A lemezes és digitális játékokról szóló vita majdnem mindennapos. Míg az előbbieket preferálók a spéci kiadások és a gyűjtemények mellett érvelnek, addig utóbbiak a digitális jövő kényelme felé kacsintgatnak, kiemelve, hogy sokkal egyszerűbb megvenni online egy játékot, mintsem napokat várni, mire a futár kihozza. Egy korábbi felmérés szerint a legtöbben ma már inkább digitális formában vásárolják meg játékaikat, mint fizikai példányban. Donald Trump már korábban közzétette, hogy 25%-os vámot akar kivetni minden Kínából és Mexikóból érkező importtermékre, ez pedig keddtől életbe is lépett. Játékos szemmel nézve ez azért problémás, mert ha hiszitek, ha nem, Kína és Mexikó a játékipar két legnagyobb szereplője. Nemcsak lemezes játékokat gyártanak, hanem tech-kiegészítők mellett konzolokat is, amelyek ára szintén megugorhat.

depositphotos788243270l.jpg

(Forrás: Andrii Shevchuk)

Mat Piscatella, a Circana elemzője a Bluesky-nek nyilatkozva felfedte, hogy a Trump-vámok milyen hatással lehetnek a lemezes játékokra. Piscatella szerint a magas költségek arra kényszeríthetik a vállalatokat, hogy leállítsák a fizikai példányok gyártását, és inkább 100%-ban a digitális piactér felé mozduljanak el, ami hosszabb távon azt eredményezheti, hogy a lemezes játékok végleg eltűnhetnek az Egyesült Államokban lévő boltokból. Mindez persze érinti a konzolokat, a PC alkatrészeket és tartozékokat, és még sok mást is – zömében rengeteg importterméket, amik főként Kínából érkeznek az országba. Trump vámintézkedései tehát adhatnak egy újabb pofont a lemezes játékoknak, amely piactér egyébként is haldoklik már egy ideje.

Borítókép forrása: Михаил Поленок