Tegnap az esti órákban kezdtek el szivárogni a hírek arról, hogy az OnLive háza táján nagy problémák vannak. A különböző, nevüket titkoló források egy része arról számolt be, hogy a cég csődbe ment, s a teljes munkaállomány az utcára került, míg mások azt mondták, hogy a céget felvásárolták, s „csak” a csapat felét küldték el. Senki sem tudta, pontosan mi is történt, a helyzeten pedig egyáltalán nem segített az OnLive, amely makacsul nem kommentálta a híreszteléseket, miközben egyre több dolgozó állt elő az egymással ellentmondó részletekkel.
Szerencsére a cég kicsivel később bejelentette: az OnLive-ot egy egyelőre ismeretlen, frissen alakult cég felvásárolta, akik a dolgozók egy részét rögtön átveszik, a későbbiekben pedig új alkalmazottakat fognak felvenni. A szolgáltatás napi működésében nem várható változás, minden a megszokott mederben fog továbbfolyni, illetve a korábban bejelentett projektek is tovább készülhetnek.
Az nem derült ki, hogy ki a rejtélyes vásárló (a pletykák szerint a HP volt az egyik érdekelt), s egy darabig még biztosan nem is fog, így egyelőre csak a dolgozók beszámolóira támaszkodhatunk. Ezek szerint a csapat több mint felét, akár 80%-át is elküldték, s csak a fontosabb beosztásba tartozó vezetőségi tagokat, illetve mérnököket vette át az új tulajdonos. A beszámolók szerint a reggeli megbeszélésen Steve Perlman a tulajdonos és vezérigazgató nem mutatott megbánást az üggyel kapcsolatban, s habár nem vállalt felelősséget, nagyon sajnálja az ügyet.
Egy másik forrás, illetve a szemtanúk elmondása szerint reggel a dolgozók kezükben az irodai holmijaikat tartalmazó dobozokkal távoztak. Ők augusztus végéig részesülnek a cég támogatásában, illetve megkapták az utolsó hetükért járó fizetésüket. Csak azok maradhattak, akik a megbeszélés után egy levelet kaptak, ebben ugyanis az új munkaszerződésük szerepelt, illetve az, hogy ki a vásárló.
Az OnLive egyébként koránt sem volt olyan sikeres, mint amilyennek feltüntették magukat. Kiderült ugyanis, hogy nem volt kétmillió aktív felhasználója (összesen ennyi regisztrált tag van), napi szinten csupán 1800 játékos volt a csúcs, ami mellett a havi ötmillió dolláros fenntartási költség elég soknak számít, így nem meglepő, hogy Perlman nagyon szerette volna, ha valaki megveszi őket -- keresni is kezdték a vásárlókat, mégpedig olyanokat, akik hajlandóak legalább egymilliárd dollárt letenni az asztalra.
A hangulat azonban gyorsan megváltozott, mikor kiderült, hogy a Sony megvette a vetélytárs Gaikait. Ekkor Perlman állítólag megfogadta, hogy a megfelelő időpontban beperli David Perry cégét, mely 380 millió dollárért kelt el. Aki ott volt az ominózus kijelentésnél, így emlékezett vissza: „ha eljön az idő, odacsapunk ennek a senkiházi cégnek, nem hagyjuk, hogy a mi sikerünket lovagolják meg.” A forrás teljesen biztos abban, hogy a közeljövőben egy óriási per fog kirobbanni az OnLive és a Gaikai között, melynek középpontjában ellopott licencek és ötletek állnak majd.
Szerencsére a cég kicsivel később bejelentette: az OnLive-ot egy egyelőre ismeretlen, frissen alakult cég felvásárolta, akik a dolgozók egy részét rögtön átveszik, a későbbiekben pedig új alkalmazottakat fognak felvenni. A szolgáltatás napi működésében nem várható változás, minden a megszokott mederben fog továbbfolyni, illetve a korábban bejelentett projektek is tovább készülhetnek.

Az nem derült ki, hogy ki a rejtélyes vásárló (a pletykák szerint a HP volt az egyik érdekelt), s egy darabig még biztosan nem is fog, így egyelőre csak a dolgozók beszámolóira támaszkodhatunk. Ezek szerint a csapat több mint felét, akár 80%-át is elküldték, s csak a fontosabb beosztásba tartozó vezetőségi tagokat, illetve mérnököket vette át az új tulajdonos. A beszámolók szerint a reggeli megbeszélésen Steve Perlman a tulajdonos és vezérigazgató nem mutatott megbánást az üggyel kapcsolatban, s habár nem vállalt felelősséget, nagyon sajnálja az ügyet.
Egy másik forrás, illetve a szemtanúk elmondása szerint reggel a dolgozók kezükben az irodai holmijaikat tartalmazó dobozokkal távoztak. Ők augusztus végéig részesülnek a cég támogatásában, illetve megkapták az utolsó hetükért járó fizetésüket. Csak azok maradhattak, akik a megbeszélés után egy levelet kaptak, ebben ugyanis az új munkaszerződésük szerepelt, illetve az, hogy ki a vásárló.
Az OnLive egyébként koránt sem volt olyan sikeres, mint amilyennek feltüntették magukat. Kiderült ugyanis, hogy nem volt kétmillió aktív felhasználója (összesen ennyi regisztrált tag van), napi szinten csupán 1800 játékos volt a csúcs, ami mellett a havi ötmillió dolláros fenntartási költség elég soknak számít, így nem meglepő, hogy Perlman nagyon szerette volna, ha valaki megveszi őket -- keresni is kezdték a vásárlókat, mégpedig olyanokat, akik hajlandóak legalább egymilliárd dollárt letenni az asztalra.
A hangulat azonban gyorsan megváltozott, mikor kiderült, hogy a Sony megvette a vetélytárs Gaikait. Ekkor Perlman állítólag megfogadta, hogy a megfelelő időpontban beperli David Perry cégét, mely 380 millió dollárért kelt el. Aki ott volt az ominózus kijelentésnél, így emlékezett vissza: „ha eljön az idő, odacsapunk ennek a senkiházi cégnek, nem hagyjuk, hogy a mi sikerünket lovagolják meg.” A forrás teljesen biztos abban, hogy a közeljövőben egy óriási per fog kirobbanni az OnLive és a Gaikai között, melynek középpontjában ellopott licencek és ötletek állnak majd.
Onlive
Amikor néha olvasok egy-egy GS tesztet...jézusom....most hosszan sorolhatnám,hogy miért
Egyszóval PCG
OFF: Elnézést az off-topicért, de szeretném elmondani, hogy a PCGuru online hírszolgálata szerintem a legkiemelkedőbb magyar online hírközpont ami a játékiparral foglalkozik. A cikkek nagyon profik és minőségiek, naprakészek és frissek. Csak így tovább!
Sajnálom,hogy nem megy az Onlive én naponta játszok rajta. Ha egyszercsak eszembe jut,hogy én most ezzel a játékkal akarok játszani akkor megtehetem minden letöltés nélkül(ráadásul rendes demója sincs a legtöbb játéknak).