Will Wright állítása szerint új cége, a Syntertainment három területet vizsgál: a kreativitást, a közösséget és a „valóságra épülő játékokat”. Ahogy ő fogalmazott, „ez az út a nagyobb közönség felé”.

Wright amúgy is híres arról, hogy szereti a való életet átültetni a játékba, hiszen a The Simsszel voltaképpen megteremtette az életszimulátor műfajt (apropó: nyakunkon a The Sims 4). Emellett az őrült megoldások sem állnak távol tőle, elég csak a 2008-as, multi műfajú Spore-ra gondolnunk. Elmondása szerint a Syntertainmentnél arra keresik a választ, hogyan tudnák a játékosok élete, élettere köré felépíteni a játékot. Ahelyett, hogy valami fantáziavilágot teremtenének, inkább olyasmit szeretnének, ami keresztezi a valóságot a virtuális világgal, ugyanakkor új perspektívát is ad.

A Maxis társalapítója szerint ezekben az időkben sokkal izgalmasabb játékfejlesztőnek lenni, mint korábban, előtérbe kerültek a „valóban furcsa, király kísérleti cuccok, és néhány nagy tervező még csak most kap lehetőséget.” Emellett fontosnak tartja az agy megértését, hogy a legjobb módon használhassuk ki a képzelőerőt, ez viszont nehéz feladat, mert „az emberi agyhoz nincsen kézikönyvünk”.

Will Wright