- A Microsoft nem elégedett az Xbox teljesítményével
- Már ami az exkluzív játékok számát illeti
- Erről Jeff Grubb beszélt a Game Mess podcast során
Tagadhatatlan, hogy remek kis gép lett az Xbox Series X (a kistestvérrel kapcsolatban viszont már megoszlanak a vélemények), de cserébe az is, hogy nem igazán tobzódik az exkluzív tartalmakban a Microsoft legújabb konzolja. A masina debütálása óta ugyanis felettébb kevés belsős cím látott napvilágot (felvásárlások ide vagy oda), különösen a tavalyi esztendő sikeredett vérszegényre – ezt egyébként még maga Phil Spencer is elismerte. Az elkövetkezendő időszak ugyan valamivel jobbnak tűnik, de úgy fest, a Microsoft nem igazán örül annak, hogy kis túlzással szökőévente érkeznek csak az új játékok.
Microsoft Isn’t Happy With The State of Xbox, Jeff Grubb Says
by u/Party_Judgment5780 in GamingLeaksAndRumours
Ezt a játékiparban eléggé otthonosan mozgó Jeff Grubb mondta el a legutóbbi Game Mess podcast során, miután megkérdezték tőle, hogy boldog-e az MS az Xbox jelenlegi helyzetével. "Biztosan állíthatom, hogy nem az." – felelte Grubb. "Rendkívül idegesek a cégnél amiatt, hogy egyetlen belsős fejlesztésű játék sem jelent meg tavaly, és bár ez nem zavarja azokat, akiknek mindig van mivel játszaniuk, elég sok ember megbánta, hogy Xboxba fektette a pénzét." Belsős fejlesztésű játék éppenséggel akadt 2022-ben (elég csak a kiválóan sikeredett Pentimentre gondolni), de tény, hogy finoman szólva sem volt tele a naptár ilyen téren. Ez az év már egészen biztosan jobb lesz, hiszen a január végén a semmiből berobbant Hi-Fi Rush 2023 egyik legjobban sikerült játéka eddig – más kérdés, hogy Grubb információi szerint egyáltalán nem sikerült teljesítenie a pénzügyi elvárásokat, aminek értelemszerűen a Game Pass-es megjelenés az oka. Nemsokára érkezik továbbá az Arkane által fejlesztett Redfall, bár kérdéses, hogy mekkora közönséget lesz képes meghódítani a vámpíros lövölde, pláne úgy, hogy már most sem túl jó a megítélése – elég csak a Denuvóra és a nem túl magas képkockaszámra gondolni. Az Xbox (és egyben az év) legnagyobb dobásának viszont értelemszerűen az évek óta fejlesztés alatt álló Starfield ígérkezik, hiszen egy Bethesda-játék mindig a figyelem középpontjába kerül, bármikor jelenjen is meg. Közben persze a többi stúdió is serényen dolgozik a saját alkotásán, szóval előbb vagy utóbb megnyílnak azok a bizonyos csapok, csak győzzük kivárni (a Microsofttal együtt).