Az Among Ust valószínűleg senkinek sem kell bemutatni: az Innersloth alkotása még tavaly nyáron, két évvel az eredeti megjelenése után robbant be a köztudatba, és igazából a mai napig egy roppant népszerű partijáték, amiben gond nélkül lemészárolhatjuk azokat a barátainkat, akiket a járványhelyzet miatt már hónapok óta nem láttunk élőben. Első pillantásra a First Class Trouble is pontosan ezt a gyilkosos formulát képviseli, azonban ne aggódjunk: a korai hozzáférésű verzióban szerzett tapasztalataink alapján az Invisible Walls játéka nemcsak egy egyszerű Among Us-klón.
Katasztrófa luxus kivitelben
A First Class Trouble története szerint a messzi jövőbe járunk, egy minden földi jóval felszerelt luxus űrhajó fedélzetén. Utazásunk azonban egész pontosan a játék nulladik másodpercében fordul rémálomba, a hajót irányító mesterséges intelligencia ugyanis öntudatra ébred, és nekünk kell lekapcsolni, mielőtt minden egyes rendszer felett magához ragadná a hatalmat. Mindez azonban egyáltalán nem lesz egyszerű, a vendégek között ugyanis embernek álcázott androidok is bujkálnak, akiknek az egyetlen feladatuk az utasok levadászása, mielőtt azok elérnék az MI központját.
És igazából ez az első nagyobb különbség a First Class Trouble és az Among Us között: előbbinek effektíve van története, amit a fejlesztők igyekeztek ki is használni. A helyszínekből itt például tényleg süt egyfajta retrofuturisztikus luxus (maga az űrhajó a 2017-es Prey űrállomására emlékeztet), és úgy alapvetően a játék minden egyes porcikáján érződik, hogy ezt nem egy háromfős csapat rakta össze, emiatt pedig a hangulatra és a látványra egyáltalán nem lehet panasz.
A légzsilip, mint végső érv
Ami magát a játékmenetet illeti, itt olyan forradalmi megoldásokra nem kell számítanunk. Minden meccs során maximum hét játékos láthat neki a gonosz MI leállításának, ahhoz pedig, hogy sikerrel járjunk, különféle helyszíneken kell keresztülverekedni magunkat. Itt ugyanis egy nagy pálya helyett több kisebb szektort kapunk, melyek között liftekkel közlekedhetünk, amennyiben megtaláljuk hozzájuk a megfelelő kulcskártyákat.
És bár ez a megoldás elsőre kicsit problémásnak tűnhet, ugyanis a szűkebb pályák miatt nehéz diszkréten félrevonulni és pezsgősüveggel fejbe verni társainkat, ahogy közelítünk az MI irányítóterme felé, úgy nőnek a bejárható területek is, így androidként bőven lesz alkalmunk végezni az utasokkal. Ha pedig már itt tartunk, muszáj megemlíteni, hogy a gyilkosságok kicsit összetettebbek, mint az Among Usban, avagy a First Class Trouble-ben nincs dedikált Kill gomb, helyette a környezetet kell használnunk, akár úgy, hogy leütjük áldozatunkat egy elől hagyott pezsgősüveggel, akár úgy, hogy egy légzsilipen át kilökjük az űrbe.
Az is jópofa megoldás továbbá, hogy az egyes szinteken szétszórva feljegyzéseket találhatunk, melyek mindenféle érdekességeket árulhatnak el játékostársainkról. Azt persze nem tudhatjuk meg belőlük, hogy konkrétan ki az android, olyasmiket azonban elárulhatnak, hogy például két játékos ugyanahhoz a frakcióhoz tartozik, ami egy idő után nagyban hozzájárulhat az áruló vagy árulók leleplezéséhez.
Mindezek miatt pedig a First Class Trouble játékmenete kicsit lassabbnak és taktikusabbnak érződik az Among Ushoz képest. Persze félreértés ne essék, ez is ugyanúgy egy partijáték, amiben kényelmesen lehet hülyéskedni meg meglepetten kiabálni a barátainkkal, de összességben így is összetettebbnek érződik, mint az Innersloth alkotása. Cserébe mondjuk, nem érhető el mobilra, és az ára is borsosabb egy kicsit).
Hogyan folytatódik az utazás?
Early Access-játékról lévén szó persze adja magát a kérdés, hogy a jövőben hogyan fog változni a First Class Trouble? Szerencsére a fejlesztők ezen a téren is elég nyitottak és szorgalmasak. A megjelenés óta például már két komolyabb patch is befutott tőlük, melyekben a játék legégetőbb hiányosságait javították, egyben pedig arra is odafigyelnek, hogy lehetőség szerint kiszorítsák a toxikus elemeket a programból, akik természetesen már itt is felütötték a fejüket.
A jövőbeli terveikről sajnos már kicsit homályosabban fogalmaztak, azonban a First Class Trouble honlapján így is elérhető egy roadmap, mely alapján hamarosan érkeznek a négy játékosra optimalizált pályák és a tematikus események, de emellett megfigyelő módot, új csapdákat és egy perk rendszert is kapunk majd a közeljövőben, ezzel tovább bővítve mind az androidok, mind az egyszerű utasok lehetőségeit.
Utazni csak társaságban jó
Mindent összevetve a First Class Trouble egy meglehetősen kellemes cím, ami bőven elüt annyira az Among Ustól, hogy ha már unjuk az Innersloth alkotását, akkor megérje beruházni rá. A kicsit lassabb és taktikusabb játékmenet például igazi felüdülés lehet a másik játék villámgyors meccseihez képest, ahogy a kidolgozottabb környezet és az erősebb hangulat is határozottan a First Class Trouble előnyére válik.
Nem árt azonban megjegyezni, hogy az Among Ushoz hasonlóan ez a játék is akkor lesz igazán jó, ha barátokkal állunk neki egymás hátbadöfködésének. Persze, ha olyanunk van, akkor a gép random arcokkal is nagyon szívesen összedob minket, de maradjunk annyiban, hogy az ilyen szociális interakciókra kihegyezett programok vadidegenek között nem igazán működnek. Ha viszont van pár barátunk, akikkel közösen neki tudunk vágni a kalandnak, akkor mindenképp érdemes egy próbát tenni a First Class Trouble-lel, az Invisible Walls alkotása ugyanis egy nagyon jópofa és szórakoztató játék, ha nem kell a random csapattársainkkal bajlódni.