Márpedig most ez történt, hiszen Ray Muzyka és Greg Zeschuk ma, szeptember 18-án közös közleményben jelentette be: távoznak az általuk alapított és irányított BioWare-től. A két kanadai úriember az albertai orvosi egyetemen találkozott össze, és miután kiderült, mindketten érdeklődnek a programozás iránt, együtt fejlesztettek oktatóprogramokat az orvosi kar számára. Később csatlakozott hozzájuk egy évfolyamtársuk, Augustine Yip, aki segített nekik tető alá hozni egy szimulációs programot. Diploma után is tartották a kapcsolatot, és miután mindhármuk kedvenc időtöltését a videojátékok jelentették, 1995 februárjában összedobtak 100 ezer dollárt és saját fejlesztőstúdiót alapítottak BioWare néven. Első játékuk a Mechwarriorra hajazó Shattered Steel volt, amely több kiadó érdeklődését is felkeltette; ők az Interplayt választották -- a többi innentől történelem. (Yip 1997-ben visszatért a gyógyításhoz). A cég olyan legendákat alkotott, mint a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights széria, olyan sikercímeket tett le az asztalra, mint az MDK 2, a Jade Empire, vagy épp a Star Wars: Knigths of the Old Republic.
A cég második korszaka 2007. október 11-én kezdődött, amikor az Electronic Arts bejelentette: felvásárolta a a BioWare és a Pandemic Studios alkotta VG Holdings Corporationt (a két cég 2005 novemberében lépett fúzióra az Elevation Partners befektetői csoport támogatásával). Az új sikerek már az EA égisze alatt jelentek meg: Mass Effect, Dragon Age, Star Wars: The Old Republic. Sokak szerint ez volt a törés -- kétségtelen tény, hogy mindhárom említett cím bír jó pár szeplővel. Az egyébként kiváló Mass Effect akcióközpontúsága miatt eleve fájó pont volt azok szemében, akik a klasszikus BioWare RPG-ket imádták, a harmadik rész befejezése körüli botránnyal pedig mi is épp eleget foglalkoztunk. A Dragon Age második része szintén megosztotta a rajongókat és a kritikusokat, a Star Wars MMORPG pedig amilyen jól indult, olyan gyorsan veszíti el az előfizetőket, nem csoda, hogy már be is jelentették a free to play modellre váltást. Nagyon sokan mondogatják, hogy „ez a BioWare már nem az a BioWare”, miközben a cég folyamatosan azt kommunikálja, hogy ők csak megpróbálnak alkalmazkodni a változó igényekhez.
Hogy a problémákra megoldást jelent-e az, ha két ilyen meghatározó figura visszavonul, arra csak az idő adhatja meg a választ, és persze mindez attól is függ, ki veszi át a helyüket, történik-e szemléletváltás a vérfrissítéssel. Az elnök-vezérigazgató Ray Muzyka (a lenti képen jobb oldalt) már áprilisban bejelentette az igazgatótanácsnak visszavonulását, így nyilván azóta folyik a megfelelő személy kiválasztása. Az egyébként kiváló pókerjátékos elhagyja az ipart, és egy teljesen új területen, az üzleti életben próbál boldogulni, új vállalkozókat mentorálva és segítve. Az eddigi alelnök, Greg Zeschuk élete még nagyobb fordulatot vesz: jelenlegi első számú hobbija, a sörfőzés (!) lép előtérbe, és egy The Beer Diaries című internetes show-ban fog híres sörfőző mestereket bemutatni, termékeikkel egyetemben.
Akárhogy is, a közel két évtizedes történet így lett kerek: a Doktorok, ahogy mindenki emlegeti őket, együtt kezdték, együtt fejezik be. Nemcsak számukra, de az általuk alapított BioWare számára is 2012. szeptember 19.-től új időszámítás kezdődik.
A cég második korszaka 2007. október 11-én kezdődött, amikor az Electronic Arts bejelentette: felvásárolta a a BioWare és a Pandemic Studios alkotta VG Holdings Corporationt (a két cég 2005 novemberében lépett fúzióra az Elevation Partners befektetői csoport támogatásával). Az új sikerek már az EA égisze alatt jelentek meg: Mass Effect, Dragon Age, Star Wars: The Old Republic. Sokak szerint ez volt a törés -- kétségtelen tény, hogy mindhárom említett cím bír jó pár szeplővel. Az egyébként kiváló Mass Effect akcióközpontúsága miatt eleve fájó pont volt azok szemében, akik a klasszikus BioWare RPG-ket imádták, a harmadik rész befejezése körüli botránnyal pedig mi is épp eleget foglalkoztunk. A Dragon Age második része szintén megosztotta a rajongókat és a kritikusokat, a Star Wars MMORPG pedig amilyen jól indult, olyan gyorsan veszíti el az előfizetőket, nem csoda, hogy már be is jelentették a free to play modellre váltást. Nagyon sokan mondogatják, hogy „ez a BioWare már nem az a BioWare”, miközben a cég folyamatosan azt kommunikálja, hogy ők csak megpróbálnak alkalmazkodni a változó igényekhez.
Hogy a problémákra megoldást jelent-e az, ha két ilyen meghatározó figura visszavonul, arra csak az idő adhatja meg a választ, és persze mindez attól is függ, ki veszi át a helyüket, történik-e szemléletváltás a vérfrissítéssel. Az elnök-vezérigazgató Ray Muzyka (a lenti képen jobb oldalt) már áprilisban bejelentette az igazgatótanácsnak visszavonulását, így nyilván azóta folyik a megfelelő személy kiválasztása. Az egyébként kiváló pókerjátékos elhagyja az ipart, és egy teljesen új területen, az üzleti életben próbál boldogulni, új vállalkozókat mentorálva és segítve. Az eddigi alelnök, Greg Zeschuk élete még nagyobb fordulatot vesz: jelenlegi első számú hobbija, a sörfőzés (!) lép előtérbe, és egy The Beer Diaries című internetes show-ban fog híres sörfőző mestereket bemutatni, termékeikkel egyetemben.
Akárhogy is, a közel két évtizedes történet így lett kerek: a Doktorok, ahogy mindenki emlegeti őket, együtt kezdték, együtt fejezik be. Nemcsak számukra, de az általuk alapított BioWare számára is 2012. szeptember 19.-től új időszámítás kezdődik.
Wiktoryyy ez ízlés dolga szerintem filmes sorozathoz hasonlítható a második rész ami valakinek vagy bejön vagy nem de sztem az me3 bukasat az előző rész készítette elő azzal hogy szinte semmit nem tett az univerzumhoz hozza...
(Másik példa: a Blizzard, miért nem változtat évek óta a WOW-on? Azért mert működik, jól bevált a rendszer; de ha egy új grafikus motort kapna pl, esetleg új harcrendszert; megnézhetné magát)
A DA, mint RPG? Hiába a látvány vagy a játékmenet; hol van ez már egy Baldur's Gate-től, vagy egy Neverwintertől. Leegyszerűsített RPG maximum, ami a gyengébbfelfogású és lusta emberek számára ötvözi a műfajokat. Mindez a KOTOR-ral kezdődött.(nekem is az egyik kedvencem volt; de második nekifutásra unalmas, lineáris). A Bioware a Bethesda legnagyobb konkurense lehetne még ma is!
De egyébként olyan szépen hangzik, távozik az "elnök vezérigazgatói posztról". Ott milyen bizniszt foghatott, hogy ottthagyja, mint alapító, vezető?