Az Epic megígérte és az Epic betartotta: az E3 utolsó napján leleplezték a következő generációs konzolokra és csúcsvideokártyákra optimalizált Unreal Engine 4-et. Bár a nemrég debütált képek alapján sejthettük, hogy valami nagy dolog készül, az új engine egy lapáttal rátett minden elvárásunkra -- talán csak a Square Enix nextgen Final Fantasy-motorja kelhet versenyre vele, igaz, az annyira, hogy ha pisztolyt szorítanának a fejemhez sem tudnám eldönteni, melyik néz ki jobban.
Az első videón a bemutatkozó screenshotok halállovagja látható három percen át. Impresszív bemutatkozás, a lényeg azonban csak ez után jön egy tízperces prezentáció képében, melyben megismerhetjük az UE4 editorjának képességeit. Az Epic ugyanazt csinálta, amit a Crytek, csak épp sokkal fejlettebb technológiával: az összes pályaelem valós időben variálható a szerkesztőben, akár egyszerre több platformon is, így a fejlesztési metódus a hihetetlen részletgazdaság ellenére is gyorsulhat egy keveset. A motor továbbá annyi grafikai lehetőséget támogat, hogy felsorolni is fájna, meg különben is, a képsorok ezer szóval is felérnek.
Halállovag techdemó
Az új editor bemutatása
Az első videón a bemutatkozó screenshotok halállovagja látható három percen át. Impresszív bemutatkozás, a lényeg azonban csak ez után jön egy tízperces prezentáció képében, melyben megismerhetjük az UE4 editorjának képességeit. Az Epic ugyanazt csinálta, amit a Crytek, csak épp sokkal fejlettebb technológiával: az összes pályaelem valós időben variálható a szerkesztőben, akár egyszerre több platformon is, így a fejlesztési metódus a hihetetlen részletgazdaság ellenére is gyorsulhat egy keveset. A motor továbbá annyi grafikai lehetőséget támogat, hogy felsorolni is fájna, meg különben is, a képsorok ezer szóval is felérnek.
Halállovag techdemó
Az új editor bemutatása
Emlékszem, mikor a PS3 még csak közeledett, még csak promózták, olyat ígértek sokszor, hogy új játékélmény vár ránk, amit az eddigi gépek gyengesége miatt nem lehetett megvalósítani.
De a játékok maradtak ugyanolyanok, a műfajok maradtak, nem bővültek. Kreatívabb játékok kellenének már. Olyanok amilyeneket még nem láttunk. Szerintem...
Innen lehet szedni a majd 1GB-os verziót belőle! (Aki igazi full HD-ba akarja megnézni, nem holmi átkonvertált youtube-os valamin...)
http://www.shacknews.com/file/31991/unreal-engine-4-e3-2012-elemental-demo-trailer
Mellesleg vicces, hogy a Frostbyte 2-t hozzátok fel példaként, amiből eddig csak egy jól kinéző játékot láttunk, az új Medal of Honor speciel kifejezetten átlagosan fest.
Azért kíváncsiságból megnéztem azt a bizonyos Samaritan videót is... és el kell mondjam, az sem semmi, amit ott műveltek az engine-el, viszont onnan hiányoltam az olyasfajta videót, mint itt a második, mert nekem az a vidi, és itt az első vidi is olyan, mintha azért belenyúltak volna, hogy még szépítsék, rendereljék, hogy még áll-leejtőbb legyen.
Amúgy ha UE4-nél úgy vesszük, ez "csak" az alap, ezt még bőven tudják fejleszteni.
A Frostbite 2 sehol sincs ehhez. A CryEngine pláne. Azt sem ártana megjegyezni, hogy a motorok bemutatásakor általában nem csak az a cél, hogy a közönséget meggyőzzék. Az csak egy mellékes dolog. Átlagjátékosnak a mindenféle szakszavak, meg high-tech editorok úgysem mondanak semmit. Pedig ott a lényeg. Szerintem a 2. videó sokkal nagyobb jelentőségű. Az az eszköz valami fantasztikus, eddig sosem látott távlatokba repíti a fejlesztést. Bámulatos, amit létrehoztak.
Mellesleg szerintem az Unreal 3 bemutatásakor sem az első U3-as játék volt a legszebb...
Abban azért nem lennék biztos, hogy a kis XBOX360-ad képes lenne erre. A PS3 is csak visítva. Lesz ez a motor még ezerszer szebb.
Ráadásul minden game unreal tech-et fog használni éppen ezért még jobban kell gyúrni!