elsősorban a PlayStation-rajongóknak szólt, azért a PC-seknek is érdemes megnézni, milyen a demó a gépen -- ha másért nem, hát azért, hogy összevessék az eredeti, tavalyi E3-on látott, PC-s verzióval.