A Ruanok, eme nemes állatok a kihalás szélére kerültek, hála az orvvadászoknak, na meg annak, hogy a bolygó lakói sem törik össze magukat a védelemükért. Merthogy ezek az állatok hajlamosak a termést lelegelni, szóval, bár a helyiek sem akarják őket kihalva látni, de azért nem is szaladnak a megmentésükre. Na, szerény kis csapatunkkal itt jövünk mi a képbe, merthogy feladatunk megvédeni a Ruanokat a legújabb sorscsapástól, ami a bolygón kívülről érkezik. Senki sem tudja, mi a célja, de az biztos, hogy ez a fenyegetés minden korábbi veszélyen túlmutat.
Idegen természet
A We Are The Caretakers alkotói le sem tagadhatnák, hogy olyan játékok inspirálták őket, mint a Darkest Dungeon, az Ogre Battle és az XCOM. Mi egy csapatnyi, azaz több csapatnyi maszkos idegent kommandírozhatunk szerte a játéktéren. Hogy hány bevethető „emberünk” van, az főleg a forrásainktól függ. Szóval nem lehet egy kisebb hadsereget hadba küldeni, de azért attól sem kell tartani, hogy szűkösen leszünk az állománnyal.
Az egységeket a főtérképen valós időben irányíthatjuk, a cél pedig a játéktér minden zegzugának felfedezése. Így tehetünk szert a már említett forrásokra, de beszélhetünk és szövetségre léphetünk a helyiekkel, vagy éppen harcba szálhatunk az orvvadászokkal. A legtöbb tevékenység némi időt vesz igénybe, ezt egy kis számláló mutatja.
Az összecsapások ezzel szemben körökre osztva futnak, azaz minden egyes karakter a maga idejében akciózhat. Egy-egy ilyen összecsapásban 1-6 karakter vesz részt mindkét oldalon, és addig ütik-verik-lövik egymást, amíg az egyik félnél mindenki HP-ja 0-ra nem zuhan. Azonban a győzelem ebben a programban nem feltétlen jelenti az ellenfél halálát. Ha az ellenség életereje vagy az akaratereje (mindkettőt külön csík jelzi) elfogy, lehetőséget kapunk arra, hogy szimplán megszabaduljunk tőle. A lehetőségek minden karakter esetében mások, így van, akit fogságba ejthetünk vagy megfoszthatunk cuccaitól, de olyan is akad, akit beszervezhetünk csapatunkba.
Ha éppen nem küldetést teljesítünk, csatázunk vagy a térképet fedezzük fel, akkor csapatainkat kell gondoznunk. Gyógyíthatjuk és fejleszthetjük embereinket, átvezényelhetjük őket másik teambe, felvehetünk új harcosokat, de elrendelhetünk technikai kutatásokat is, és persze eldönthetjük, hogy mi legyen a hadifoglyokkal.
A játék közben kutatási pontokat szerezhetünk, ezeket szintén az üresjáratok alatt költhetjük el egy háromágú fejlődési fán szétosztva. Bár itt azért még nem ártana egy kis kiegyensúlyozottság, mert alapvetően mindhárom ág passzív bónuszokat ad, mint például több élet vagy jobb páncél. Ráadásul túl nagy előnyt sem biztosítanak.
Érdemes lesz rá odafigyelni
A We Are The Caretakers egyelőre nem váltja meg a világot, de az XCOM stílusú játékok rajongóinak érdemes lehet már most egy pillantást vetni rá. Bár tény, hogy magán az XCOM-on edződötteket nem fogja megizzasztani – legalábbis egyelőre nem különösebben nehéz a játék –, de így is képes lekötni az embert. Néhány hónapnyi fejlesztés után pedig egy egészen egyedi látványvilágú, főleg afrikai jegyeket magán viselő taktikai RPG-vel gazdagodhatunk.