Bizonyára minden The Sims rajongónak vannak érdekes élményei és tapasztalatai a Simlish nyelven hablatyoló pixelhalmazok viselkedésével kapcsolatban, az általunk rendezett szappanopera szereplői ugyanis hajlamosak figyelmen kívül hagyni a logikát és az alapvető szükségletek kielégítését – különösen a nemrégiben újra elérhetővé vált első és második részben, amikben kis túlzással egymásnak adták a kilincset a szürreális jelenetek. A The Sims 25. születésnapjának köszönhetően most megtudhattuk, hogy eredetileg sokkalta okosabbak voltak a játékban szereplő karakterek, ám emiatt lényegében nem is lett volna szükség a felhasználóra, a Maxis ezért kénytelen volt lebutítani a őket.

Erről maga a legendás életszimulátor tervezője, Will Wright értekezett a The New York Times-nak adott interjúban, melynek keretében elárulta, hogy a háza leégése (aki esetleg nem tudná, az 1991-es oaklandi tűzvész során Wright mindenét elveszítette) után elég sokat foglalatoskodott a tragédiát túlélő hangyák megfigyelésével – bár ezek a rovarok már a katasztrófa előtt is foglalkoztatták az alkotót, hiszen 1991-ben látott napvilágot a SimAnt nevet viselő szimulátor. 

„Na de mi az összefüggés?” – kérdezhetné a nyájas olvasó, a válasz pedig a mesterséges intelligenciában rejlik, a The Sims ugyanis első körben a SimAnthez hasonló MI-t kapott, ami azt eredményezte, hogy simek a szükségleteikhez kapcsolódó berendezési tárgyakkal (éhség-hűtő, fáradtság-ágy, satöbbi) törődtek, ez pedig annyira automatizálttá tette a játékmenetet, hogy igazából nem is volt szükség magára a gép előtt görnyedő emberre. „Szinte minden, amit a játékos csinált, rosszabb volt, mint a robotpilóta üzemmód” – fogalmazott Will Wright. Ennek köszönhetjük tehát, hogy virtuális családunk tagjai sokszor teljesen szembemennek a józan ésszel – persze ez még mindig jobb, mintha egy nélkülünk is olajozottan működő teleregényt kellene néznünk, nemde?

A borítóképek forrása: Electronic Arts, BeyondSims