• Története legmagasabb bevételével zárta 2020-at a Remedy
  • A következő években a hosszú távú növekedést szeretnék megalapozni

Az akciójátékairól híres finn fejlesztőcsapat, a Remedy (Max Payne, Alan Wake, Control) közzétette éves üzleti jelentését, melyből kiderült, hogy a stúdió története legjobb esztendején van túl: 2020-ban több mint 41 millió euró volt a bevételük, ami új rekord – egyben 30 százalékos növekedés 2019-hez képest. A nyereségük eközben több mint a duplájára nőtt, 6,5 millió euróról 13,2 millió euróra.

A Remedy mindezt úgy vitte véghez, hogy új játéka nem is jelent meg ebben az időszakban – a DLC-kkel bővülő, valamint új platformokra látogató Control persze nagyban segítette őket.

"A Control sikere megmutatta, hogy a jó játékoknak hosszabb az élettartama is. Bár továbbra is támogatjuk a Controlt, a fejlesztőcsapat fokozatosan átáll egy új játék fejlesztésére" – mondta Tero Virtala, a stúdió elnöke.

És ha már szóba került a jövő: a Remedy jelenleg négy új projekten is dolgozik. Az egyik a Crossfire X, mely a népszerű multiplayer shooter felújított változata lesz – ehhez gyártja a Remedy a single player kampányt. Ott van emellett a jelenleg Vanguard névre hallgató projekt, mely egy free-to-play kooperatív játék lesz, hangsúlyos narratívával és világépítéssel. Emellett pedig van egy kisebb és egy nagyobb játékuk is, melyeket az Epic Games Store fog kiadni: ezek közül előbbi már teljes gőzerővel készül, utóbbi pedig 2021 tavaszán lép át ebbe a fázisba.

A Remedy 2021 és 2025 között a növekedésre szeretne fókuszálni, megalapozva a stúdió jövőjét legalább egy kiemelkedő sikerrel, illetve három olyan franchise-t szeretnének felépíteni, melyek hosszú távon is jól teljesíthetnek.