The Cave

Fejlesztő: Double Fine Productions
Kiadó: Sega
Megjelenés: január 22.
Platformok: PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U (digitális)

Ron Gilbert végre visszatér! A LucasArts legjobb kalandjátékainak (többek közt a Monkey Islandnek) atyja új játékot készített a Double Fine berkeiben, melynek kiadásáért a Sega felelős, s mely Ronhoz méltón egy kalandcím, igaz, platformer elemek is vegyülnek a receptbe. A The Cave története egy mágikus barlangba kalauzol el (innen a cím, ugyebár), melyet hét sztereotip karakter látogat meg más-más időből és térből. Mindnyájan akarnak valamit s mindnyájan őriznek egy sötét titkot a lelkük mélyén -- a mi feladatunk, hogy ennek ellenére is megszerezzék, amiért jöttek.

A játék elején három karaktert kell kiválasztanunk (tehát a többszöri végigjátszás lehetősége biztosítva van), akikkel tárgyakat gyűjtünk és logikai feladványokat oldunk meg, pont, mint egy kalandjátékban. Időről időre azonban ügyességünket is bizonyíthatjuk, sőt, a három szereplőnek össze kell dolgoznia, ha fel akarják fedezni a hatalmas barlang minden zegzugát. Bár ez így leírva egy komor programot sejtet, nem kell megijedni: Ron nem hazudtolja meg önmagát, a The Cave ugyanolyan aranyos és humoros, mint az összes eddigi Gilbert-csoda. A játék 2D-s, a grafika azonban 3D-ben pompázik, s noha alapvetően egy szólómódra kihegyezett programról beszélünk, a három karakter felett más-más játékos is átveheti az irányítást egyazon PC-n vagy konzolon.

The Cave JátékképekThe Cave JátékképekThe Cave Játékképek

Strike Suit Zero

Fejlesztő: Born Ready Games
Kiadó: Born Ready Games
Megjelenés: január 24.
Platformok: PC (digitális)

Feltámadóban van az űrjátékok műfaja, jövőre új Elite-et és Chris Roberts-játékot kapunk, de akik türelmetlenek, már a jövő héten csillapíthatják éhségüket a független fejlesztésű Strike Suit Zeróval. A játékot Kickstarteren finanszírozták a műfaj rajongói, összesen 174 ezer dollárt kaparva össze a kért 100 ezer helyett. A projekt mögött álló kis csapat tartotta szavát, a játék 24-én végre megvásárolható lesz, és bár nem ér fel a 2014-re várt gigászokhoz, kellemes űrshooternek nézünk elébe.

A sztori szerint 2299-ben járunk, és a a Föld ellen szövetkező rebellis kolóniákkal hadban álló United Nations of Earth nevű szervezet egy pilótáját irányítjuk. A Strike Suit Zeróban nem sima űrhajót vezetünk, hanem egy speciális öltözéket viselünk, mely vadászgépként is funkcionál. A készítők kidolgozott történetet ígérnek, méghozzá több befejezéssel, melyeket a kampányban hozott eltérő döntésekkel hozhatunk elő -- ilyen például, hogy mely mellékküldetéseket teljesítjük.

A klasszikus '90-es évekbeli shoot-em-upokat idéző játékmenetet hatalmas űrcsaták és 13 különböző helyszín dobja fel, az Okubo Dzsundzsi által tervezett hajótestekről és Paul Ruskay zenéjéről már nem is beszélve. A PC-s megjelenést a tervek szerint Xbox 360-as és PlayStation 3-as portok követik, igaz, még nem tudni, mikor.

Strike Suit Zero JátékképekStrike Suit Zero JátékképekStrike Suit Zero Játékképek

No Time To Explain

Fejlesztő: tinyBuildGAMES
Kiadó: tinyBuildGAMES
Megjelenés: január 25.
Platformok: PC (digitális)

Úgy látszik, lassan, de biztosan beérnek az első Kickstarter-szökevények, hisz a fenti Strike Suit Zero mellett egy újabb indie-gyöngyszem jelenik meg a héten, hála a közösségi finanszírozás áldásának. A No Time To Explain egy szürreálisan humoros ámokfutásnak ígérkezik, szigorúan 2D-ben: a mindössze két főt számláló tinyBuildGAMES alkotása arról szól, hogy a minden fronton hétköznapi főhősre egyik nap ráront jövőbeli énje, elüvöltve magát, hogy "nincs idő elmagyarázni", de mire befejezné a mondatot, máris egy hatalmas rákszörny ollói közé kerül, ahonnét persze nekünk kell megmentenünk...

Értelmetlen? Az hát, az egész játék egy kattant marhaságnak ígérkezik, vicces, ámde minimalista 2D-s dizájnnal és -- a készítők állítása szerint -- egész érthető végkifejlettel. Játékmenet terén a mostanság divatos, ultra nehéz platformjátékok (pl. Super Meat Boy) állnak legközelebb a No Time To Explainhez, melyben raptorokon lovagló minidínók is szerepelnek, bazookával a vállukon -- nem, nem vagyok részeg, ez egy fontos eleme a programnak!

Megjelenés egyelőre csak PC-n várható, bár a tinyBuildGAMES bízik a sikerben, és az esetleges iOS-portban.

  No Time To Explain JátékképekNo Time To Explain JátékképekNo Time To Explain Játékképek

DmC: Devil May Cry

Fejlesztő: Ninja Theory
Kiadó: Capcom
Megjelenés: január 25. PC-re, konzolokra 15-én adták ki
Platformok: PC, Xbox 360, PlayStation 3 (lemezes és digitális)

Bár Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra már 15-én megjelent a Capcom DmC-rebootja, a PC-s port csak január 25-én kerül boltokba, méghozzá SteamWorks-támogatással. A Ninja Theory akciójátékáról sokszor szó esett a PC Guru Online-on, sőt, a friss, januári magazinban részletes, négyoldalas tesztet is olvashattok róla.

Ennek ellenére nem árt átrágni magunkat az alapokon: a több mint egy évtizede futó DMC-sorozat újraindításában Dante egy még fiatal, tapasztalatlan srác, akinek fogalma sincs róla, kicsoda és honnan jött, ez azonban nem akadályozza meg abban, hogy mágikus kardja és pisztolyai segítségével annyi démont szeleteljen fel, amennyit csak tud. A DmC kidolgozott sztorit, pazar hack 'n' slash harcrendszert, látványos bossharcokat és sok felfedezhető extrát tartogat, méghozzá egy remek PC-s port keretén belül. Még azoknak is ajánlott a beszerzése, akik fáztak az új főhős láttán, mert a DmC kellemes csalódás, az év eddigi első "must have" akciójátéka.

DMC: Devil May CryDMC: Devil May CryDMC: Devil May Cry

Lábjegyzet: Január 24-én iOS-re is kiadják a Migh & Magic: Clash of Heroest!