A franciaországi Pierre-Mendès-France Egyetemen az Ohiói Állami Egyetem, illetve a Hohenheim Egyetem munkatársai egy kutatást végeztek, melynek végeredménye azt mutatta, hogy azok a játékosok agresszívabbak, akik erőszakos játékokkal töltik idejüket.
A tesztelés során egy 70 főből álló csoportot vizsgáltak, akiknek felajánlották, hogy erőszakos játékokkal (Condemned 2, Call of Duty 4, The Club) vagy passzív programokkal (S3K Superbike, Pure, Dirt 2) játszhatnak napi 20 percet három napon keresztül. A kutatók naponta megkérték a résztvevőket, hogy olvassanak el egy rövid történetet és döntsenek arról, hogy ennek a sztorinak a főszereplője milyen utat válasszon. A három nap eeteltével aztán a kísérleti alanyoknak azt mondták, hogy a másik szobában van egy játékos (valójában nem volt ott senki), akit ha sikeresen meg tudnak verni az adott programban, egy általuk meghatározott intenzitású éles hangot küldhetnek a hangszórójába.
A tudósok észrevették, hogy akik a véres játékokkal játszottak, agresszívabb folytatást választottak a történet főszereplőjének, míg akik versenyjátékokkal mulattak, békésebbek voltak, s ugyanígy a lövöldékkel feltöltődött alanyok élesebb hangokat küldtek, mint a többiek. A Journal of Experimental Social Science magazinban megjelent cikk szerint a többieknél kétszer agresszívabb volt a CoD-os tábor.
A kutatást végző Brad Bushman szerint az agresszív játékok hasonlítanak a dohányzáshoz, abban az értelemben, hogy egy szál cigaretta elszívása még nem okoz különösebb veszélyt, de ha hónapokon keresztül folytatjuk ezt, megnő a tüdőrák kockázata. Az agresszív játékoknak is ilyen halmozódó hatása van.
A tesztelés során egy 70 főből álló csoportot vizsgáltak, akiknek felajánlották, hogy erőszakos játékokkal (Condemned 2, Call of Duty 4, The Club) vagy passzív programokkal (S3K Superbike, Pure, Dirt 2) játszhatnak napi 20 percet három napon keresztül. A kutatók naponta megkérték a résztvevőket, hogy olvassanak el egy rövid történetet és döntsenek arról, hogy ennek a sztorinak a főszereplője milyen utat válasszon. A három nap eeteltével aztán a kísérleti alanyoknak azt mondták, hogy a másik szobában van egy játékos (valójában nem volt ott senki), akit ha sikeresen meg tudnak verni az adott programban, egy általuk meghatározott intenzitású éles hangot küldhetnek a hangszórójába.
A tudósok észrevették, hogy akik a véres játékokkal játszottak, agresszívabb folytatást választottak a történet főszereplőjének, míg akik versenyjátékokkal mulattak, békésebbek voltak, s ugyanígy a lövöldékkel feltöltődött alanyok élesebb hangokat küldtek, mint a többiek. A Journal of Experimental Social Science magazinban megjelent cikk szerint a többieknél kétszer agresszívabb volt a CoD-os tábor.
A kutatást végző Brad Bushman szerint az agresszív játékok hasonlítanak a dohányzáshoz, abban az értelemben, hogy egy szál cigaretta elszívása még nem okoz különösebb veszélyt, de ha hónapokon keresztül folytatjuk ezt, megnő a tüdőrák kockázata. Az agresszív játékoknak is ilyen halmozódó hatása van.
Érdekes, nálam pont fordítva szokott lenni. Mióta megtudtam, hogy a németek általában tökre beállva mennek fel a szerverre, amin játszani szoktam, én is inkább úgy megyek fel
"egy JÁTÉK, nem lesz ideges és nem vágja ki a monitort az ablakon."
Hát inkább a monitort vágja ki az ablakon, mint egy embert :
A kutatást úgy kellett volna, hogy egy-egy ember először semlegessel játszik, aztán erőszakossal és fordítva, így a két jelzés közötti különbséget lehetett volna megfigyelni, kizárva az eltérő vérmérséklet okozta hibafaktort.
Illetve azt is meg kellett volna nézni, hogy például az F1 2011-gyel játszva egy 15 körös pályán Legend fokozaton (ahol folyamatos az adrenalinkényszer) milyen erősségű jelet küldenek, ezzel kizárva az adrenalinfaktort, hiszen lehet, hogy az erőszakos játékokat játszó emberkék csak a magas adrenalin levezetésének kényszere miatt küldött nagyobb jelet nem pedig azért, mert erőszakosabb lett a játéktól.
Ezen is látszik, hogy megint egy hozzá nem értő unatkozó bagázs gyenge próbálkozásáról van szó, amiből így is volt már elég.
Tanácsatalan vagyok, kérlek segítsetek...hívjatok egy tudóst!
Nem tudtam mi hiányzik
Meglepő, hogy nem britek. Azok szoktak ilyen okosakat mondani.
Tehát ha agresszív játékkal játszok akkor tüdőrákom lesz Jó tudni.
Én biztos, hogy a passzív játékoktól lennék agresszív. Mert a felsoroltak közül egyikhez sincs semmiféle képességem meg tehetségem
Na, mindegy, boldog világvégét a "tudósoknak"!
Kb itt tartunk ha minden úgy menne ahogy ezek a " tudosok " elképzelik.
A legjobb az egészben, hogy akik ezeket a felméréseket csinálják valószinű az életben nem kerültek úgy játék közelében, hogy azt szórakozásból hazsnálják, ne edig elemzésre.
Bár kicsit félek, nyáron a karomra szállt egy légy játék közben, és rexlexböl lecsaptam, akkor ez már a vég? XD