Dungeonland
Fejlesztő: Critical StudioKiadó: Paradox Interactive
Megjelenés: január 29.
Platformok: PC, később Mac
A Dungeonland egy klasszikus dungeon crawler, csak épp kooperatív multiplayer formájában: a sztori szerint a játékosok egy azonos nevű vidámparkba érkeznek, melyet természetesen a Játékmester irányít. Persze, a „sztori” ebben az esetben elég merész kifejezés, hisz nincs a klasszikus értelemben vett történetvezetés vagy forgatókönyv, csupán egymást követő, egyre nehezedő pályák halmaza, melyeken hack ’n’ slash-szerű harcrendszer használatával kell átverekednünk magunkat. A játék online és lokális multiplayerrel egyaránt rendelkezik, és bár az ellenfelek kaszabolása is jó móka, legjobban a Játékmester mulat, hisz ő az a személy, aki a többiek nyakába szórja a sok szörnyeteget, mint például a vérnyulakat. Igen, ez egy humoros játék, mely PC-re és később Macre jelenik meg. Technológiai téren sem lesz okunk panaszra, hisz a Dungeonland a sokszor bizonyított Unity motorra épül.
Heavy Fire: Shattered Spear
Fejlesztő: TeyonKiadó: Mastiff
Megjelenés: január 29.
Platformok: PC, Xbox 360, PlayStation 3
A B-kategóriás filmek után szabadon itt egy B-kategóriás akciójáték: a Shattered Spear az Afghanistan című első Heavy Fire folytatása, egyszersmind egy buta játéktermi automata shooter, melyben semmi más dolgunk nincs, mint kiirtani a velünk szembe rohanó rosszfiúkat, akik persze most is turbánban feszítenek. Igazából sokat gondolkodtunk rajta, hogy megemlítsük-e, hisz nem egy kifinomult alkotásról van szó, de végül is egy haldokló (legalábbis nálunk) stílust igyekszik visszahozni a köztudatba, ami mégis csak dicséretes. Megjelenés PC-re és konzolokra egyaránt várható, reméljük, élvezetes hentelés elé nézünk.
Wizardry Online
Fejlesztő: GamepotKiadó: Sony Online Entertainment Europe
Megjelenés: január 30.
Platformok: PC
Ne tessék röhögni, meggyőződésünk, hogy az ezer éve várt Wizardry Online végre tényleg megjelenik az ígért január 30-i időpontban. Aki esetleg nem hallott a programról, az jobb, ha felkészül rá, hogy ez lesz minden idők leghardcore-abb MMORPG-je: nem elég, hogy a hatalmas bejárható világban rendkívül fontos a PvP, de az elhalálozás végleg törli a karakterünket, szóval nem szabad ész nélkül nekirohanni minden mobnak és játékosnak. Persze, a permadeath esélye csökkenthető gyártott vagy vásárolt cuccokkal, de ezek ugye elég drágák, szóval tessék meggondoltan játszani! Karaktergeneráláskor ember, elf, porkul, törp és gnóm fajok közül választhatunk, harcos, pap, mágus és tolvaj kasztokba sorolva. Epikus és összetett kalandnak néz tehát elébe az, aki a Wizardry Online-nal akar játszani -- fontos kiemelni azonban, hogy mindezért egy fillért sem kell fizetnie, hisz ahogy az összes új generációs SOE-cím, a WO is free-to-play.
Antichamber
Fejlesztő: Alexander BruceKiadó: Alexander Bruce, Steamen át
Megjelenés: január 31.
Platformok PC, később Mac
A Portal és a Quantum Conundrum után itt az újabb belső nézetű puzzle-őrület, melynek címe Antichamber, s mely Alexander Bruce játékkészítő (Heroes Over Europe, Q.U.B.E.) legújabb agyszüleménye. Az Antichamberben egy névtelen főszereplőt irányítva kell megoldanunk az elénk táruló, még véletlenül sem euklideszi rejtvényeket. Alex soha nem látott összetettségű feladatokat és masszív agytornát ígér, reméljük, tényleg így lesz és nem kell csalódnunk az igen ambiciózus koncepcióban. Mindehhez egyébként furcsa grafikai körítés társul -- a legegyszerűbb, ha hosszas magyarázkodás helyett inkább csak kattintotok egyet a lenti képekre.
Omerta: City of Gangsters
Fejlesztő: Haemimont GamesKiadó: Kalypso Media
Megjelenés: január 31.
Platformok: PC, Xbox 360
Az Antichamber és a Ni No Kuni mellett (róla később) egy újabb rétegjáték következik, úgy látszik, a jövő hét már csak ilyen lesz. Az Omerta: City of Gangsters a Tropico fejlesztőinek munkája, és műfaját tekintve nincs is olyan messze a híres sorozattól: itt is menedzserként kell felépítenünk egy kérdéses filozófiával megáldott birodalmat, csak épp nem szakállas-pocakos El Presidenteként, hanem jól fésült-pocakos donként. Bizony, az Omertában a ’20-as évek Atlantic Cityje áll rendelkezésünkre, hogy jól szervezett bűnbandát alapítsunk, szeszcsempészettel, védelmi pénzzel, sok-sok gyilkossággal és utcai leszámolásokkal. Utóbbiak az XCOM-ban látotthoz hasonló, körökre osztott metodika szerint működnek, reméljük, legalább olyan kiegyensúlyozottan, mint a 2K-féle mesterműben. Az Omerta hiánypótló alkotás benyomását kelti, melyet egy nyilvános demó formájában ti is kipróbálhattok.
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Fejlesztő: Level-5, Studio GhibliKiadó: Namco Bandai Europe
Megjelenés: február 1.
Platformok: PlayStation 3
A JRPG-k műfaja látványos hanyatlásnak indult, hisz míg pár éve havonta jelent meg egy efféle program, addig manapság az is csodaszámba megy, ha egy-egy ritka japán madarat felénk fúj a lokalizációs szellő. Nos, a Ni No Kunira is sokat vártunk, de ha hihetünk az előzetes információknak (és persze a japán magazinok magas értékeléseinek), nem hiába: egy meseszerű, lenyűgöző cel-shaded grafikával megáldott játékról van szó, ami egy szeretni való fantasy világba kalauzol el bennünket -- már ha van PlayStation 3-unk ugye, mert a Ni No Kuni csak a Sony gépére jelenik meg. S hogy mi a helyzet a sztorival? Semmi, van, és többet nem árulunk el róla, mert nagy hiba lenne. A harcrendszer körökre osztott, az irányítás pofon egyszerű, a grafika meg olyan döbbenetes, hogy... hogy... hogy csak na!
Mondjuk a Q.U.B.E.-ból meg hiányoztak a színek, szóval itt akarja bepótolni?