Ubisoft: a nagy falon belülÉs ezek a számok tovább emelkednek, hiszen tegnap jelentette be a kiadó, hogy új játékfejlesztő stúdiót nyit Csengduban. A nagy múltú város (az ősi időktől fogva adminisztratív központként szolgált, Liu Bei Shu királyságának fővárosa volt a Három Királyság korszakában, majd Szecsuán fővárosa a Jüan-dinasztia idején, emellett jelentős kereskedelmi központ is volt, a déli Selyem-út kezdete) Nyugat-Kína technológiailag és infrastruktúrájában egyik legdinamikusabban fejlődő metropolisza, 12 ezer négyzetméteren Magyarországnyi, 10 és fél millió lakossal. A Hi-tech Industrial Development Zone elnevezésű ipari centrumban olyan vállalatok telepedtek le, mint az Intel, IBM, NOKIA, Microsoft, Lenovo, Motorola, Alcatel, miközben a város a térség pénzügyi szíve is, a legjelentősebb bankok székhelye. Nem véletlen tehát, hogy itt nyit most új stúdiót a kiadó, és a döntést még egy tény igazolja: a város egyetemein évente 35 ezer (!) friss szoftverprogramozó diplomázik, könnyű lesz tehát közülük kiválogatni azt a 200 főt, mely az Ubisoft Chengdu falai között fog dolgozni, a most 10 főt számláló induló csapatot ugyanis ekkora létszámra akarják duzzasztani a franciák.

Ubisoft Shanghai székházAzt bizonyára sokak által ismert, hogy Kínában már van egy Ubisoft fejlesztőstúdió, a sanghaji team, mely ráadásul az anyacég második legnagyobb műhelye (jobbra szerény hajlékuk látható). Az új team élére ennek vezető producerét, Richard Tsao urat nevezték ki, aki amúgy igencsak veterán és rutinos figura, hiszen a Microsoftnál kezdte karrierjét, előbb programozóként és menedzserként (többek között az MSN első online számlázási rendszerét gondozta), majd producerként olyan címek piacra dobása volt a feladata, mint a Dungeon Siege és a Mech Warrior 4. Később a Crytek színeiben a Far Cry világra segítése és a Crysis előkészítése volt a feladata, innen igazolták le a franciák nem kevés pénzért, egyből a PS3-as GRAW2 pátyolgatására. Nos, most újabb kihívást kapott, még izgalmasabbat: egy ütőképes stúdió felállítása, melynek feladata a kezdetekben, míg meg nem erősödik, „outsourcing” (azaz a többi team munkájának segítése részfeladatok megoldásával) lesz, aztán amint eléri az ütőképes létszámot, jöhet az igazi munka: online játékok fejlesztése PC-re, konzolokra és kézikütyükre.