Érdekes elmélettel állt elő Jason VandenBerghe, az Ubisoft kreatív igazgatója. Szerinte tökéletesen elfogadható, mi több, támogatandó az, ha a játékfejlesztők a művüknek nem készítenek semmiféle finálét. „Tonnányi játék van, aminek nincs befejezése. A legtöbb arcade stílusú programnak és az MMOG-knek nincs valódi vége. A Simsnek sincsen. Póker? Sakk? Foci?” -- mondta Gamasutrának. -- „Tény, hogy a világ legtöbb máig népszerű játékát úgy tervezték, hogy soha ne legyenek lezárva.”
Érvelésében felhozta azt a 2011-es cikket is, mely szerint a játékosoknak mindössze 10-20%-a játssza végig a játékprogramokat. „Letenni a kontrollert az utolsó átvezető videó előtt nem bűn. Ez része ennek a formátumnak” -- mondta. -- „Sosem játszottam végig az első Bioshockot, mégis örök élmény maradt. Grim Fandango? Azt sem fejeztem be, de pokoli jó példa a tervezési vitákon. Soha nem vittem végig egyetlen Z-t sem, de ember, akkor is mókásak (általában).”
VandenBerghe szerint nem kéne a fejlesztőknek ráerőltetni a játékosokra, hogy mikor fejezzék be a játékokat, sokkal kényelmesebb, ha akkor hagyják abba, amikor akarják, hiszen annak számos oka lehet. A játék nem olyan műfaj, mint a mozi vagy az irodalom, így semmi szükség a lezárásokra, állítja.
Szavaiban van némi igazság, még ha a példái néha sántítanak is, hiszen a focimeccsek és a sakkpartik befejeződnek. Sok játékos szereti, ha a történet lezárásával tovább barangolhat az adott mű világában. Mi több, némely stílusban, például az online lövöldékben még a történet sem számít. Viszont a másik oldalon ott állnak azok, akik szeretik a jó sztorik jó lezárását, és sokszor pusztán ezért újra végigjátsszák az adott produktumot, pláne, amikor annak több befejezése is van.
Szerintetek igaza van az úriembernek, és tényleg szükségtelen egy játékban a finálé, vagy azért jó, ha a történet nincs végtelenítve?
És ha van is nem elég, h nem mindegyik sztorija sikerül jól(,stb), de még a finálét is elvennék?
Egy igazán jó játék az egy kerek egész: van eleje, közepe és VÉGE ami után jön a katarzis élménye(már amikor).
A játékot nem lezárás nélkül kell csinálni hanem, ha nagyon szükség van folytatásra, akkor osszák fejezetekre, melyek külön külön is kerek egészek, de együtt meg aztán pláne.
Milyen Z-t? Amúgy ez tényleg elég retardált, ha már nagy nehezen összekuporgatom a pénzemet, hogy megvehessek egy játékot, akkor igyekszek is végigvinni, hisz nem azért fizettem érte, hogy aztán felénél abbahagyjam. A Grim Fandagot meg a Bioshockot ezért majd végig fogom vinni...
Ha egy játékkal a története miatt játszok, akkor igenis legyen lezárása. A regényeket sem hagyják félbe az írók.
A póker, sakk, foci meg pont nem jó példák ebben az esetben hiszen azoknak nincs történetük. Bár... a sakkba akár bele is lehetne képzelni valamit. Hmm... erről írok egy könyvet.
Ellenben lehet, hogy arra gondolt: nem kell lezárás a játékokba. Kiadjuk fizetős DLC-n. Muhaha.