• Már 15 milliós hátrányban vannak az Xbox Series konzolok a PS5-el szemben
  • Ez a VGChartz felméréséből derült ki
  • Az Xbox One eladásait viszont már sikerült túlszárnyalnia a jelen generációs gépeknek

A történelem a jelek szerint szereti megismételni önmagát, hiszen ahogy az előző generációban, úgy most is a Sony masinája viszi a prímet az eladások (és így a népszerűség) terén. A Piers Harding-Rolls összegzésének hála már március elején is kaphattunk egy hozzávetőleges képet a konzolpiac jelenlegi állásával kapcsolatban, most pedig a VGChartz.com mutatott rá arra, hogy mekkora a kékek előnye a Microsofttal szemben.

felmeres.jpg

Az oldal felmérése szerint mostanra csaknem 15 milliós különbség van a PlayStation 5 javára, ami még a két hónappal ezelőtti adatokhoz képest is nagy ugrásnak mondható – csak az elmúlt 12 hónapban mintegy 9 millióval nőtt a szakadék a két gép között. A különbség a piaci részesedésben is tetten érhető, hiszen míg a Sony 62,7%-ot tudhat magáénak a jelen generációs otthoni konzolok terén (36 millió eladott példánnyal), addig a Microsoft csupán 37,3%-ot (21 millió értékesített hardverrel), ami jelentős visszaesés a tavalyi évhez képest. A mérésekből az is kiderült, hogy ugyan remekül állnak a PS5 mutatói, még így is közel 3 milliós lemaradásban van a PS4-el szemben (természetesen időarányosan nézve), a Series X konzolok viszont már 1 millió darabbal túlteljesítették az Xbox One eladásait. A számok tehát nem hazudnak, most már szinte biztosa vehető, hogy ezt a generációt is a Sony fogja megnyerni (bár mi továbbra is azon a véleményen vagyunk, hogy a konzolháború csak a felhasználók között létezik), amivel még az Xbox vezetője, Phil Spencer is tisztában van. Ő maga mondta ugyanis nemrég, hogy valószínűleg soha nem fogják tudni túlszárnyalni a japánokat – viszont nem is ez a céljuk. A Redfallhoz hasonló fiaskók pedig csak még tovább rontják a cég renoméját, míg a Sony exkluzív címei rendre óriási elismerésben részesülnek – bár tegyük hozzá, hogy náluk sem megy minden hiba nélkül. Elég csak a The Last of Us Part 1 katasztrofális PC-s portjára, vagy a PixelOpus bezárására gondolni – ez utóbbival lényegében elismerték, hogy szinte egyáltalán nem érdeklik már őket a kisebb, kreatív címek.