A Steam Support a játékipar egyik legrosszabbjai között van; sokaknak meggyűlt már a bajuk a Valve terméktámogatásával, amely vagy nem tudott megoldást találni az adott problémára, vagy irreálisan hosszú várakozásra kényszerítette a panaszost, vagy egyáltalán nem is tett lépéseket afelé, hogy a játékos boldog lehessen. Mindezzel tisztában van a Valve is, sőt, Erik Johnson bevallotta, hogy tényleg volna még mit javítani, és megígérte, hogy ez így is lesz. A tervek szerint karácsony környékére már javítani fogják a legnagyobb problémát, a hosszú várakozást, ami úgy igyekeznek elérni, hogy direkt erre képeznek ki egy support stábot.
„Több külsős céget is felfogadtunk, hogy segítsenek a támogatásban, a tapasztalataink szerint azonban ezek nem igazán alkalmasak arra, hogy megoldják a felhasználók problémáit. Mindenki megtapasztalta már azt, amikor az ügyintéző le akart rázni -- mi nem akarunk ilyet, ezért elkezdtük kiképezni az embereket. A külsősök tréningje tovább tartott, mint azt gondoltuk, és ez zavar is minket, de ez van. Úgy gondoljuk, hogy karácsony környékére elfogadható idejűre csökkenthetjük a várakozás hosszát. Ez a célunk. Minden attól függ, mennyi embert tudunk kiképezni, de még nincs elég. Már haladunk, és habár ezt a felhasználók még nem tapasztalhatták meg, hamarosan ez változni fog.”
Nem ez az egyetlen dolog, amivel a Valve igyekszik javítani a Steam Supportot. Éppen azon dolgoznak, hogy javítsák a hozzáférések biztonságát, frissítsék a mobil applikációt és a kétfaktoros hitelesítést -- ez rengeteg egyedi problémát vetett fel, amivel meg kell küzdeni, és akkor a tranzakciókból adódó panaszokról még nem is beszéltünk. Ezen is dolgoznak, ezek teszik ki ugyanis a Support feladatok nagy részét.
A Steam terméktámogatásának eddig legnagyobb fejlődése a pénzvisszafizetés lehetősége volt. Ezzel kezdődött a reform; logikus volt, hogy megadják a módot arra, hogy ami nem tetszik, azt vissza tudjuk adni. Johnson szerint ez a jó rendszer, és ezt támasztja alá, hogy a játékosok is elégedettek -- a független fejlesztők már nem annyira…
Fejlődik tehát a Steam Support, és ha minden jól megy, akkor idén, a nagy téli vásár idejére, már gördülékenyebben mehet majd az ügyintézés bármilyen probléma esetén.
Ezzel szemben a Steam-es MGS:Gorund Zero nem indul el . A fórum tele van mindenféle nyafogással, húzzam ki az USB eszközöket, AMD kártyám van azért nem indul, megoldás nincs. Ezzel most kihez kell fordulni a Steam-hez vagy a Konami-hoz? Mivel egy csomó egyéb játékkal együtt vettem csak nemrég realizáltam, vissza már nem cserélhetem. Szóval majd karácsonykor bejelentem :D